Pataria „Robotikos akademija“: kaip nuotoliniu būdu sėkmingai tęsti neformalųjį vaikų ugdymą | Kas vyksta Kaune

Pataria „Robotikos akademija“: kaip nuotoliniu būdu sėkmingai tęsti neformalųjį vaikų ugdymą

Organizatorių nuotr.

Sustabdytas papildomas moksleivių ugdymas tapo dideliu iššūkiu tiek vaikams, tiek tėvams. Su portalu „Kas vyksta Kaune“ naudingais patarimais, kaip galima tęsti visiems reikalingą ugdymo veiklą nuotoliniu būdu, pasidalino „Robotikos akademija“. Akademijos ekspertai dar karantino pradžioje sėkmingai perkėlė užsiėmimus į virtualią erdvę.

[galerija kiek=”4″]

Būreliams atėjo sunkūs laikai

Su dėl koronaviruso įvesto karantino iššūkiu susidūrė didžioji dalis Lietuvos būrelių – popamokinių veiklų, tokių, kaip krepšinis, futbolas, šachmatų, robotikos užsiėmimai bei daugelis kitų – visos šios veiklos iki šiol veikė tik gyvo kontakto metu, tad didžiajai daliai būrelių vadovų teko sustabdyti savo veiklas, kol praeis karantino laikotarpis.

„Ne išimtis buvo ir viena iš populiariausių Lietuvoje popamokinius užsiėmimus organizuojančių įstaigų – „Robotikos akademija“. Sustabdžius veiklą, daugiau nei 130 žmonių kolektyvas liktų be darbo, o 7 000 vaikų Lietuvoje – be itin naudingo, mokyklos pamokas papildančio užsiėmimo“, – nuogąstavimus dėstė „Robotikos akademijos, Vilniaus padalinio vadovas Lukas Kanapienis.

Anot padalinio vadovo, per savaitę skaitmenizuoti 6 metus gyvai vykstančius būrelius atrodė kaip itin sudėtinga užduotis, tačiau, jau pirmos karantino savaitės pabaigoje, „Robotikos akademijos“ mokytojai, savo mylimiems auklėtiniams pradėjo vesti kassavaitinius užsiėmimus.

„Didžioji dalis iš 7000 akademijos mokinių toliau tęsia veiklas skaitmeniniu būdu, o norinčiųjų prisijungti prie tokio formato užsiėmimų kasdien vis daugėja“, – sėkmingu veiklos pratęsimu džiaugėsi L. Kanapienis.

Virtualus Robotikos būrelis / Organizatorių nuotr.

Svarbiausia tinkamas nusiteikimas

Padalinio vadovo teigimu, išgirdus žinią, jog stabdoma ugdymo įstaigų veikla, įmonės kolektyve kilo šurmulys.

„Sustabdžius veiklą dviems mėnesiams, nežinia ar po šio karantino turėtume galimybę prie jos sugrįžti, tad neturėjome pasirinkimo – savaitei sustabdėme savo veiklas ir pradėjome intensyviai dirbti.

Taip sukūrėme visiškai naują būrelį, su dar labiau įprasmintu mūsų tikslu – Auginti draugiškus išradėjus ir jų technologines, kūrybines kompetencijas bei problemų sprendimo įgūdžius”, – apie kilusį sprendimo būdą šnekėjo L. Kanapienis.

„Labai džiaugiamės, kad turime tokią aktyvią tėvų bendruomenę, kuri teigiamai sureagavo į mūsų pastangas ir davė labai stiprų grįžtamąjį ryšį, kurio dėka išsprendėme didžiąją dalį techninių bei metodinių iššūkių, su kuriomis artėjančiu periodu susidurs mokyklos“, – tęsė jis.

Dalinasi patirtimi su visais

„Žinome, jog su šiais iššūkiais susiduria ir didžioji dalis mokyklų bendruomenių, todėl, labai norime pasidalinti savo patirtimi ir prisidėti prie mokytojų pastangų ekstremaliomis sąlygomis tęsti ugdymą“, – teigė „Robotikos akademijos“ atstovas.

L. Kanapienis pabrėžia, jog pirmasis žingsnis, tai ugdymo įstaigų suvokimas, jog kitaip nebus.

„Be mokymo nuotoliniu būdu, neturime galimybių ugdyti vaikus, šiuo metu nėra jokio kito būdo organizuoti ugdymą be socialinio kontakto“, – aiškina jis.

Skaitmeninio būrelio komandos atstovas teigia, jog reikia įvertinti galimybes nuotolinio mokymo formatui, nuo mokymo programos iki reikiamos medžiagos, kurią ruošiamasi pateikti mokiniams.

Jo teigimu, mokyklos bendruomenėje užtenka vieno žmogaus, kurio pagrindinė užduotis būtų paruošti skaitmeninio mokymo programą (dažniausiai naudojama – „Zoom“) ir padėti įdiegti bei išmokyti naudoti šią programą likusią mokyklos bendruomenę.

Virtualus Robotikos būrelis / Organizatorių nuotr.

„Robotikos akademijos“ atstovas tikina, jog mokytojas turi pasiruošti konkrečią pamokų vedimo sistemą ir pasiruošti pamokos planą.

„Mokytojas turi nustatyti kaip mokiniai ruošis pamokoms, iš kokių šaltinių rinks reikiamą medžiagą. Ar medžiaga bus pateikiama naudojant Google dokumentus ir skaidres? Ar bus siunčiama per e. Dienyną?

Įvesti savo mokinius į esamą situaciją. Mokinai yra tiek pat pasimetę, kiek jūs – jų pasaulis per dieną pasikeitė tikriausiai dar labiau nei mokytojui, tad jiems reikia išgirsti, kad mokytojas yra toje pačioje valtyje kaip ir jie patys, o bendra situacija suteikia artimą ryšį tarp mokytojo ir mokinių – šis ryšys bus pagrindinis progreso variklis artimiausiu laikotarpiu“, – apie bendravimo svarbą kalbėjo jis.

„Reikia nustatyti aiškias taisykles, kuriomis nuo šiol vadovausitės dirbant skaitmenoje. Akademijoje turime pavyzdžius, kuomet mokytojai pradėjo užsiėmimus tinkamai nepaaiškinę vaikams kaip įjungti/išjungti mikrofoną arba kamerą, nenustatę kada kalba mokytojas, o kada mokiniai, kada laikas diskusijai, o kada atliekamos užduotys.

To pasekoje pamatėme, kad neįvedus aiškių taisyklių turėjome labai prastos kokybės būrelius, lyginant su tais, kuriuose mokytojai pirmiausia pradėjo nuo taisyklių įvedimo“, – apie pirmus iššūkius pasakojo L. Kanapienis.

Virtualus Robotikos būrelis / Organizatorių nuotr.

„Iš karto susitarkite dėl grįžtamojo ryšio – atsiliepimų iš mokinių pamokos pabaigoje, kad visa klasė pasidalintų savo įspūdžiais ir pasakytų savo nuomonę, kaip būtų galima patobulinti pamoką. Šiuolaikiniai vaikai turi stipresnes technologines kompetencijas nei didelė dalis suaugusiųjų – nebijokite jų kritikos ir neatsisakykite pagalbos. Vaikai supranta, kad esate jų mokytojas, ne IT vadovas.

Keliaukite į priekį po vieną žingsnį. Roma nebuvo pastatyta per vieną dieną, tad ir jūs nepradėsite vesti skaitmeninių pamokų su tokiu pat rezultatu ir kokybe, kaip įprastai – keliaukite žingsnis po žingsnio, neskubėkite naudoti nežinomų funkcijų, kol neįsisavinote pagrindinių.

Žvelkite pozityviai – joks žmogus nesitikėjo ir nebuvo pasiruošęs šiai situacijai, tad dėl jos ir nepergyvenkite. Visi esame toje pačioje valtyje ir turime galimybę išmokti ką nors naujo, tad nepergyvenkite jei tai nesigaus iš pirmo karto, juk pamenate savo pirmąją vestą pamoką – ši buvo toli gražu ne tokio lygio, kokia yra dabar!“, – patirtimi dalinasi L. Kanapienis.

Kristijonas Vasiliauskas, Lukas Kanapienis ir Džiugas Lukas Eidukas / Organizatorių nuotr.

Svarbiausia klausytis ir mokytis iš klaidų

„Mūsų komandoje esantys žmonės į kiekvieną iššūkį žvelgia kaip į naują galimybę ir nebijo suklysti – kiekviena klaida yra nauja pamoka, o ją išmokus iš karto kyla veiklos kokybė“, – teigia L. Kanapienis.

„Kita labai svarbi dalis – komunikacija. Jei būtume užsidarę dėžutėje ir neklausę ką mums sako mūsų mokiniai, jų tėveliai, niekada nebūtume net priartėję prie šio iššūkio sprendimo. Be grįžtamojo ryšio esate tamsoje“, – aiškino jis.

„Kaip ir visi, mes nežinome kiek laiko truks dabartinė situacija, tad ir toliau kursime ir tobulinsime pamokas, bei ieškosime naudingiausių įrankių, kuriuos galime tam pritaikyti, o išmoktomis pamokomis dalinsimės su mokyklų bendruomene. Tai įskiepyta mūsų vizijoje – tapti patraukliausiu švietimo partneriu Lietuvoje“, – teigia įmonės atstovas.

Kristijonas Vasiliauskas / Organizatorių nuotr.

„Šios šurmulingos savaitės yra iššūkis visiems Lietuvos gyventojams, įmonėms, mokykloms bei būreliams. Iš teigiamų pavyzdžių galime pasimokyti kaip neigiamą situaciją pamažu paversti teigiama.

Tai galime padaryti bandant naujus sprendimus, nebijant klysti, aktyviai komunikuojant su visomis šalimis bei nuolat dalijantis grįžtamuoju ryšiu“, – pasakojo L. Kanapienis.

„Robotikos akademijos“ atstovas perduoda žinią, jog tokiu sudėtingu laikotarpiu, kai nežinoma kokio rytojaus tikėtis, bendradarbiavimas siekiant bendros gerovės ir esminių veiklų, kaip švietimo tobulinimas yra neatsiejami nuo mūsų visuomenės augimo.

Robotikos akademija noriai dalijasi savo patirtimi, tad jei mokytojams kyla įvairių klausimų – jie gali kreiptis tiesiai į akademiją.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA