„Ryanair“ orlaivius prižiūrinti įmonė darbuotojams turi pasiūlymą: darbą pilnu tempu ir pusę algos | Kas vyksta Kaune

„Ryanair“ orlaivius prižiūrinti įmonė darbuotojams turi pasiūlymą: darbą pilnu tempu ir pusę algos

delfi.lt / Raminta Rakauskė 2020/03/30 19:42
Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Už „Ryanair“ orlaivių techninį aptarnavimą Kaune atsakingos įmonės darbuotojai šiandien sakosi sulaukę nemalonios staigmenos iš savo vadovų. Kaip teigė, įmonei susiduriant su finansinėmis bėdomis, jie yra raginami pasirašyti naujas darbo sutartis, kurios apkarpys ne tik jų darbo valandas, bet perpus nurėš ir atlyginimus. Įmonės direktorius tokią informaciją patvirtino ir teigė, kad viskas daroma siekiant išsaugoti kuo daugiau darbo vietų.

Sulaukė laiškų

„Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS) įmonė yra atsakinga už „Ryanair“ lėktuvų priežiūrą ir atlieka jų remontą, tačiau, kaip pasakojo jos darbuotojas Marius (vardas pakeistas, asmuo redakcijai žinomas – „Delfi“), šiandien kompanijos darbuotojams ypatingai sunkus metas, mat jie turi priimti labai svarbų sprendimą – likti darbe ar ne.

Paprašytas viską papasakoti nuo pradžių, vyras sakė, kad maždaug prieš dvi savaites visi kompanijos darbuotojai iš įmonės vadovybės sulaukė keistų laiškų. Juose, kaip atsiminė, buvo rašoma apie galimybę darbuotojams savo noru 50 proc. susimažinti atlyginimus.

Taip pat buvo užsiminta, kad dirbamų darbo valandų skaičius nesikeistų ir darbuotojai turėtų dirbti jiems įprastais grafikais.

„Ten buvo įvardinta, kad jei daug žmonių nesutiks su pasikeitimais, įmonė bus uždaryta, mes būsime atleisti, o jei nepakaks pinigų išmokėti atostoginių ar išeitinių, įmonei bus skelbiamas bankrotas“, – atsiminė Marius bei sakė, kad kai kurie darbuotojai į tokius laiškus atsakė ir išsakė savo nuomonę, kiti tiesiog ignoravo.

Davė 5 darbo dienas

Visgi kaip paaiškėjo vėliau, tokie laiškai nebuvusios tik tuščios kalbos. Po kurio laiko, anot jo, įvyko ir įmonės susirinkimas, kurio metu visas tuo metu dirbęs kolektyvas buvo padalintas mažomis grupelėmis ir supažindintas su nauju darbo sutarties siūlymu.

„Anksčiau siųsto laiško pasiūlymas buvo pakeistas į tokį, kad mums sumažina darbo valandas, kurių palieka 70 proc. bei atlyginimą, kurio taip pat gausime tik 70 proc.

Pas mus dalis žmonių dirba su etatais, dalis gauna valandinį uždarbį, todėl paskaičiavome, kad bendrai mūsų atlyginimai vis tiek mažėja 50 proc.“, – sakė darbuotojas ir tikino, kad buvo išdalinti ir oficialūs dokumentai, kuriuos užpildyti ir apsispręsti, ar darbuotojas sutinka su nauja tvarka, liepta per penkias darbo dienas, iki šio pirmadienio.

Jis svarstė, kad didžioji dalis darbuotojų tikriausiai sutiks perpus susimažinti atlyginimus, nes paprasčiausiai bijo likti be darbo, taip pat be sukauptų atostoginių be išeitinių išmokų.

„Jau per susirinkimą mums buvo aiškiai pasakyta, kad atleidimų su išeitinėmis ar atostoginiais tikėtis nereikia, nes nieko negausime. Per susirinkimą buvo ir tokių, kurie iškart padavė prašymus išeiti iš darbo“, – apgailestavo vyras.

Marius sakė, kad papildomų klausimų kelia ir tai, kiek laiko darbuotojams reikėtų dirbti susimažinus atlyginimus, nes sutartis, kurią prašoma pasirašyti, neterminuota.

„Dar įdomu, kad mūsų darbas yra sezoninis, tad mums dirbti liko tik 2 mėnesiai – balandis ir gegužė, nes vasarą didžioji dalis lėktuvų yra eksploatuojami, dėl to visi lėktuvų tikrinimai vyksta iki tol. Išeina taip, kad sutartis keičiama tik dėl dviejų mėnesių, o vėliau mūsų darbai vėl prasidės nuo rugsėjo.

Visgi iki tol prižiūrintiems orlaivius gali atskristi ir tuščias lėktuvas, tik su pilotu, o mums vis tiek reikia jį peržiūrėti, todėl darbo krūvis nemažėja.

Ir dabar, iki birželio 1-osios, bus pilna lėktuvų, kuriuos reikės patikrinti“, – tikino Marius.

Siekia išsaugoti visas darbo vietas

Redakcija susisiekė su KAMS vadovu Karoliu Čepuku.

Jis „Delfi“ tikino, kad šiuo metu aviacijos sektorius susiduria su dideliu iššūkiu, kadangi oro erdvė yra uždaryta bet kokiems keleivių pervežimams oru, o tai neišvengiamai daro įtaką ir įmonės veiklai.

„Mes esame dukterinė aviakompanijos „Ryanair“ bendrovė ir tokie sprendimai kaip atlyginimų ir etatų mažinimas yra priimami būtent „Ryanair“, KAMS akcininkų.

Sprendimas mažinti atlyginimus ir darbo valandas paremtas tuo, kad aviacijos sektorius susiduria su 100 proc. sumažėjusia paklausa ir nėra aišku, kiek dar tęsis tokia situacija. Todėl akcininkų sprendimu pasiūlyta sumažinti atlyginimus tam, kad pavyktų išsaugoti visas darbo vietas, įskaitant ir KAMS darbuotojų“, – teigė vadovas.

Paklausus, kada darbuotojai galėtų tikėtis vėl gauti įprastus atlyginimus, K. Čepukas sakė, jog viskas priklausys nuo ekonominės situacijos.

„Situaciją vertiname realistiškai ir suprantame, kad aviacija į įprastas vėžes grįš po truputį. Atitinkamai, tikimės ir laipsniško algų kilimo gerėjant ekonominei situacijai. Tačiau svarbiausia, jog priimtas sprendimas nieko neatleisti iš darbo, todėl labai tikimės, kad pavyks išsaugoti kuo daugiau KAMS darbuotojų.

Labai vertiname, kad didžioji dauguma darbuotojų jau sutiko su pasikeitusiomis darbo sąlygomis, ir nors lėtesniu tempu, bet tęsime darbus“, – sakė jis.

Taip pat vadovas patvirtino, kad jeigu būtų priimtas sprendimas atleisti darbuotojus, tai būtų daroma vadovaujantis LR Darbo kodeksu.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA