V. Šeputienė: „Konkurencingoje grožio rinkoje ryškėja verslumo svarba“ | Kas vyksta Kaune

V. Šeputienė: „Konkurencingoje grožio rinkoje ryškėja verslumo svarba“

Organizatorių nuotr.

Auganti grožio paslaugų ir metodų įvairovė, galimybė pačiam valdyti savo darbo valandas, veiklos kryptį ir principą į grožio sektorių kasmet pritraukia vis daugiau ir daugiau grožio meistrų. Tiesa, sparčiai augant grožio specialistų skaičiui bei konkurencijai, natūraliai kyla klausimas – kaip išsiskirti ir užsitikrinti ilgalaikę savo veiklos sėkmę? Atsakymas į šį klausimą ypač aktualus šiandien, grožio pasauliui išgyvenus stiprų karantino sukrėtimą.

[galerija kiek=”4″]

Grožio rinkos ekspertės, vizažistės-kosmetologės ir mokymų akademijos „Beauty guru“ įkūrėjos kaunietės Vilijos Šeputienės teigimu, šiandien grožio meistro teikiamų paslaugų kokybė sudaro vos dešimtadalį jo veiklos sėkmės. Greta techninių žinių, būtina verslumo, savęs pozicionavimo, saviugdos samprata bei lankstus ir greitas prisitaikymas prie besikeičiančios rinkos.

– Grožio rinkoje veikiate jau daugiau nei 14 metų. Dirbate ne tik kaip praktikė, bet ir kaip lektorė, kiekvieną dieną tiesiogiai bendraujanti su kolegomis grožio meistrais. Kokius pokyčius grožio pasaulyje pastebite pastaruoju metu?

– Nors demografiškai gyventojų šalyje mažėja, tačiau grožio meistrų kasdien sparčiai daugėja. Natūralu, kad didelė konkurencija verčia susimąstyti: kaip klientą prisitraukti, o dar svarbiau – kaip jį išlaikyti?

Galima pasidžiaugti, kad jau gana daug grožio meistrų sukluso ir suprato, kad vienas pagrindinių klientų pritraukimo kanalų yra socialiniai tinklai – „Facebook“ ir „Instagram“. Atitinkamai, atradus juos grožio specialistai pradeda suprasti, kad mūsų sektoriuje vien gebėjimo gerai atlikti paslaugas nepakanka. Sėkmei reikalingas platesnis žinių ir kompetencijų – verslumo – bagažas.

Įdomu tai, kad ši verslumo svarbos samprata banga per Lietuvą nuvilnijo kartu su karantinu. Iki tol mūsų šalyje į verslumo temas grožio sektoriuje buvo žiūrima atsargiai ir neužtikrintai, tarsi su klausimu – kam man to reikia? Karantino periodu mes suradome daugiau laiko, pradėjome tobulintis online (red. past. nuotoliniuose) seminaruose ir daugiau laiko praleisdami prie telefonų ar kompiuterių pamatėme, kaip mes ir asmeninė mūsų socialinių tinklų aplinka atrodo iš šono.

Kartu pradėjome girdėti, kaip ji turi atrodyti ir kokias naudas ji mums gali atnešti. Tai yra lūžis, kurį galiu įvardinti reikšmingų pokyčių rinkoje pradžia. Grožio pasaulio atstovai susidūrė su verslumo temomis ir suprato, kad tai yra svarbu, aktualu ir reikalinga.

Skaistė Čiurlytė ir Vilija Šeputienė / Organizatorių nuotr.

– Nuolat stebite sėkmingų pavyzdžių rinkoje iškilimą, matote su kokiais iššūkiais jie susiduria ir kokius tikslus jie sau kelia. Kartu, jūs pati savo pasiekimais įkvepiate ir motyvuojate kitus. Kas, jūsų nuomone, yra modernus ir sėkmingas grožio meistras?

– Sėkmingas grožio meistras yra žmogus, sugebantis kryptingai kurti ir vystyti savo asmeninį brand‘ą (red. past. prekės ženklą) – tinkamai save pristatyti ir pozicionuoti tiek darbinėje, tiek skaitmeninėje, socialinių medijų aplinkoje.

Iki šiol daugelis meistrų viliasi, kad klientų ratas susiformuos ir laikysis vien žodinių rekomendacijų principu – tereikia kokybiškai teikti savo paslaugas. Problema yra tai, kad šiandien turime begalę meistrų, teikiančių aukščiausios kokybės ir meistriškumo paslaugas, tačiau jų gretose išsiskiria toli gražu ne kiekvienas.

Mano nuomone, šiandien grožio paslaugas teikiantis meistras save turi matyti kaip mažąjį verslą, kuriame, kaip ir didžiuosiuose, svarbu strategija, planavimas, tikslai, vizija. Nustačius juos mes galime matyti kokie įrankiai mums reikalingi tikslams pasiekti ir tokiu būdu pradėti vystyti ilgalaikiais tikslais pagrįstą veiklą.

– Kokiomis temomis, jūsų manymu, turi domėtis modernus grožio meistras?

– Pirma ir svarbiausia – meistras turi turėti sampratą apie tai, kaip suformuoti savo veiklos strategiją. Antra, ne mažiau svarbu yra dėmesys asmeniniam tobulėjimui. Įdomu tai, jog gana didelė dalis meistrų šiandien netgi per daug dėmesio skiria profesiniam tobulėjimui, saviugdą palikdami nuošalyje.

Vis dėlto, labai svarbu suprasti, kad būtent mūsų asmenybė, mūsų transliuojamos vertybės ir pasaulio supratimas yra tie dalykai, kurie iš plataus pasirinkimo spektro klientui padeda išsirinkti savąją pasaulėžiūrą atitinkantį meistrą.

Vilija Šeputienė / Organizatorių nuotr.

Trečia, kalbant iš techninės pusės, dar kartą noriu pabrėžti socialinių medijų mokymų svarbą. Socialiniai tinklai nuolat keičiasi, atsiranda nauji įrankiai, kinta tendencijos, tad ir žinias būtina nuolat atnaujinti.

Galiausiai, ypatingai svarbus momentas, kurį jau šiandien turi perprasti ir perimti modernus grožio meistras yra skaitmenizacija ir duomenų valdymas. Paprastai tariant, telefoninius skambučius ir registracijų knygas keičiančios pažangios technologijos. Geriausias pavyzdys – mūsų šalies rinką užvaldanti grožio paslaugų rezervacijos programėlė „Watalook“.

Viena paprastai valdoma sistema sprendžia net keletą mūsų kasdieninių užduočių. Pirma, darbo metu mums nebereikia nerimauti dėl klientų skambučių – vos keliais paspaudimais savo telefone jie patys išsirenka jiems tinkamiausią laiką. Taip sutaupomas tiek mūsų, tiek brangus jų laikas, skirtas skambučiams ir registracijų knygos tikrinti.

Antra, programėlėje mums sukurtos sąlygos kaupti klientų duomenų bazę: jų apsilankymo istoriją, techninius duomenis, problemines vietas, procedūrų eigą ir pan. Galiausiai, kitas šių sistemų pliusas – galimybė pritraukti naujus klientų. Paieškos sistemoje pasirinkę norimus parametrus – kainą, vietą, laiką, paslaugos tipą – klientai gali išsirinkti būtent jų poreikius atitinkantį meistrą.

Visi pasiūlymai klientui yra pateikiami su tvarkingais aprašais, meistro darbų pavyzdžiais ir rekomendacijomis, tad jam yra itin lengva čia ir dabar atrasti norimą paslaugą. Dėl šių priežasčių tokios skaitmenizacijos sistemos moderniam grožio meistrui yra nepaprastai svarbios. Tai – inovatyvūs sprendimai, kuriuose anksčiau ar vėliau būsime mes visi, todėl jomis domėtis ir jas perprasti yra tiesiog būtina.

O ir priežasčių, kodėl nepabandyti prisijungti – nėra. Pavyzdžiui, pirmasis „Watalook“ naudojimo mėnuo yra nemokamas, o su nuolaidos kodu BEAUTYGURU nemokamai sistemą naudoti meistrai gali net du mėnesius. Per šį laiką sistema ne tik perprantama, bet ir prisijaukinama. Neabejoju, kad didžioji dalis išbandžiusiųjų grįžti atgal nenorės.

– Karantino periodu skaitmeninėje erdvėje buvo galima stebėti daug grožio temoms skirtų mokymų bei seminarų. Visgi, jų kontekste savo tematika kiek išsiskyrė jūsų projektas „Verslo formulė grožio meistrams“. Iš pažiūros netiesiogiai su grožio meistrų veikla susijusios temos sutraukė netoli pusketvirto šimto klausytojų, kurie iki šiol negaili atsiliepimų, kad tai buvo vieni naudingiausių nuotolinių mokymų. Kaip manote, kas lėmė tokią konferencijos sėkmę?

– Mano mintyse konferencija verslumo tematika brendo jau kurį laiką, bet kiek abejojau, ar gyvai viena ši tema sulauktų daug grožio meistrų dėmesio. Visgi, karantino sukurta situacija paskatino pabandyti šiomis temomis pakalbėti jau dabar, o projekto sėkmė parodė, kad jos šiandien yra labai laiku ir vietoje.

Kodėl? Nes tai grožio meistrams yra nauja, o kartu ir įdomu. Makiažo ar kituose techniniuose mokymuose meistrai labai dažnai jau nebeišgirsta kažko naujo, tuo tarpu čia viskas yra negirdėta. Tai įtraukia, motyvuoja, kelia norą augti ir tobulėti.

– Kokios verslumo temos sulaukė daugiausiai grožio meistrų dėmesio?

– Sunku išskirti kelias. Mano nuostabai, per tris nuotolinių seminarų maratono dienas visi 9 pranešimai išlaikė maksimalų dalyvių įsitraukimą. Pristatomos temos buvo suskirstytos logine seka. Pirmąją dieną skyrėme motyvacijai, pristatydami verslo vizijos, tikslų ir plano svarbą, kalbėdami apie tobulėjimą
blokuojančias baimes ir abejones, analizuodami sėkmės istorijas.

Pagrindinis jų tikslas buvo parodyti, kad visi sėkmingi grožio pasaulio pavyzdžiai yra grįsti ne atsitiktine sėkme, o sunkiu ir kryptingu darbu bei asmeninio prekės ženklo kūrimu.

Antrą diena buvo skirta techninėms temoms – socialinių tinklų mokamos reklamos subtilybėms ir kryptingam reklamos biudžeto panaudojimui. Diskusijos su „Watalook“ įkūrėju metu kalbėjome apie skaitmenizacijos atnešamas galimybes, o vėliau susipažinome su pagrindinėmis kūrybinio rašymo taisyklėmis.

Dauguma meistrų sutiks, kad parengti vieno įrašo tekstą kartais gali būti tikras iššūkis, tad net ir man pačiai buvo labai įdomu klausyti, kad net ir rašymo subtilybių galime išmokti – tereikia žinoti keletą esminių taisyklių.

Galiausiai, trečiąją konferencijos dieną dėmesys buvo skiriamas asmeninių finansų valdymui bei sampratai apie ilgalaikes ir trumpalaikes pajamas. Taip pat, remiantis grožio pasaulio pavyzdžiais, dalyvėms buvo pristatytos „Instagram“ naujienos ir tendencijos, o konferenciją užbaigėme asmeninio brand‘o formavimo tema. Nuostabu tai, kad stiprų įspūdį daugumai dalyvių paliko būtent visų šių temų visuma.

„Beauty guru“ akademija / Organizatorių nuotr.

– Ar matote poreikį šių temų tęstinumui?

– Orientuodamiesi į kvalifikacijos ir techninių žinių kėlimą, dauguma meistrų nesusimąsto, kad yra dar kita, ne ką mažiau svarbi mūsų veiklos pusė. Tad taip, matau, kad šios temos yra ypatingai svarbios ir edukaciją jomis būtina tęsti.

Jau dabar organizuojame socialinių tinklų mokymus su Domantu Širvinsku, o matydamos nuoširdų meistrų susidomėjimą ir įsitraukimą, kartu su grožio verslo valdymo konsultante, autorinių verslumo seminarų autore, lektore ir koučere Skaiste Čiurlyte jau birželio planuojame „Verslo formulė grožio meistrams“ tęstinumą – konferenciją „Galimybių formulė grožio meistrams“.

Kaip ir pirmoji, antroji konferencija taip pat vyks online formatu tris dienas – birželio 22, 23 ir 24 d. Pagrindinis dėmesys bus skiriamas sielovadai ir saviugdai, diskutuosime apie prigimtines stiprybes, kainodaros, nuolaidos bei savivertės santykį, įkvėpimą, motyvaciją, tinklaveiką, kūrybiškumą, energijos išsaugojimą, drąsą siekiant tikslų ir apie daugelį kitų, meistrų sielovadai ir saviugdai svarbių temų.

Skaistė yra nuostabi motyvatorė, turinti daugiau nei 20 metų patirties, dirbusi su tokiais prekių ženklais, kaip „L`oreal Professionnel“, „Matrix“, „Paul Mitchel“, „Label M“, „Toni&Guy“, „Revitalash“ bei kitais. Mes viena kitą puikiai papildome ir galime pasiūlyti visapusišką temų, pavyzdžių bei informacijos rinkinį, tad tikiu, kad antroji konferencija savo nauda tikrai nenusileis pirmajai.

– Galiausiai, ko palinkėtumėte pradedantiesiems ir jau esamiems grožio meistrams?

– Noriu pabrėžti visiems grožio meistrams svarbią žinią – mūsų atliekama paslauga užima tik dešimtadalį visos mūsų veiklos sėkmės. Dirbdami grožio srityje turime ne tik suteikti paslaugą, bet ir turėti didelį kitų kompetencijų rinkinį.

Turime mokėti valdyti savo asmeninius finansus, turime turėti vadybinių gebėjimų dirbant su produktų užsakymais, turėti sampratą komunikacijos ir reklamos temomis, mokėti save efektyviai motyvuoti ir skatinti dirbti bei tobulėti.

Kitaip tariant, sėkmingas grožio meistras yra multikompetencijų rinkinys, tad pagrindinis mano palinkėjimas kiekvienam – kasdien eidami į darbą nepamirškime, kad turime įtraukti ne tik savo rankas, bet ir mintis bei protinius gebėjimus. Tik tokiu būdu kursime sėkmingą ir ilgalaikių vaisių duosiančią veiklą.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA