Visoje šalyje prie „Regitros“ nusidriekus eilėms, kauniečiai pasinaudoti paskutiniu šansu neskuba – Kas vyksta Kaune

Visoje šalyje prie „Regitros“ nusidriekus eilėms, kauniečiai pasinaudoti paskutiniu šansu neskuba

delfi.lt / Eglė Girdenytė 2020/06/29 16:50
DELFI nuotr.

Jau po kelių dienų įsigaliosiantis naujas mokestis, kaip reikiant pakoregavo lietuvių planus. Siekdami sutaupyti ir nemokėti nuo liepos 1 dienos pradedamo taikyti mokesčio, vairuotojai likus paskutinėms dienoms suskubo registruoti turimų transporto priemonių ir suplūdo į „Regitros“ padalinius, tiesa didžiausios eilės formuojasi sostinėje, Kaune žymus vairuotojų antplūdis kol kas nėra pastebimas.

Nuo liepos 1 dienos kiekvienas registruojantis naują, į Lietuvą iš užsienio valstybės atvežtą arba perregistruojantis kitu vardu Lietuvoje jau užregistruotą automobilį, turės sumokėti nuo automobilio išmetamo anglies dioksido (C02) kiekio priklausantį mokestį. Tokį sprendimą Vyriausybė priėmė siekdama paskatinti vairuotojus rinktis mažiau taršias transporto priemonės, tačiau automobilių savininkai suskubo to išvengti.

Negavę vietos laukia „gyvose“ eilėse

Vilniuje jau nuo ankstyvo ryto vairuotojai dalinasi vaizdais, kuriuose užfiksuotos šimtus metrų nusidriekusios eilės šalia „Regitros“ padalinių. „Kas vyksta Kaune“ žurnalistams nuvykus į „Regitros“ Kauno padalinį, eilių nerasta, srautas nėra žymiai išaugęs.

Vis dėlto „Regitros“ komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė teigė, kad toks vairuotojų suaktyvėjimas jaučiamas jau nuo karantino pabaigos, tačiau pastarąją savaitę automobilių savininkai į „Regitrą“ stengiasi patekti net ir iš anksto nesiregistravę.

„Pastarąją savaitę, kai liko nedaug laiko iki automobilių registracijos mokesčio taikymo pradžios, ši tema dominuoja. Pagal išankstinę registraciją, pastarosiomis dienomis žymesnių pokyčių nebuvo jaučiama, tačiau pastebima tendencija, kad nuo praėjusios savaitės pabaigos klientai vyksta į padalinius be išankstinės registracijos – tai ir nulėmė „gyvų“ eilių atsiradimą“, – aiškino E. Bardauskienė.

Laisvų vietų iki liepos 1-osios – nėra

Specialistė pabrėžė, kad nepaisant srauto, pirmenybė vis tiek teikiama iš anksto užsiregistravusiems klientams, o tik šiems neatvykus, kviečiami laukiantys „gyvoje“ eilėje. Tiesa, E. Bardauskienė informavo, kad išanalizavus birželio 29 d., 12 val. didžiųjų miestų išankstinės registracijos duomenis matyti, jog laisvų vietų iš užsienio įvežtų automobilių registracijai yra tik liepos pradžioje. Panaši situacija yra ir su Lietuvoje prieš tai eksploatuotų automobilių registracija.

Transporto priemonių eilės prie „Regitros“ Vilniaus padalinio / DELFI nuotr.

„Regitros“ atstovė reaguodama į susidariusią situaciją priminė, kad pranešti, apie prieš tai Lietuvoje registruoto automobilio pardavimą ar įregistruoti jį savo vardu bei užsakyti daugelį kitų paslaugų, vairuotojai gali internetu.

„Norime atkreipti klientų dėmesį, kad tie, kurie užsakymus pateiks, patvirtins ir apmokės iki liepos 1 d., registracijos liudijimą galės atsiimti ir vėliau, t. y. po liepos 1 d. Tokiu atveju registracijos mokestis nebus taikomas“, – aiškino E. Bardauskienė.

Pirkti kitų automobilių neskuba

Tai, kad lietuvių susidomėjimas automobiliais išaugo, patvirtino ir Kauno automobilių turgaus „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis. Jis teigė, kad pastaruoju metu vairuotojai aktyviau pradėjo domėtis turguje parduodamais automobiliai, tačiau ar tokia tendencija atsirado dėl artėjančio registracijos mokesčio, V. Naujanis nebuvo įsitikinęs.

„Paklausa iš tiesų yra šiek tiek didesnė, tačiau pokyčiai nėra drastiški. Manyčiau, kad toks suaktyvėjimas yra ir karantino pasekmė. Žinoma, galima pastebėti ir tokių, kurie stengiasi parduoti taršesnius dyzelinius automobilius ir įsigyti benzininį, ar hibridinį automobilį, kuriam taikomas mokestis būtų mažesnis“, – aiškino V. Naujanis.

Automobilių turgaus direktorius teigė, kad jau anksčiau lietuviai pradėjo daugiau domėtis benzininius variklius turinčiais automobiliais, todėl ir dabar šis poreikis išlieka. Tiesa, V. Naujanis teigė, kad šio mokesčio įvedimas didelių pokyčių kol kas nelėmė, mat dauguma vairuotojų, kaip ir anksčiau, taip ir dabar, dažniausiai įsigyja automobilius, kurių kaina svyruoja apie 3-4 tūkstančius eurų.

„Matyt, tokia yra lietuvių perkamoji galia, nes net ir žinodami, kad įvedamas toks mokestis, vairuotojai nesiryžta pirkti brangesnių, naujesnių, o kartu ir mažiau taršių automobilių“, – įžvalgomis dalinosi V. Naujanis.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Sponsored Video
Susijusios naujienos
Naujausios žinios
EismAS
112
Laisvalaikis
KULTŪRA
Verslas
Mokslas ir IT