Nuo pavasario prie Kauno vykusi grandiozinė rekonstrukcija baigta

DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Visą vasarą Kauno pakraštyje, Akademijos gyvenvietėje vykusi kelio Kaunas-Zapyškis–Šakiai rekonstrukcija pagaliau baigta. Čia įrengtos dvi žiedinės sankryžos, iki trijų eismo juostų praplatintas viadukas. Tai turėtų išspręsti šio transporto mazgo pralaidumo problemą. Anksčiau, ypač rytinio transporto piko metu Kauno kryptimi nusidriekdavo nuo Šakių pusės vykstančių automobilių eilės.

Darbai baigti, liko tik paskutiniai štrichai

Kovo viduryje prasidėję ir iki rudens trukę Akademijos žiedinių sankryžų įrengimo darbai ne vienam keliu Kaunas – Zapyškis – Šakiai vykusiam vairuotojui kėlė nemažai nepatogumų. Dirbant kelininkams vairuotojams teko laviruoti įrengtais laikinais pravažiavimais, ties Akademijos gyvenviete nusidriekdavo automobilių spūstys.

Prasidėjo darbai Akademijoje: situacija gerės dešimt kartų 13 nuotr.

„Pagrindiniai darbai jau baigti. Eismas vysta taip, kaip numatyta projekte. Liko tik paskutiniai aplinkos sutvarkymo etapai, ženklinimo įrengimas. Spalio 31 dieną, ketiname nuimti visus ribojančius ženklus“, – portalui DELFI sakė darbus vykdžiusios bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas Modestas Petrauskas.

Valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai buvusi šviesoforu reguliuojama keturšalė sankryža pertvarkyta į turbožiedinę, o valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Akademija–1-asis fortas kelio ženklais reguliuota sankryža – į vienos eismo juostos žiedinę sankryžą.

Gyventojas teks apsiprasti su naujovėmis

Kauno rajono Akademijos seniūnijos seniūnas Skirmantas Nominaitis sakė, jog baigus nuo kovo vidurio vykusius rekonstrukcijos darbus jau išsisprendė ne vienerius metus aktualia buvusi problema – transporto kamščiai vykstant Kauno kryptimi.

„Ši problemą išsispręs jau dėl to, kad vykstantiems Kauno kryptimi skirta atskira eismo juosta, kuri aplenkia abudu žiedus. Vairuotojai važiuoja link tilto, pravažiavę jį suka dešinėn ir nusileidę iš karto atsiduria link Kauno vedančioje magistralėje „Via Baltica“. Manau, tai labai gerai sugalvota“, – sakė S. Nominaitis.

Akademijos seniūnas minėjo, jog turi praeiti kiek laiko, kol vairuotojai apsipras su nauja tvarka. Juolab, kad turbo žiedinės sankryžos mūsų šalyje dar nėra plačiau paplitusios, važiavimas jomis pirmą kartą ne vienam vairuotojui gali kelti stresą.

S. Nominaitis pastebėjo, jog eismo pokyčiai sukelia šiek tiek sunkumų link Kauno vystantiems Akademijos miestelio gyventojams. Norėdami patekti į „Via Balticą“ jie turi kirsti dvi turbo žiedo juostas. Tai padaryti rytinio piko metu ne itin paprasta, nes Šakių kryptimi vyksta nemažas transporto srautas.

„Jeigu sukama link Ringaudų, niekas netrukdo. O vykti į Kauną – tam tikras iššūkis“, – sakė vietos seniūnas S. Nominaitis.

Darbai užtruko ilgiau, nei planuota

Šių metų kovo viduryje pradėjus darbus buvo skelbta, kad jie bus baigti gerokai anksčiau, dar rugsėjo mėnesį. Bendrovės „Autokausta“ atstovo M. Petrausko teigimu, vėluota dėl to, jog pradėjus darbus susidurta su grunto stabilumo problemomis, teko ieškoti sprendimo būdų, o papildomus darbus derinti su užsakovu – Kelių direkcija.

Akademijoje iškilo netikėtų sunkumų: pagrindiniai darbai pristabdyti 10 nuotr.

„Aukšti gruntiniai vandenys, gruntas labai šlapias, molingas. Todėl kai kuriose vietose buvo labai sudėtinga tinkamai sutankinti gruntą. Teko atlikti grunto stabilizavimą, kas užėmė papildomai laiko“, – sakė projektų vadovas M. Petrauskas.

Didžiausias iššūkis – dirbti nestabdant eismo

Dviejų žiedinių sankryžų įrengimas kainavo apie 2 mln. eurų. Dar apie milijoną eurų kainavo viaduko remontas, papildomos, trečiosios eismo juostos įrengimas bei pėsčiųjų takų atnaujinimas. Darbus, kurie kainavo 828 tūkst. eurų, atliko bendrovė „Tilsta“.

Pagrindiniu iššūkiu įrengiant dvi žiedines sankryžas bendrovės „Autokausta“ atstovas vadino darbus, kuriuos reikėjo atlikti nestabdant automobilių eismo.

„Šis sankryžų mazgas jungia Suvalkijos kraštą su Kauno miestu, šiuo keliu vyksta iš tiesų didelis, tiesiog žvėriškas automobilių srautas. Atlikti tokius sudėtingus darbus nestabdant eismo, buvo iš tiesų didelis iššūkis.

Vos ne kas dieną buvo keičiamos eismo sąlygos, šalia važiuojant automobiliams teko tiesti vamzdžius, kelio pagrindus įrenginėti. Labai dėkojame visiems kauniečiams ir miesto svečiams, kurie kantriai visą šį laikotarpį pralaukė. Žmonės supranta ,kad be laikinų nepatogumų jokie pokyčiai neįvyksta“, – DELFI sakė žiedines sankryžas įrengusios bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas M. Petrauskas.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

52 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Tarp geriausių Lietuvos vaistininkų – kaunietė I. Tamulienė

Ar tikrai atnaujinus tiesioginį Vilnius–Kaunas traukinių maršrutą verta pamiršti keliones autobusais?

Sunkiai pradėjęs „Žalgiris“ antroje rungtynių pusėje parodė savo tikrąjį veidą ir laimėjo rungtynes

Kauno pareigūnai didina pajėgas prie Kauno „Žalgirio“ arenos: norime renginio be pažeidimų

Kauno rajone į gyvenamojo namo kiemą nukrito lėktuvas: žuvo du žmonės

Narkomanų problemas sprendžia „vartojimo kambariai“: ar reikia tokių Kaune?

Kauniečių dizainerių idėjos pelnė tarptautinės architektų komisijos pripažinimą

Savaitgalį vykdyto reido metu nepilnamečiui jau devintą kartą išrašyta bauda noro vairuoti nesustabdė

98-osios sukakties proga Nacionaliniame M. K. Čiurliono muziejuje - išskirtinė paroda

Sekmadienį atnaujinami traukinių tvarkaraščiai tarp Vilniaus ir Kauno