Sportinio lėktuvo katastrofa Kauno priemiestyje: pilotas bandė išvengti didesnės tragedijos?

DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Sekmadienį Kauno priemiestyje, Noreikiškėse nukritus su mokiniu skridusio patyrusio aviatoriaus Viktoro Ramono pilotuotam lėktuvui, žuvo abu vyrai. Nors tikslios tragedijos priežastys paaiškės gavus ekspertų išvadas, nelaimę galėjo lemti kelių faktorių visuma.

Pasak Kauno aeroklubo vadovo Algimanto Žentelio, sportinio lėktuvo nelaimę galėjo lemti prastos oro sąlygos ir galbūt – variklio gedimas. Manoma, jog nelaimė įvyko pilotui bandant nusukti lėktuvą nuo gyvenamųjų namų į šalia esančią laukymę.

Ekspertų išvadų tikimasi sulaukti jau šią savaitę

Kodėl itin patyrusio, du kartus Atlantą perskridusio 65 metų V. Ramono pilotuotas lėktuvas „Piper PA-30“ patyrė dviejų žmonių žūtimi pasibaigusią avariją? Į šį klausimą atsakymo ieško ir tragedijos priežastis tiriantys ekspertai, ir nelaimės sukrėsti V. Ramono kolegos – Kauno aviatoriai.

Kauno rajone į gyvenamojo namo kiemą nukrito lėktuvas: žuvo du žmonės 12 nuotr.

Žinomas aviatorius, Kauno aeroklubo vadovas Algimantas Žentelis minėjo, kad nelaimę tikriausiai nulėmė itin nepalankiai susiklosčiusios aplinkybės. Lemtingu V. Ramonui galėjo tapti paskutinis jo gyvenime manevras, kuriuo norėta sunkiai valdomą lėktuvą pasukti toliau nuo gyvenamųjų namų, į šalia esančius laukus.

„Dar vyksta tyrimas. Jis, galima sakyti, tik prasidėjo. Manau, kad iki penktadienio turėtų paaiškėti bent preliminarios išvados. Aš galvoju, jog nemažai įtakos turėjo ir sudėtingos meteorologinės sąlygos“, – sakė Kauno aeroklubo direktorius A. Žentelis.

Ėmė aiškėti ir pačios tragedijos aplinkybės. Kartu su mokiniu, komercinės aviacijos piloto licencijos siekusiu Bulgarijos piliečiu V. Ramonas nuosavu lėktuvu skrido iš Karmėlavos. Priartėjus prie S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo, pilotų tandemas atliko vadinamą tūpimą „konvejeriu“. Tai toks tūpimas, kai lėktuvas važiuoklės ratais paliečia tūpimo – kilimo taką, tačiau neketinama pilnai sustoti ir vėl pakylama.

Nustojo veikti vienas variklių ?

„Tuo metu buvo itin pablogėjusios oro sąlygos, didelė apledėjimo tikimybė. O apledėjęs lėktuvas neskrenda, jis krenta. Tikriausiai buvo ir kitų trikdžių, dėl kurių piloto meistriškumo jau nepakako. Šios, sudėtingos meteorologinės sąlygos jam paprasčiausiai neleido susitvarkyti su vairais“, – svarstė A. Žentelis.

Nukritęs lėktuvas / DELFI nuotr.

Jis minėjo spėjantis, kad lemiamos įtakos dvimotorio lėktuvo avarijai galėjo turėti vieno variklio gedimas, dėl to atsiradusi asimetrinė trauka. Rasti išeitį iš tokios situacijos galima, tačiau turi būti geros sąlygos, didelis aukštis.

„Tai kol kas tik spėliojimai, jie gali pasikeisti“, – sakė Kauno aeroklubo direktorius A. Žentelis.

Nors avarijos liudininkai minėjo, kad prieš lėktuvui nukrentant veikė abu jo varikliai, tragedijos vietoje lankęsi Kauno aviatoriai šias prielaidas siūlė vertinti rezervuotai. Pasak jų, vien tai, kad skrydžio metu sukasi abu propeleriai, dar nereiškia, jog veikia abu varikliai.

Propeleriai gali suktis ir iš inercijos. Be to, krentant lėktuvui su veikiančiais abiem varikliais, propeleriai milžiniška jėga rėžiasi į žemę ir viską aplinkui ištaškydami dūžta. Tačiau lemtingąjį sekmadienį tai nenutiko.

Pilotai žuvo bandydami išvengti dar baisesnės tragedijos?

A. Žentelis spėja, jog lemtingu abiem pilotams galėjo tapti paskutinis manevras, kuriuos siekta išvengti ir kitų žmonių aukų.

„Galbūt jie matydami, kad artinasi gyvenvietė dar bandė nusukti lėktuvą į šalia esančias pievas. To nusukimo metu lėktuvas „įvirto“ į suktuką“, – svarstė A. Žentelis.

Tai, kad lėktuvas į gyvenamojo namo kiemą krito patekęs į suktuką, portalui DELFI minėjo ir savo akimis tragediją matęs, gretimame name gyvenantis Vasilijus Meškovas. Jis akcentavo, kad lėktuvas skrido neįprastai mažame aukštyje, o artėjant orlaiviui atrodė, kad jis netrukus įsirėš į namus.

„Dar buvo viltis, kad jis sugebės pakilti aukščiau ir praskris virš namų stogų. Tačiau jį pagavo suktukas ir iš karto krito žemyn“, – sakė V. Meškovas.

Nukritęs lėktuvas / DELFI nuotr.

Kiti žmonės taip pat sakė, jog lėktuvas krito bandydamas atlikti manevrą. Tai, jog būta bandymo daryti posūkį minėjo ir tragedijos vietoje apsilankę aviatoriai. Jie taip pat sakė, kad tai patvirtina ir faktas, jog išcentrinės jėgos veikiamas V. Ramono kūnas buvo išsviestas iš lėktuvo kabinos į šoną. Jo mokinio, Bulgarijos piliečio kūnas liko įkalintas orlaivio nuolaužose.

Tragediją galėjo nulemti nedėkingai susiklosčiusių aplinkybių visuma

Ar galėjo itin patyręs pilotas, du kartus Atlanto vandenyną įveikęs V. Ramonas išvengti tragedijos? A. Žentelis minėjo, jog susiklosčius itin nepalaikiai situacijai, kritinių aplinkybių visumai, net ir labai patyrusiam pilotui išvengti avarijos itin sudėtinga.

„Susideda viskas į vieną grandinę, kurios pabaigoje atsiduri kampe ir viskas. Bet kokio meistriškumo pilotui rasti išeitį – nulis galimybių. Manau, jog čia viską lėmė virtinė aplinkybių, kurios tik dabar dėliojasi“, – sakė Kauno aeroklubo direktorius A. Žentelis.

Jis minėjo, kad oro sąlygos pradėjo sparčiai blogėti nuo 13 val. Tvyrojusią dulksną pakeitė lietus, o debesys buvo pakankamai žemai. Pranešimas apie Kauno priemiestyje, privataus namo kieme nukritusį lėktuvą ir du žuvusius žmones buvo gautas 13 val. 51 min.

Nukritęs lėktuvas / DELFI nuotr.

„Labai blogomis meteorologinėmis sąlygomis, lietuje, dar esant apledėjimo tikimybei lėktuvas praranda savo aerodinamines savybes, susidaro didelis pasišiaušimas. Važiuoklė buvo išleistas, priekis tarsi šukos, pasišiaušęs. Be to, dar atsiradusi asimetrinė trauka. Prielaidų esama tikrai daug“, – sakė A. Žentelis.

Jis minėjo, kad visi atsakymai į klausimą, kaip ir kodėl įvyko tragedija, paaiškės sulaukus ekspertų išvadų. Tai bus padaryta detaliai ištyrus avariją patyrusį lėktuvą, jo variklius. Pokalbio įrašas S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo radijo dažniu yra, tačiau A. Žentelio vertinimu jo turinys mažai kuo padės tyrimui. Pasak jo įraše girdima, kaip pilotas praneša artėjantis nuo Karmėlavos ir atliksiantis tūpimą „konvejeriu“.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

6 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Kantri muzikos tėvas V. Stakėnas atskleidė savo pirmą kartą „Žalgirio“ varžybose

A. Užkalnis išreiškė savo nuomonę apie „trikojus“: jiems priešinasi tik vairuotojai su trimis smegenų vingiais

Raudondvaryje įvykus avarijai prireikė greitosios pagalbos

Kauno rajone – 100 metų jubiliejus

Naktį laukia sunkios eismo sąlygos

Fiksuoja skaitytojai: kodėl „Kauno švara“ naktį taip elgiasi?

Aplinkosaugos gėda Kaune: srutų upelis teka jau daugiau nei 50 metų

Kaune vėl pasipylė vagystės iš automobilių: labiausiai turėtų saugotis „BMW“ savininkai

Kaunietis pasipiktino automobilių stovėjimo aikštele: už ką mokėti?

Kauno rajone vakar siautėjo girti vairuotojai