Kokį vaidmenį pradinukams turi mentorystė mokykloje ? | Kas vyksta Kaune

Kokį vaidmenį pradinukams turi mentorystė mokykloje ?

Organizatorių nuotr.

Pakeliui į penktą klasę daugelis mokinių susiduria su ne vienu rimtu ir nauju iššūkiu: daugiau mokytojų, pačiam mokiniui reikia susirasti dalykų klasę, mokomųjų dalykų įvairovė, pažymiai, laiko planavimas. Todėl tradiciškai penktokams į pagalbą atskuba klasės auklėtojas, šiuolaikiškai dar vadinamas klasės, koncentro ar asmeniniu mentoriumi.

Galbūt todėl dažna šeima mano, kad vaiko mentorius yra tas, kuris jam padeda. Tačiau tikroji mentorystė turi būti kitokia – esmė ne duoti alkanam žuvį, kad pavalgytų, o meškerę, kad tos žuvies pats pasigautų.

Apie gilesnę, platesnę ir įvairialypę mentorystę Karalienės Mortos pradinėje mokykloje, kur mentoriumi yra ne tik mokinio mokytojas, bet ir pats mokinys ar net tėvai, pasakoja Kauno Karalienės Mortos pradinės mokyklos vadovė Dovilė Manukian.

Karalienės Mortos mokyklos vienas iš pagrindinių prioritetų – paruošti vaiką gyvenimui, statyti pamatus ateičiai, o ne tik išlaikyti testą / egzaminą. Nuo pat priešmokyklinės klasės mokytojo vaidmuo jau kitoks, savitas. Mokytojas vaikams tampa artimiausiu suaugusiu vaikui mokykloje, į kurį kreipiamasi pagalbos, ar tiesiog dalijamasi savo sėkmės istorijomis ir nutikimais.

Taip pat mokytojas moko ne konkretaus dalyko, o moko (ugdo) vaiką. Mokykloje nepriklausomai nuo to, ar mokytojas dirba pradinėje mokykloje, ar pagrindinėje mokykloje, jis yra mentorius mokiniui.

Jam svarbu ne dalyką išdėstyti, suteikti mokiniams žinių, kurios vienu klavišo paspaudimu yra pasiekiamos akimirksniu kiekvienam iš mūsų, o parodyti kryptį, padėti išsikelti tikslus ir jų nuosekliai siekti, ugdytis įprotį planuoti laiką, padrąsinti pradinuką spręsti realaus gyvenimo realias problemas ar susitvarkyti su iškylančiais elgesio, emociniais iššūkiais. Skatinti ieškoti jį atsakymų į kylančius klausimus, kelti klausimus, sudaryti sąlygas vaikui skleistis kaip visapusiškai asmenybei.

Tarp mentoriaus ir vaikų užsimezga ryšys, kurio dėka pas vaikus atsiranda pasitikėjimas, atsakomybės jausmas. Būtent mokytojo – mokinio mentorystės pamatą mokykloje sudaro ne tik unikali autorinė dr. Austėjos Landsbergienės kontekstinio ugdymo programa, mokymasis temomis, tarpdalykinė integracija, bet ir vertybinio ugdymo pamokos, pozityvi disciplina ir, žinoma, individualūs pokalbiai mokytojo su mokiniu. Tad pastovaus darbo kartu dėka vaikai išsiugdo įvairių įgūdžių, kurie tolimesniam jų gyvenime palengvins kelią sėkmės link.

Dovilė Manukian / Organizatorių nuotr.

Mokinio mentoriavimas kitam mokiniui – tai dar vienas iš būdų ne tik ugdyti XXI a. kompetencijas, bet ir stiprinti labai svarbias charakterio savybes tokias kaip pagarba, atsakomybė, drąsa, empatija, tvirtumas.

Todėl labai dažnai pamokų metu klasiokai padeda kitiems klasės draugams, rengia bendrus projektus ar vyresnieji mokiniai dalijasi savo patirtimi su mažaisiais mokyklos mokiniais. Be to, Kauno Karalienės Mortos mokykla kartu su Kauno KTU gimnazija jau antri metai sėkmingai įgyvendina bendrą projektą „LeadMe“.

Šio projekto pagrindinis tikslas – ne tik ugdyti gimnazistų lyderystės ar kitas savybes tampant mentoriais, mokytojais ir įkvėpėjais, bet ir įkvėpti mažuosius mokytis, tyrinėti aplinką, domėtis supančiais įvykiais, sekti vyresnių mokinių, šiuo atveju gimnazistų, pavyzdžiu bei tapti mentoriais savo mokykloje.

Šio projekto dėka Karalienės Mortos mokyklos gimė labai graži ir prasminga iniciatyva – nuo šių mokslo metų penktokai įsteigė “extra English club”, kur rytais veda anglų kalbos užsiėmimus patiems mažiausiems mokyklos mokiniams.

Remiantis moksliniais tyrimais, tarptautinių mokyklų, įvairių organizacijų patirtimi Karalienės Mortos mokykloje sukurta sėkminga mokytojo (naujo darbuotojo) įvedimo tvarka, už kurios įgyvendinimą atsakingas ne tik mokyklos ar ugdymo vadovas, kolegos, bet ir naujo mokytojo mentorius.

Mokyklos ugdymo vadovas mentorių atrenka labai kruopščiai ir atsakingai, kuris net 12 mėnesių savo kolegai ne tik padeda įsilieti į organizaciją, suprasti jos filosofiją, vertybes, įvairius organizacijos procesus ar mokyklos taisykles, bet ir prisideda prie profesinio tobulėjimo – naujas darbuotojas ne tik mokosi iš mentoriaus, dalijasi savo patirtimis, gauna atsakymus į rūpimus klausimus, pats mokosi mentoriauti, bet ir sulaukia padrąsinimo, palaikymo, jaučiasi priimtas, reflektuojama.

Karalienės Mortos mokykla / Organizatorių nuotr.

Taigi mentorystė tarp mokytojų, ne tik sėkmingas kelias mokytojų visapusiškam augimui, bet ir kuriami tvirti tarpusavio santykiai, klojamas pamatas pasidalytajai lyderystei augti. Akivaizdu, kad naujoms šeimoms, tik ką peržengusioms mokyklos slenkstį viskas yra nauja, nepažįstama, kyla daug įvairių klausimų. Todėl tėvai mentoriai – dar vienas kelias mentorystei.

Karalienės Mortos mokykloje jis prasideda mokslo metų pradžioje renginiu „tėvai – tėvams“, kurio metu tėveliai senbūviai ne tik atsako į naujokams kylančius klausimus, supažindina su mokyklos taisyklėmis, pasakoja apie mokyklos gyvenimą ar diskutuoja aktualiomis temomis, bet ir planuoja bendras veiklas, susitikimus ateinantiems metams – tokias kaip, naujokų vakaras, žiemos šventė, šeimų piknikas ir pan.

Tokiu būdu net tik užmezgami ir kuriami santykiai tarp mokyklos senbuvio ir mokyklos naujoko, bet ir naujos šeimos po truputį įtraukiamos į mokyklos bendruomenę. Mentorystės įgyvendinimas Karalienės Mortos mokykloje plačiąja prasme, t.y. kai mentoriumi tampa ne tik mokytojas pagrindinėje mokykloje, bet ir pradinių klasių mokinys, ar net tėvas, kuria ir pridėtinę vertę mokyklai, stiprina ir vienija besimokančią, bendraujančią ir bendradarbiaujančią mokyklos bendruomenę.

Taip pat sudaro galimybių mokiniui jau nuo pat pirmų dienų mokykloje rasti įkvėpėjų mokytojų, mokinių ar tėvų tarpe ir sekti jų tinkamu pavyzdžiu, kurio dėka jis auga, mokydamasis ir ugdydamas ateityje reikalingas kompetencijas, skleidžiasi kaip tvirta, pagarbi, drąsi, kūrybiška ir empatiška asmenybė bei tampa įkvėpėju ir pavyzdžiu kitiems. Būtent mentorystės dėka tiek suaugę, tiek vaikai gali atrasti lengvesnių kelių savo tikslų ir svajonių link, tobulinti savo turimus įgūdžius ar charakterio savybes.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA