Pasienyje su Lenkija nusidriekė kilometrinės eilės: vairuotojai laukė kone parą (atnaujinta) | Kas vyksta Kaune

Pasienyje su Lenkija nusidriekė kilometrinės eilės: vairuotojai laukė kone parą (atnaujinta)

delfi.lt / Evelina Joteikaitė 2020/04/25 17:37
DELFI nuotr.

Lenkija sugriežtino dirbti atvykstančių ar per Lenkiją tranzitu vykstančių vilkikų vairuotojų kontrolę. Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) patvirtino, jog apie tai buvo informuoti vakar dienos pavakarę. Pranešama, kad šeštadienio pavakarę situacija pasikeitė, eilių beveik nebeliko.

Lietuvos-Lenkijos pasienyje iškart nusidriekė eilė. Čia užstrigo ir UAB „Motiejausko transportas“ vairuotojai, vykę į Vokietiją pakeisti kolegų. Bendrovės direktorius Kazys Motiejauskas „Delfi“ pasakojo, jog susidariusi eilė visiškai nejuda. Per valandą praleidžiamas vos vienas kitas automobilis.

„Dažniausiai renkamės kelionę keltu. Retai važiuojame per Kalvarijos pasienio kontrolės postą, tačiau praėjusią savaitę teko tai daryti – viskas buvo normaliai, laukti nereikėjo, – pasakojo pašnekovas. – Tačiau keturi bendrovės vairuotojai buvo įstrigę eilėje nuo vakar pavakarės iki pat šiandienos 14 valandos, nors ir turėjo visus reikiamus dokumentus.“

K. Motiejauskas įsitikinęs, jog tokia padėtis susiklostė dėl koronaviruso grėsmės, matyt, griežtinamos karantino sąlygos. Kito tikslo, kodėl taip būtų gaišinami vairuotojai – nemato.

Pasienyje kilometrinė eilė

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas Rokas Pukinskas patvirtino, jog Lietuvos-Lenkijos pasienyje nusidriekė eilės. Paskutiniais duomenimis, prie Kalvarijos pasienio kontrolės posto laukia kone vieno kilometro eilė, Lazdijuose – pusės kilometro.

Kokia to priežastis? „Lenkijos pasienio tarnybos pareigūnai tiesiog atidžiau pradėjo tikrinti krovininių automobilių vairuotojus. Pastarieji turi pateikti reikiamus įrodymus, kad į Lenkiją jie važiuoja dirbti, užsiima krovinių pervežimu“, – sakė R. Pukinskas.

Tokia patikra, anot jo, Lenkijos žingsnis. Užsienio šalies sprendimo jis nesiėmė plačiai komentuoti. Saugomasi nuo koronaviruso – vežėjų patikra sugriežtinta.

Tačiau tarnyba turi duomenų, jog lenkai įrengė daugiau patikros vietų – panašiai buvo pačioje karantino pradžioje su temperatūros matavimu: matavo vienoje, vėliau ėmė tai daryti keliose vietose, tuomet viskas pagreitėjo.

Anksčiau per valandą įprastai pravažiuodavo 10 automobilių, o dabar tik 5-6. R. Pukinskas vylėsi, kad greitu metu procesas turėtų pagreitėti. Panašu, kad dabar patikrą pradėjo vykdyti daugiau nei įprasta pareigūnų.

Teko apsisukti ir grįžti

Pasitaikė atvejų, kai vairuotojams teko grįžti: neturėjo pakankamai veiklos įrodymų. Lenkijos pareigūnai į savo šalį nuo ketvirtadienio vakaro iš Lietuvos jau neįleido keturių dešimčių užsieniečių, nesugebėjusių įrodyti nuolatinės jų darbo vietos ir tikslo – krovinių pervežimo.

„Vėlgi, mes negalime vertinti Lenkijos pareigūnų veiksmų, tik konstatuoti faktus. Žmonės nesugebėjo tinkamai pagrįsti savo užsiėmimo, kad perveža krovinius“, – sakė R. Pukinskas.

Jei asmenys į Lenkiją įvažiuoja ne tarptautinį krovinių pervežimą vykdančiu automobiliu, o tik vyksta pradėti darbo Lenkijoje ar per ją tranzitu, jie šios šalies sienos apsaugos tarnybos pareigūnams privalo pateikti papildomus įrodymus.

Toks krovinių vežėjas Lenkijos pasieniečiams turi pateikti galiojantį ir vykti per sieną tinkantį asmens dokumentą, vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemonę (kodas 95), vairuotojo kortelę ir darbo sutartį ar komandiruotės įsakymą, liudijantį, kad vairuotojas tikrai vyksta į savo darbo vietą.

Paklaustas, kiek įprastai tokių dokumentų patikrinimas gali trukti, R. Pukinskas sakė, jog tai priklauso nuo taikomo mechanizmo – pareigūnai turi teisę savais kanalais tikrinti vairuotojų pateiktus duomenis.

„Kiek užtrunka Lenkijos pareigūnų patikra, kokiomis duomenų bazėmis jie naudojasi – negaliu pakomentuoti. Faktas – pareigūnai vertina dokumentus ir papildomus įrodymus, kodėl žmogus atvyksta į Lenkiją. Kol veiksmai teisėti – tai teisėta. Jie pirmiausia paiso savo šalies interesų“, – konstatavo jis.

Kiek laiko galios nauja tvarka VSAT atstovas nežino, matyt, iki atskiro nurodymo.

Sprendimus dėl dokumentų tinkamumo priima pasienio tikrinimus vykdantys Lenkijos pareigūnai, tad VSAT krovinių vežėjus ragina pasirūpinti reikiamais įrodymais, kad patikros procedūros neužtruktų ar kad jų kelionė nesibaigtų Lenkijos ir Lietuvos pasienyje.

Vilkikų vairuotojai turi galimybę siųsti dokumentus adresu sdo.rutkatartak@strazgraniczna.pl ir iš anksto gauti Lenkijos pareigūnų leidimą kirsti sieną.

Papildyta 17.57 val.

Kaip pranešė VSAT, Lenkijai sugriežtinus dirbti atvykstančių ar per Lenkiją tranzitu vykstančių vilkikų vairuotojų kontrolę, visą penktadienį ir iki šeštadienio popietės Kalvarijos punkte buvo nusidriekusi kilometro ir net ilgesnė eilė.

Lazdijų punkte įvažiuoti į Lenkiją irgi laukė dešimtys transporto priemonių, daugiausiai mikroautobusų, kuriais į darbą vyko vilkikų vairuotojai.

Vėlyvą šeštadienio popietę situacija ėmė greitai keistis. Lenkijos pareigūnai savo pusėje atidarė daugiau patikrinimo juostų, paspartino procedūras, todėl iš Lietuvos pradėjo judėti kur kas didesni minėtų vairuotojų srautai.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos 17.30 val. duomenimis, Lazdijų punkte išvažiuojančiųjų eilės nebeliko visai. Kalvarijos punkte Lenkijos leidimo įvažiuoti laukė vos keli mikroautobusai su vykstančiais vairuotojais, kurie irgi turėtų užtrukti trumpai.

Viena pagrindinių priežasčių, kodėl gana greitai dingo eilės, yra aktyvi Lietuvos VSAT veikla. Kalvarijos užkardos pareigūnai, dirbantys Kalvarijos ir Lazdijų punktuose, nuolat keitėsi informacija su kolegomis Lenkijoje apie buvusią padėtį, ilgose eilėse laukiančius žmones.

Lietuvos pasieniečiai ir penktadienį, ir šeštadienį nekart kreipėsi į Lenkijos pareigūnus prašydami paspartinti darbą ir visomis įmanomomis priemonėmis spręsti problemą. Į tokius VSAT veiksmus kaimyninėje šalyje buvo atsižvelgta.

Daugiau nauienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA