Į Lietuvą žengia naujas žaidėjas – tokios elektromobilių įkrovimo stotelės dar nebuvo – Puslapis 2 – Kas vyksta Kaune

Į Lietuvą žengia naujas žaidėjas – tokios elektromobilių įkrovimo stotelės dar nebuvo

Trečiadienį Pakaunėje esančioje „Circle K“ degalinėje rikiavosi eilė žvilgančių transporto priemonių, aplink kurias benzino ar dyzelino kvapelio nepajusite. Tai – ne paprastas elektromobilių entuziastų sambūris – į Lietuvą oficialiai žengė tarptautinis įkrovimo stotelių tinklas „Ionity“, o Garliavoje pradėjo veikti galingiausia stotelė šalyje. Netrukus tokių taškų atsiras dar du.

Keliskart galingesnė už įprastas stoteles

„Circle K Lietuva“ vadovas Skirmantas Mačiukas žurnalistams pasakojo, kad pati galingiausia Vilniuje, Vokiečių gatvėje, esanti „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo stotelė yra 272 kilovatų (kW) galingumo, tuo metu atidaryta „Circle K Garliava“ – 350 kW.

„Tokių stotelių Lietuvoje daugiau nėra. Bet jeigu pažiūrėtume į visą daugelį savivaldybių apraizgiusį šalies įkrovimo stotelių tinklą, galia tesiekia apie 50 kW, visos jos silpnos, mažo galingumo ir įkrauti akumuliatorių trunka ilgai, tad naujoji yra galingesnė kelis kartus“, – aiškino S. Mačiukas.

Automobilį 40 kWh talpos akumuliatoriumi tolimai kelionei čia galima įkrauti per 5-10 min. – tai, anot „Circle K Lietuva“ vadovo, užima beveik tiek pat laiko, kiek užsipilti degalų. Pilnai įkrauti transporto priemonę didelės talpos (90 kWh) akumuliatoriumi užtrunka apie 20 min., kas esą irgi yra labai greitai.

Įkrovikliai suderinami su dabartinėmis ir būsimomis elektrinių transporto priemonių kartomis, naudojant pirmaujančią Europoje kombinuotą įkrovimo sistemą (Combined Charging System, CCS).

„Bet, turbūt, svarbiausia, kad tai pirma įkrovimo stotelė, pritaikyta kliento patogumui – ne ten, kur yra vietos, galima pastatyti automobilį. Daugelis stotelių yra miestuose, tačiau ten jų daug nereikia, kadangi žmonės įkrauna elektromobilius namuose. Didžiausia problema kyla keliaujant didelius atstumus.

Kokie bebūtų elektromobiliai, jie dar nenuvažiuoja 500 km bet kokiomis oro sąlygomis. Ši ir dvi kitos stotelės, kurios bus atidarytos artimiausiu metu, yra automagistralėse, kad važiuojant didelius atstumus būtų galima sustoti, per kelias minutes įkrauti akumuliatorių, nusipirkti užvalgyti ir skuosti toliau“, – pasakojo S. Mačiukas.

Įrengs dar dvi

Degalinių tinklas atliko tyrimą Lietuvoje, žiūrėta, kur važiuoja žmonės, kokius atstumus keliauja. Ši vieta Garliavoje, pastebėjo S. Mačiukas, yra vidurys tarp Lenkijos ir Latvijos. Kryžkalnis – tinkamu atstumu tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kad būtų galima iki jo nuvažiuoti ir tęsti kelionę įsikrovus, dar viena stotelė bus Aplinkkelyje prie Panevėžio.

Pastarąją naujai pastatytoje degalinėje planuojama atidaryti rugsėjo pabaigoje, o Kryžkalnyje, kadangi reikia „atsitempti“ 6 km reikiamo galingumo kabelio, užtruks iki vasario.

„Aišku, atsižvelgta ir į infrastruktūrą. Pakankamos galios elektrą Lietuvoje nėra paprasta gauti, šioms stotelėms reikia didelio galingumo. Iš techninės pusės nuo pirmų žingsnių viską sutvarkyti užtruko ilgai, apie pusantrų metų. Ši naujovė labai brangi, atsipirkimas ilgas – tai investicija toli į ateitį, mat Lietuvoje dabar yra tik apie 2 tūkst. automobilių, galinčių išnaudoti stotelės pajėgumą teisingai.

Žiūrime pirmyn ir savotiškai skatiname ieškoti, įsigyti tokius automobilius, kuriuos galima greitai įkrauti. Jeigu matysime, kad naujų elektromobilių parkas auga, šioje vietoje prie esančių dviejų įkrovimo punktų galima pastatyti dar keturis. Degalinių su įkrovimo stotelėmis daugiau tikrai bus, bet tada, kai matysime tam poreikį. Šiuo metu, kiek paskaičiavome, tokio pajėgumo užtenka trijų“, – plėtros planus praskleidė „Circle K Lietuva“ vadovas.

Kelis šimtus tūkstančių eurų siekiančios investicijos

Kaip nurodė S. Mačiukas, susimokėti už paslaugą galima per „Ionity“ programėlę. „Parduodant kiekvieną elektromobilį, savininkui taip pat parodoma, kokia aplikacija bus galima apmokėti įkrovimą „Ionity“ tinkle. Laikui bėgant, kiek žinau, bus galima susimokėti ir per „Apple Pay“, tad bus išvis paprasta“, – aiškino „Circle K Lietuva“ vadovas, pridėjęs, kad kainodara yra „Ionity“ reikalas, o degalinių tinklas suteikia vietą, sąlygas.

„Ionity“ vadovas Šiaurės Europai Janas Haugenas Ihle teigė pilno įkrovimo kainą priklausant nuo automobilio akumuliatoriaus talpos ir krovimo laiko. Bazinis tarifas neturint jokio abonemento yra 0,79 Eur/kWh, tačiau abonementus siūlo „Audi“, „Ford“, kiti partneriai ir krovimo paslaugų teikėjai. Tokiu atveju, kaina priklauso nuo automobilio gamintojo ir gali būti keliskart mažesnė.

Šiuo metu Lietuvoje riedantis 2 tūkst. elektromobilių parkas rinkos požiūriu, vertino J. H. Ihle, kiek mažas, bet šių stotelių atsiradimas turėtų padėti tą skaičių padidinti, kadangi vairuotojai galės įkrauti akumuliatorius patogiose tranzito arterijose ir naudoti elektromobilius tolimoms kelionėms.

„Įrengti tokią stotelę kaip Garliavoje kainuoja 600-700 tūkst. eurų su šešiais įkrovimo punktais (kaip minėta, dabar yra du). Tačiau, mano galva, investicijos atsipirks, nes bendrovę valdantys automobilių gamintojai vis smarkiau pereina prie elektra varomų transporto priemonių, o tam, kad jas parduotų, reikia turėti įkrovimo tinklą. Tai kiaušinio ar vištos pirmumo tipo klausimas. Šitokios naujovės klientui suteikia pasitikėjimo renkantis elektromobilį“, – sakė „Ionity“ vadovas Šiaurės Europai.

Kalbėdamas apie įkrovimą, jis pažymėjo esant dvi technologijos – CCS, kuri įdiegta Kauno rajone ir naudojama naujausiuose elektromobiliuose, bei senesnė CHAdeMO, naudojama, tarkime, „Nissan Leaf“ modelyje. Dabar čia galima krauti ne kiekvieną elektromobilį, bet ateityje visi elektra varomi automobiliai naudos CCS įkrovimo technologiją.

Lietuva veržiasi į priekį

„Plėsdamiesi Baltijos šalyse, žvelgėme į visas tris valstybes iškart. Lietuvoje procesas vyko greičiau, gavome reikiamo galingumo elektros tiekimą. Akivaizdu, kad esate labiau pasiruošę perėjimui prie elektromobilių“, – šyptelėjo J. H. Ihle.

Kitą savaitę, nurodė jis, „Ionity“ stotelė bus atidaryta Estijoje, o po to – Latvijoje, priklausomai nuo vietos teisinio reguliavimo ir galimybės užtikrinti energijos tiekimą. Pirminis planas yra turėti dvi įkrovimo stoteles Estijoje, vieną Latvijoje ir tris Lietuvoje.

„Ionity“ yra bendra „Mercedes-Benz AG“, „Ford Motor Company“, „BMW Group“ ir „Volkswagen“ grupės su „Audi“ ir „Porche“ įmonė, diegianti 400-ų didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą visoje Europoje.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA