Kada bus sutvarkytas vienas baisiausių Kauno įvažiavimų? | Kas vyksta Kaune

Kada bus sutvarkytas vienas baisiausių Kauno įvažiavimų?

R. Tenio nuotr.

Jeigu įvažiavimas į pagrindinę IX forto muziejaus automobilių stovėjimo aikštelę dar pakenčiamas, ne vienam vairuotojui tikrai yra sprūstelėjęs riebesnis žodis mėginant įveikti kelią iki tolėliau esančios aikštelės. Muziejus mielai atsisveikintų su šiuo skauduliu, tačiau tam neužtenka lėšų.

Kauno IX forto muziejaus administracija ir bilietų kasos įsikūrusios arčiau Vakarinio aplinkkelio, tad vizitą įprasta pradėti ten, kur plyti ir erdvi automobilių stovėjimo aikštelė, tačiau tik monumentą apžiūrėti norintys lankytojai dažnai renkasi šiauriau esančia aikštelę.

Nuo Tyrlaukio gatvės atsišakojančiu ir į mišką neriančiu keliuku, ko gero, važiavę daugelis. Ir puikiai žino, kad akceleratoriaus pedalo smarkiau čia nepaspausi, mat ratus ir kitas automobilio dalis pakeliui į įsimintiną vietą visai nesunku palikti duobėse.

Pirmoje vietoje ekspozicija

IX forto muziejaus direktorius Marius Pečiulis „Kas vyksta Kaune“ teigė administraciją nuolatos dirbant tam, kad būtų sutvarkyta visa memorialinio komplekso infrastruktūra: pastatai, takai, memorialinis parkas, aikštelės ir į jas vedantys keliai. Deja, infrastruktūra sensta greičiau negu pavyksta pritraukti lėšų jos tvarkymui.

„Šiuo atveju prioritetas vis tiek teikiamas ekspozicinių erdvių sutvarkymui, pastatams. Visas jėgas dedame į okupacijų ekspozicijos pastato tvarkymą suvokdami, kad Kaunas netrukus taps Europos kultūros sostine ir mums būtinai reikia atnaujinti šią infrastruktūrą“, – kalbėjo M. Pečiulis.

Ilgas biurokratinis kelias

Kaip nurodė direktorius, minėtą kelią tokios būklės, kokia yra dabar, Kauno savivaldybė priskyrė memorialiniam kompleksui 2016 m., kai buvo formuojamas komplekso sklypas.

„Pagalbos sutvarkant šį ir kitą kelią – vedantį į pagrindinę Kauno IX forto memorialinio komplekso aikštelę, kuris ir šiandien priklauso miestui, ketinama kreiptis į Kauno savivaldybę ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją“, – aiškino M. Pečiulis.

Kol kas dėl prieigų sutvarkymo tariamasi pokalbių lygiu, neoficialiai šnekėta su Šilainių seniūnijos atstovais. Artimiausiu metu – iki metu pabaigos – ketinama į Kauno valdžią ir kelių direkciją pagalbos kreiptis oficialiai.

„O ten biurokratinis kelias gana ilgas. Prieš dvejus metus esame raštiškai kreipęsi dėl pagrindinio kelio į muziejų sutvarkymo, nes ten pravažiavimas įkritęs, susiformavusi duobė – atsakymo vis dar nėra“, – konstatavo muziejaus direktorius.

Lėšų sutvarkyti patys neturi

„Mes esame pavaldūs Kultūros ministerijai, o ministerija kelių tvarkymo projektams lėšų neskiria. Kaip minėjau, jau išsiaiškinome, kur kreiptis, kad gautume vieną ar kitą atsakymą. Tai irgi nėra lengvas kelias, bet parengiamoji dalis atlikta“, – dėstė M. Pečiulis.

Anot jo, yra masinio vertinimo metodai, pateikiami Aplinkos ministerijos, bet jie ne visąlaik atitinka realią situaciją, nes kiekviena aikštelė ar privažiavimas yra specifinis. Siekiant pateikti tikslius sutvarkymo kaštus reikia parengti tvarkybos darbų techninį projektą, o tai vėlgi suponuoja didžiules išlaidas – gali atsieiti keliasdešimt ir daugiau tūkstančių eurų, kurių muziejus su esamu biudžetu neturi galimybių padengti.

„Planuoju ir vizitą pas Kauno merą. Kaip bebūtų, esame identifikuojami kaip miesto dalis ir pridėtinę vertę kuriame Kaunui“, – sakė pašnekovas.

Jo teigimu, oficialių nusiskundimų dėl aikštelių ir į jas vedančių kelių būklės IX forto muziejaus administracija nėra gavusi, tačiau skaudulius mato, analizuoja ir ieško sprendimų problemoms, su kuriomis susiduria lankytojai.

„Beje, esame labai dėkingi savivaldybei, nes gavome pritarimą, kad nuo naujo sezono, kitų metų pavasario turėsime tiesioginę viešojo transporto jungtį su miestu. Tai laikome dideliu laimėjimu, nes iki šiol užsienio turistai akcentuodavo, kad mus labai sunku pasiekti“, – šviesia gaida užbaigė M. Pečiulis.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA