Naujų automobilių saugos spraga: net brangiausią modelį gali pavogti kaip žaislą

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Įsivaizduokite: nusipirkote naują automobilį su automatiniu atrakinimu. Automobilį palikote savo kieme, o raktus, dėl patogumo, padėjote netoli paradinių durų. Kitą dieną ruošiatės į darbą, bet pastebite, jog automobilio nėra. Gaila, bet jūsų naujas automobilis tapo raktelių signalo užgrobimo auka.

Berakčio įėjimo sistemos skiriasi nuo paprastų nuotolinių raktelių tuo, jog norint įeiti į automobilį nereikia pačiam jo atrakinti, pakanka būti netoli automobilio – dažniausiai, dėl saugumo priežasčių, jie veikia 2 metrų atstumu.

Rakto užgrobimas – kuo toliau, tuo paprasčiau

Kaip praneša „Interesting Engineering“, nulaužimo procesas yra gana paprastas: vienas vagies bendrininkas šalia namo durų su savimi turi taip vadinamą signalo užgrobimo įrankį, kuris ieško automobilio raktelių radijo signalo. Susekus signalą, įrankis perduoda tokį patį signalą kitam vagiui, kuris stovi šalia automobilio durų su analogišku įrankiu.

Taip automobilis yra „apgaunamas“, nes „mano“, jog savininkas visai šalia ir todėl atrakina duris. Jei transporto priemonė turi ir užvedimo mygtuką, ilgapirščiams tai nė motais – tuo pačiu būdu jie tiesiog užveda automobilį ir pasišalina.

Tokios atakos nėra naujas fenomenas: jau 2011 metais su maždaug tūkstantį eurų kainuojančia įranga šveicarų tyrėjai sugebėjo įveikti automobilio apsaugos sistemas. Laikui bėgant, atlikti tokias vagystes tapo vis lengviau ir pigiau – pavyzdžiui, 2016 metais vokiečių tyrėjai atliko analogišką bandymą įrankiais, vertais tik 225 eurų, o dar po metų kinų apsaugos firma sugebėjo pavogti automobilį maždaug 30 eurų kainuojančia įranga.

Priemonės, kaip netapti auka

Per pastaruosius penkerius metus automobilių vagysčių smarkiai išaugo, vien Jungtinėje Karalystėje – 50 procentų. 2017-2018 m. virš 112 tūkst. automobilių savininkų šalyje tapo vagysčių aukomis.

Kaip atsaką įsilaužimams, automobilių gamintojai įdiegė judėjimo daviklius. Jei kurį laiką raktas nejudėjo (apie 5-30 minučių), jis išsijungia ir neleidžia patekti į automobilį. Idėjos esmė yra ta, kad vairuotojui imant raktus, jie pajuda, daviklis aptinka judėjimą ir įjungia raktą.

Už automobilių apsaugą atsakingas „Thatcham Research“ tyrimų centras pripažino, jog ši saugos priemonė yra gana efektyvi. Tačiau tyrimo centro vyriausiojo inžinieriaus teigimu, nors raktai su judėjimo davikliu yra puiki išeitis užtikrinti saugumui, ji tėra laikina – gamintojai turi surasti ilgalaikį sprendimą, kaip kovoti su šia saugos spraga.

Jei jūsų automobilis yra su automatiniu atrakinimu, bet be judesio daviklio rakte, nesijaudinkite – yra išeičių, kaip užtikrinti savo transporto priemonės saugumą.

Visų pirma ir, ko gero, savaime suprantama – laikykite automobilį garaže. Jei neturite garažo, dėkite raktelius į radijo bangas blokuojančią rankinę ar metalinę dėžę, arba visiškai jį išjunkite. Imobilizatorius bei dvigubas užraktas ir signalizacija taip pat yra geri būdai automobilio saugumui užtikrinti.

14 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Iki galo Maskvoje kovojęs “Žalgiris” krito nuo vieno metimo

Revolut pedomis seka ir Swedbank: pradeda veikti „Apple Pay“

Saulės gatvės gyventojai penktadienio nakties laukia su nerimu

E. Kručinskienė apsisprendė: išsikrausto iš socialinio būsto

Iki gyvos galvos nuteistas H. Daktaras siekia ištrūkti į laisvę

Naujas traukos centras Kaune: „Prime biurai“ – inovatyvaus verslo pasirinkimas

Menininkai kviečia švęsti Kaune „kultūringai prieš Kalėdas“

Kitąmet gerokai brangs kaitinamasis tabakas

Nuo kitų mokslo metų daliai mokinių – nemokamas maitinimas

Savaitgalio renginių apžvalga: nuo ypatingų koncertų ir edukacinių programų iki mugių