Maisto technologijų startuolis iš Kauno siekia užkariauti Europą | Kas vyksta Kaune

Maisto technologijų startuolis iš Kauno siekia užkariauti Europą

„Brite“ nuotr.

Jie ne tik buvo pirmieji, pasiūlę Jungtinės Karalystės rinkai nootropinių technologijų energetinį gėrimą, bet ir užtikrintai stovi šios sparčiai besiplečiančios rinkos priešakyje: tarp nekuklių „Brite Drinks“ įkūrėjų tikslų – tapti šios srities lyderiais visoje Europoje.

[galerija kiek=”4″]

Išties, ne atsitiktinai trečius metus VšĮ „Kaunas IN“ organizuotoje „Kauno startuolių“ programoje būtent įmonė „Brite“ gėrimo autoriai tapo nugalėtojais, o netrukus pateko ir į prestižinį pasaulio TOP 500 maisto technologijų startuolių reitingą.

Kaip rašoma „Kaunas IN“ pranešime žiniasklaidai, inovatyvaus gėrimo bendrakūrėjo ir kompanijos vadovo Andriaus Ratkevičiaus teigimu, produkto idėja gimė dar kopiant karjeros laiptais įmonėje Škotijoje. Įtempta dienotvarkė versdavo ieškoti papildomo energijos šaltinio, kuriuo tapdavo reguliarūs stiprios kavos puodeliai.

„Kavoje yra kofeino, kuris aktyvuoja adrenalino hormonus ir padidina širdies ritmą. Ši būsena yra labiau tinkamai fizinei, o ne protinei veiklai, tad gimė idėja sukurti tokį produktą, kuris būtų pritaikytas protinį darbą dirbantiems profesionalams. Taip atsirado „Brite“ – efektyvesnė ir sveikesnė kavos bei energetinių gėrimų alternatyva,“ – prisimena kelerių metų senumo istoriją Andrius.

Apsispręsti palikti samdomus darbus ir atsidėti šiam projektui gėrimo kūrėjams padėjo tyrimai, parodę, kad už šį sugalvotą sprendimą pakankamai daug žmonių yra pasiruošę mokėti pinigus.

Tarp Londono ir Vokietijos

Tuomet prasidėjo darbas: iš pradžių teko išsigryninti gėrimo idėją ir nustatyti pagrindinius parametrus – tam jaunuoliai pasitelkė „University College London“ magistrantus. Galutinis produktas sukurtas bendradarbiaujant su įmone Vokietijoje, suteikusia galimybę naudotis pažangiausiomis laboratorijomis.

Sukurtas produktas – gėrimas su nootropinėmis medžiagomis, kurios gerina protinę veiklą: susikaupimą, atmintį, kūrybiškumą, motyvaciją. „Brite“ autoriai neabejoja, kad ateityje nootropikai pakeis kavą ir energetinius gėrimus.

Galutiniai produkto vartotojai yra profesionalai, norintys pasiekti daugiau ir besirūpinantys savo sveikata – juos produkto kūrėjai pasiekia prekiaudami internetu, taip pat gėrimas tiekiamas parduotuvėms, restoranams, sporto klubams. Nemaža dalis gėrimų užsakomi internetu iškeliauja tiesiai į tokius biurus kaip „WeWork“ ir „Goldman Sachs“.

Šiuo metu pagrindinė produkto rinka yra Didžioji Britanija, tačiau daugėja užsakymų iš klientų ir kitose šalyse, taip pat ir Lietuvoje. „Brite“ prekiaujama ir „Amazon“ platformoje: Andrius, sako, kad planuojama jungtis prie „Amazon Launchpad“ programos, padedančios startuoliams didinti žinomumą ir pasiekti dar geresnių pardavimų rezultatų.

Maisto technologijų startuolis / „Brite“ nuotr.

Siekiai ir pripažinimas

Augimo, žinomumo didinimo ir bendrųjų kompetencijų plėtros gėrimo kūrėjai siekia visais įmanomais kanalais. Vienu jų tapo „Kauno Startuolių“ programa.

„Mūsų pagrindinis tikslas buvo gauti patarimų tolimesnei verslo plėtrai – ir programa visiškai pateisino šį lūkestį. Norime sėkmingai gėrimu prekiauti ir Lietuvoje, todėl tikėjomės gauti vietinių ekspertų įžvalgų. Papildoma nauda buvo galimybė susipažinti su bendraminčiais, kuriančiais inovatyvius sprendimus Kaune. Manome, kad labai svarbu bendrauti ir dalintis ankstyvos verslo stadijos patirtimi,“ – apie įspūdžius iš „Kauno startuolių“ programos pasakoja Andrius.

Viena didžiausių per „Brite“ kūrimo laikotarpį išmoktų pamokų jis įvardija gebėjimą išgirsti visas nuomones, bet jas išmintingai atsirinkti ir sprendimą priimti savarankiškai: „Pavyzdžiui, mūsų atveju net keli rinkos ekspertai įtikinėjo, kad pardavinėti gėrimus internetu nėra nei įmanoma, nei reikalinga. Tačiau mes nenusiminėme ir vis tiek sugebėjome rasti būdą, kaip tą daryti. Dėl to dabar turime galimybę greičiau įeiti į naujas rinkas, tiesiogiai bendrauti su galutiniais vartotojais, gauti įžvalgų ir atitinkamai keistis“.

Kalbėdamas apie pasiekimus, kuriais didžiuojasi, Andrius mini ne tik pripažinimą Kaune, atnešusį pirmąją vietą „Kauno startuolių“ programos konkurse, bet ir sėkmingą patekimą į pasaulio geriausių foodtech įmonių 500-tuką. Kuriant šį sąrašą buvo vertinamos inovatyviausių įmonių paraiškos ir pagal aktualius rodiklius (pvz. bendrovės augimą, verslo planą, aplinkosaugą) atrinkta 500 geriausiai įvertintų įmonių.

Sąrašo tikslas – paviešinti startuolius, kuriuos verta stebėti dėl jų potencialo pozityviai prisidėti prie mūsų visų gyvenimo. Pasak „Brite“ kūrėjų, patekimas į šį sąrašą suteikė ne tik daugiau pasitikėjimo savimi, bet ir labai apčiuopiamos naudos: kompanija gavo dar daugiau ir platesnio žinomumo, atvėrusio naujų verslo galimybių.

Tolimesni planai – daugiau ekologijos ir tarptautinė plėtra

Šiuo metu startuolio tikslas – užimti pirmąją vietą Jungtinėje Karalystėje nootropinių gėrimų rinkoje. „Ši rinka greitai auga, o mes esame pirmieji, siūlantys natūralų nootropinį gėrimą. Jau gavome leidimą prekiauti prestižiniuose prekybos tinkluose Londone,“ – pasakoja Andrius.

Artimiausiuose verslininkų planuose – didesnis dėmesys ekologijai ir rengimasis tolimesnei plėtrai: atsižvelgdami į vartotojus ir aplinkosaugą, gamyboje jie visiškai atsisako plastiko, tad netrukus pasirodys gėrimo versija stiklinėje taroje. Tuo tarpu ilgalaikis startuolio planas yra didinti prekybos taškų kiekį ir tapti žinomu prekės ženklu visoje Europoje.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA