Aviacijos inžinerijos proveržis prasidėjo nuo Kauno: aptarnavo jau 700 „Ryanair“ orlaivių | Kas vyksta Kaune

Aviacijos inžinerijos proveržis prasidėjo nuo Kauno: aptarnavo jau 700 „Ryanair“ orlaivių

Organizatorių nuotr.

Lietuvoje įsikūrusi, „Ryanair“ orlaivių technine priežiūra besirūpinanti įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS) naują sezoną pradėjo suskaičiavusi 700 orlaivių apžiūrų. Optimistiškas prognozes žada ir auganti specialistų pasiūla – jei prieš septynerius metus aviacijos mechaniko išsilavinimą Lietuvoje įgijo 70 studentų, tai šiandien šis skaičius siekia jau iki kelių šimtų absolventų per metus.

Apie šalies aviacijos rinkos laukiančius laimėjimus, jei ji bus pilotuojama teisinga kryptimi su portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojais mintimis dalinasi „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS) vadovas Karolis Čepukas.

Kaip Lietuvos aviacijos sektorius atrodė prieš 7-erius metus?

Ryškiausia tuometinė tendencija – jauni specialistai, tik ką įgiję išsilavinimą, bet stokojantys reikalingų įgūdžių. Absolventų šalyje turėjome nedaug ir jie nebuvo pilnai pasiruošę aptarnauti orlaivių. Tuomet kilo idėja drauge su KTU bei Kauno teritorine darbo birža vykdyti profesinio orientavimo programą. Apmokėme 40 žmonių, kurie ir tapo pirmaisiais mūsų darbuotojais. Dauguma jų šiandien yra aviacijos inžinieriai. Akivaizdu, kad potencialo būsimiesiems specialistams netrūko. Viskas, ko reikėjo – daugiau galimybių jų sugebėjimams atsiskleisti.

KAMS veiklos pradžia Lietuvoje buvo numatyta dar 2008-aisiais, kai Kauno oro uostas pasirašė sutartį su aviakompanija „Ryanair“ dėl bazės orlaivių techninio aptarnavimo centro įkūrimo Kaune. 2010 m. pastatytas pirmasis angaras, 2012-aisiais įkurta KAMS. Pirmasis orlaivis techniniam aptarnavimui į angarą įriedėjo 2013 m. sausį.

Kaip prasidėjo tavasis „skrydis“ ir kokius iššūkius teko įveikti?

Iš pradžių dirbau rinkodaros ir pardavimų vadybininku Kauno oro uoste. Dalis mano darbo buvo pritraukti i Kauną MRO (maintenance, repair and overhaul, liet. priežiūra, remontas, kapitalinis remontas) organizacijas. „Ryanair“ nusprendus vystyti techninio aptarnavimo projektą Kaune, gavau pasiūlymą įgyvendinti šį projektą. Ir jį priėmiau, suvokdamas visus būsimus iššūkius. (šypsosi – aut. past.)

Siekiant įgyvendinti tokį projektą Lietuvoje, teko atlikti daugybę užduočių. Mano atsakomybės apėmė ir įmonės kūrimą, sutarčių sudarymą, žmonių įdarbinimą, ir angaro statybas, bendravimą su mokymo institucijomis bei CAA (Civilinės aviacijos administracija) licencijos gavimą.

Šiandien, užmiršę visus pirmųjų žingsnių iššūkius, dirbame su daugiau kaip 200-ais specialistų. Kaip ir kiekvienas vadovas, žinau – tai ne tik titulas, bet ir didžiulė atsakomybė už tai, kas vyksta bendrovėje. „Ryanair“ Lietuvoje įsikūrusią techninio aptarnavimo bazę vertina puikiai, o mūsų darbuotojai džiaugiasi būdami šios komandos dalimi, sulaukiame vis daugiau norinčių prie jos prisijungti. Būtent tai tada, prieš 7-erius metus, ir norėjome pasiekti.

„Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS) vadovas Karolis Čepukas / Organizatorių nuotr.

Kokios yra didžiausios jūsų, kaip Lietuvos aviacijos rinkos atstovų, pergalės?

Visų pirma, didžiulė pergalė yra pakeisti žmonių likimai. Mūsų angarai slepia daugybę asmeninių sėkmės istorijų, pakeitusių žmonių gyvenimus.

Ne mažiau džiugina ir aviacijos inžinierių, kuriuos užauginome patys, skaičius. Stebėdami Europos ateities tendencijas, suprantame – nėra laiko sustoti! Rinka laukia aviacijos specialistų, o Lietuva jau šiandien turi ką pasiūlyti.

Kokios prognozės laukia Lietuvos ir Europos aviacijos rinkos?

Planuojama, kad 2035 m. vien tik Europoje reikės 118 tūkst. aviacijos inžinierių. Žvelgdamas į ateities perspektyvas tikiu, kad Lietuva gali pasirinkti aviaciją kaip išskirtinę šalies vystymosi kryptį bei skatinti aviacijos verslo kūrimąsi. Turėdami didelį kiekį aviacijos specialistų rinkoje, neliktume nepastebėti ir užsienio investuotojų.

Džiugina tai, kad Lietuvoje aviacija populiarėja vis labiau. Dabar per metus Lietuvoje aviacijos mechaniko specialybę baigia daugiau kaip 300 absolventų. Visgi, kad taptų inžinieriais, jiems prireiks dar penkerių metų. Šį procesą gerokai paspartintų specializuotos aviacijos mokyklos „Part-147“ atsiradimas Lietuvoje – tai leistų po dviejų mokslo ir dviejų darbinės patirties metų tapti inžinieriumi.

Kaip atsižvelgiate į šias prognozes?

Mūsų tikslas – skatinti jaunimą rinktis aviaciją ir prisidėti prie Lietuvos, kaip aviacinės valstybės, vardo garsinimo. Žinoma, taip pat atsakingai teikti profesionalias ir kokybiškas orlaivių techninio aptarnavimo paslaugas aviakompanijoms bei rūpintis KAMS komanda.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA