Šeštadienio popietę „Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė kaunietės laiškas, šįkart skundžiamasi ne pokarantinine gydymo tvarka, bet Respublikinės Kauno ligoninės komunikacine spraga. Kauniečiai netveria nerimu dėl tris paras ligoninėje praleidusios močiutės sveikatos būklės, o skambučiu pasiekti medikus – misija neįmanoma.
„Prieš tris paras mano močiutę išvežė greitoji dėl įtariamo vidinio žarnyno kraujavimo. Kol buvo priimamajame, informaciją apie ją gaudavome telefonu, tačiau, kai perkėlė ją į skyrių, nuo vakar negauname jokių žinių, nes ten niekas nekelia telefono…“, – laišką pradėjo moteris.
Pasak kaunietės, senolė iš priimamojo į vieną iš respublikinės Kauno ligoninės skyrių buvo perkelta dar vakar per pietus, nuo to laiko apie močiutės sveikatos būklę – jokios informacijos.
Teko nuversti kalnus
Artimųjų kantrybei išsekus ir žinant, kad lankytojų ligoninė nepriima, šiandien, šeštadienį, kauniečiai vis dėlto nuvyko į ligoninę, tačiau su jais bendrauti panoro tik ligoninės apsaugos darbuotojas.
„Apsauginis pasijuokė, kad dar mažai nematome, kiti po mėnesį artimųjų nemato ir nieko apie juos nežino…ar tai normalu? Mes tik norime išgirsti kaip jaučiasi mūsų senolė, bet akivaizdu, kad tai misija neįmanoma“, – apmaudo neslepia kaunietė. „Turbūt koronavirusu serga ir to skyriaus telefonai“.
Pasiteiravus, ar artimiesiems vis dėlto pavyko sužinoti senolės sveikatos būklę, moteris patvirtino, kad tik atsitiktinumo dėka. Po ilgo laukimo prie ligoninės durų, į artimuosius dėmesį pagaliau atkreipė greitosios medicinos pagalbos brigada.
„Greitosios medikų pagalbai pavyko susisiekti su močiutę prižiūrinčiu mediku, pasirodo ji vėl perkelta į kitą skyrių, pamatyti be abejo negalima“, – dėstė moteris.
Tiesa, po ilgo laukimo Respublikinės Kauno ligoninės prieigose, artimiesiems pavyko gauti ir ligoninės skyriaus, kuriame atsidūrė senolė, kontaktus. „Tikėkimės, jais vėliau bus galima susisiekti…“ – svarstė kaunietė.
„Akivaizdu, jei mūsų mylima močiutė sirgtų COVID-19 virusu, mes informaciją apie jos būklę tikrai žinotume ir nebūtų jokių problemų“, – pykčio neslėpė moteris.
Pacientų lankymo tvarka
Nuo birželio 1-osios ligoninei grąžinant dalį ambulatorinių ir planinių karantino sustabdytų paslaugų lankytojai pas pacientus įleidžiami pagal sąrašus, kuriuos ligoninės skyrių vedėjai (išimtinais atvejais – budintys gydytojai) pateikia apsaugos/patikros punkto darbuotojams. Slaugos klinikoje lankyti pacientų kol kas negalima, rašoma ligoninės internetiniame puslapyje.
Čia pat nurodoma, kad informacija telefonu apie pacientą neteikiama, o kauniečiams belieka kelti klausimą, kaip sužinoti apie artimųjų savijautą, kuomet gydymo įstaigoje paskelbtas karantinas?
Papildyta liepos 20 d., 14.54 val.
Respublikinės Kauno ligoninės Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vyresnioji specialistė Raminta Nagelytė pirmadienį pateikė komentarą apie gydymo įstaigoje nustatytą pacientų lankymo bei informavimo tvarką:
„Pandemija medicinos įstaigoms, pacientams ir jų artimiesiems iškėlė daug iššūkių, ypač situaciją apsunkino lankymo ribojimas. Suprantame, kad tai kelia didžiulį stresą pacientų artimiesiems, kurie nerimauja dėl brangaus žmogaus sveikatos. Vis dėlto didžiausiu ligoninės prioritetu išlieka pacientų saugumas, o dabartinis COVID-19 atvejų skaičiaus augimas Kauno mieste skatina būti dar atsargesniems.
Pagal šiuo metu ligoninėje galiojančią lankymo tvarką dėl paciento lankymo galimybės sprendžia ligoninės skyrių vedėjai (išimtiniais atvejais – budintys gydytojai). Gavus jų sutikimą, paciento artimasis yra įtraukiamas į sąrašus, kurie pateikiami apsaugos / patikros punkto darbuotojams. Žmogus, kurio pavardė yra sąraše, norėdamas aplankyti gydomą pacientą, patikrinamas, ar neturi COVID-19 infekcijai būdingų simptomų (užduodami kontroliniai klausimai, matuojama kūno temperatūra).
Žodžiu arba raštu informacija apie pacientą kitiems asmenims gali būti suteikiama tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodytas tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją.
Siekiant užtikrinti asmens duomenų saugumą ir teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, informacija apie pacientą tretiesiems asmenims suteikiama tik įsitikinus, kad jos prašantis asmuo turi teisę ją gauti ir nustačius žmogaus tapatybę.
Informacijos teikimą riboja Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas, kuriame nurodoma, kad informacija apie paciento buvimą sveikatos priežiūros įstaigoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę ir prognozes yra laikoma konfidencialia. Deja, dėl šių apribojimų informacija artimiesiems telefonu neteikiama.“
Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.