Paaiškėjo Kauną apraizgiusių naujų kamerų galimybės: bus fiksuojami visi

R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Nemažai aistrų keliantys naujieji policijos „trikojai“ greičio matuokliai, vidutinį greitį fiksuojančios sistemos – dar ne pabaiga. Kaune baigiamas diegti kamerų tinklas, kuris fiksuos visų be išimties automobilių valstybinius numerius.

Šie duomenys bus saugomi trejus metus, jie leis teisėsaugai kontroliuoti juos dominančių asmenų judėjimo maršrutus. Be to ši sistema „auklės“ ir eilinius vairuotojus, fiksuos neleistiną manevravimą, draudžiamo šviesoforo signalo nepaisymą ir duomenis perduos Administracinių nusižengimų registrui. Taip pat bus automatiškai tikrinama, ar automobiliai apdrausti, ar galioja jų techninė apžiūra.

Kamerų tinklą lygino su „peiliu nusikaltėliams“

Kaune baigiama diegti nauja stebėjimo ir kontrolės sistema. Tai pastebėjo ne vienas vairuotojas, pagrindiniuose į mietą ir iš jo vedančiuose keliuose pamatęs neseniai sumontuotas vaizdo kamerų „girliandas“.

Kauno savivaldybei su bendrove „Telia Lietuva“ pasirašius 846,5 tūkst. eurų vertės sutartį iš viso bus sumontuota 234 kameros, veiksiančios 31 vietoje: parkuose, kitose viešosiose erdvėse bei pagrindiniuose, į miestą bei iš jo vedančiuose keliuose.

Kaune stulpus aplipo naujos vaizdo stebėjimo kameros: ką jos gali ir kada bus įjungtos? 12 nuotr.

Montuojamos ne tik įprastos vaizdo stebėjimo kameros, transliuojančios vaizdą policijos budėtojams, bet kur kas daugiau galimybių turinti sekimo sistema. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovų teigimu, tai analogų ne tik mūsų šalyje, bet ko gero ir Baltijos valstybėse neturinti naujausios kartos įranga, kuri turėtų ženkliai padidinti saugumą mieste.

„Tai bus peilis nusikaltėliams“, – portalui DELFI sakė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pavaduotojas Darius Pliavga.

Nors beveik milijoną eurų kainuojančios kamerų sistemos techninės galimybės nėra plačiau aptariamos, iš viešai prieinamų informacijos šaltinių akivaizdu, jog Kauną apjuos visų be išimties pravažiuojančių automobilių valstybinius numerius fiksuojančių kamerų tinklas.

Iki 1000 KET pažeidimų per parą

Prie Kauno centre veikiančių ir policijos naudojamų vaizdo stebėjimo kamerų kauniečiai ir miesto svečiai jau seniai įprato. Tad neturėtų nustebinti ir tai, kad jos atsiras ir kitose miesto vietose.

Nauja galbūt tai, kad šios kameros turės šias analitikos galimybes: veidų aptikimo, žmonių skaičiavimo, judančių objektų sekimo, judėjimo grafinio atvaizdavimo, minios susibūrimo aptikimo, paliktų daiktų paieškos, ugnies ir dūmų bei stipraus garso aptikimo funkcijas.

Kur kas aktualesnė naujiena yra ta, jog mieste ims veikti kamerų tinklas, kurios automatiškai fiksuos Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Sistema veiks taip pat, kaip ir dalies vairuotojų keiksnojami trikojai greičio matuokliai – informacija keliaus tiesiai į centralizuotas sistemas, suformuosiančias ir išsiųsiančias administracinio nusižengimo protokolą.

Šios kameros galės fiksuoti 3 skirtingus KET pažeidimus: ištisinės linijos kirtimą, posūkį iš neleistinos eismo juostos, taip pat – įvažiavimą į sankryžą degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Techninėje dokumentacijoje teigiama, kad nustačius vieną iš šių KET pažeidimų, sistema išaugos 20 sekundžių trukmės vaizdo įrašą. Nurodoma, kad vaizdas turi būti fiksuojamas 10 sekundžių prieš ir po pažeidimo momento.

„Pažeidimo įrašas ir visa su pažeidimu susijusi informacija vaizdo stebėjimo posistemėje turi būti saugoma 1 metus nuo pažeidimo momento“, – nurodoma dokumentacijoje.

Eismo stebėjimo kameros / R. Tenio nuotr.

Pažeidėjo automobilio valstybinis numeris bus iš karto atpažįstamas ir visa medžiaga perduodama Administracinių nusižengimų registrui. Tais atvejais, kai numerio atpažinti nepavyks, arba bus duomenų, kad atpažinimas nėra iki galo tikslus, duomenys apie pažeidimą bus saugomi 6 mėnesius.

Per tą laiką vaizdo įrašą peržiūrėjęs policijos pareigūnas turės priimti sprendimą – siųsti medžiagą nusižengimų registrui, ar ne.

„Posistemės talpa informacijos apie KET pažeidimus saugojimui turi būti apskaičiuota ne mažiau, kaip 1 tūkst. pažeidimų per dieną fiksavimui ir saugojimui vienus metus“, – nurodoma techniniame apraše.

Fiksuos visų valstybinius numerius

Kur kas platesnes galimybes teisėsaugininkams suteiks automobilių numerių atpažinimo sistema. Ji leis ne tik nuskaityti ir į duomenų bazę įrašyti visų pro kameras pravažiuojančių automobilių numerius, bet ir nustatyti valstybę, kurioje jie buvo išduoti. Bus kaupiama informacija, kokioje konkrečioje vietoje esanti kamera automobilį užfiksavo, kuria kryptimi ir kuriuo laiku jis vyko.

„Numerių atpažinimo posistemė turi užtikrinti, jog piko metu, kuris gali trukti iki valandos, per sekundę turi būti atpažįstama ir išsaugoma ne mažiau 100 numerių. Projektuojant duomenų saugyklą turi būti laikoma, jog per parą pro stebimas teritorijas gali pravažiuoti 700 tūkst. automobilių, kurių numerius reikės atpažinti ir iš priekio, ir iš galo“, – nurodoma techninėje dokumentacijoje.

Visa informacija bus saugoma trejus metus. Optimizuojant paiešką numatyta, kad po vienerių metų šie duomenys keliaus į archyvą.

Taip pat numatytos galimybės naudoti gana plačią sukauptų duomenų filtravimo sistemą. Teisėsaugininkai juos dominančių automobilių judėjimą galės aiškintis ne tik žinodami konkretų valstybinį numerį, bet ir jo fragmentus.

Techninės galimybės taip pat leis filtruoti užfiksuotų automobilių duomenis pagal šalį, kurioje išduotas valstybinis numeris.

DELFI žiniomis, vaizdo srautą apdoros Danijos bendrovės „Milestone Systems A/S“ programinė įranga „X Protect Professional +”, o pačios kameros – Kinijos gamintojo „Hikvision“.

Eismo stebėjimo kameros / R. Tenio nuotr.

Bus sudaromi „juodieji sąrašai“

Techninėje dokumentacijoje nurodoma, kad sistema turi atpažinti ne mažiau, kai 95 procentus automobilių numerių, kurių greitis siekia iki 200 kilometrų per valandą, kai valstybinis numeris nėra užstotas kliūties.

„Posistemėje turi būti numatyta galimybė sukurti ypatingų valstybinių numerių sąrašus. Užfiksavus numerį iš šių sąrašų, posistemė turi automatiškai išsiųsti pranešimus SMS žinute ar elektroniniu paštu į budinčio operatorius darbo vietą“, – teigiama techniniam apraše.

Policijos pareigūnai yra minėję, jog galimybė sudaryti vadinamus „juoduosius sąrašus“ gerokai palengvins kriminalistų darbą. Jie ne tik leis operatyviai gauti informaciją apie tai, kurioje vietoje „apsišvietė“ ieškomas automobilis, bet ir sudarys galimybes realiu laiko reaguoti.

Nors techninės sistemos galimybės nėra plačiau viešinamos, panašu, jog pirkimo dokumentacijoje nurodyta būtinybė sudaryti ne vieną, bet daugelį šių sąrašų liudija, kad numerių nuskaitymo sistema naudosis ne tik daugelis policijos padalinių, bet ir kitos teisėsaugos struktūros.

219 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Perspėjimas vairuotojams: naktį eismo sąlygas sunkins vėjas, numatoma šlapdriba

Paskelbtos 2019-ųjų Metų knygos

Seime – siūlymas griežtinti senų padangų tvarkymą

Teigiami pokyčiai Kaune – mažėja smurtą patyrusių vaikų atvejų

Jaučiamas koronaviruso poveikis verslui: pradeda trūkti prekių, stringa gamyba

Bendrovės „Pažanga“ rūmus perka viešbučių tinklų valdytoja „Liuks NT“

Rinktinės lyderius apėmė gėdos jausmas: tokį beviltišką pralaimėjimą sunku prisiminti

Kaunietė kyla į kovą: nori susigrąžinti į Vokietiją ketinamą išvežti vilko ir šuns mišrūną Luną

Sukčiai sugalvojo „verslo planą“ - pakeisdami brūkšninį kodą įsigydavo prekes pigiau

Toliau smunka V. Matijošaičio reitingai, pasitikėjimas policija pasiekė rekordines aukštumas