Atsako advokatė: kas atsakingas už suteiktas nekokybiškas medicinines paslaugas? | Kas vyksta Kaune

Atsako advokatė: kas atsakingas už suteiktas nekokybiškas medicinines paslaugas?

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi skaitytoja, siekdama išsiaiškinti ar sveikatos priežiūros įstaiga atsakinga už suteiktas nekokybiškas paslaugas.

„Dėl dantų skausmo kreipiausi į sveikatos priežiūros centrą, tačiau čia man buvo suteiktos, mano manymu,nekvalifikuotos, nekokybiškos ir netinkamos medicinos paslaugos, dėl ko atsirado daugiau skausmo. Ar šis sveikatos priežiūros centras yra atsakingas už šį rezultatą?“

Situaciją komentuoja advokatė Raimonda Lazauskienė:

Sveikatos priežiūros įstaigų veiklą reglamentuojantys teisės aktai įtvirtina šių įstaigų pareigą atlyginti teikiant paslaugas paciento sveikatai padarytą žalą (Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 45 straipsnio 7 punktas, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 13 straipsnis). Dėl sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo kaltais veiksmais teikiant sveikatos priežiūros paslaugas pacientams atsiradusios žalos kyla deliktinė atsakomybė (CK 6.283, 6.284 straipsniai), kurią galima taikyti tik nustačius visas civilinei atsakomybei taikyti būtinas sąlygas: neteisėtus veiksmus (CK 6.246 straipsnis), žalą (CK 6.249, 6.250 straipsniai), priežastinį ryšį tarp neteisėtų veiksmų ir atsiradusios žalos (CK 6.247 straipsnis) ir asmens kaltę (CK 6.248 straipsnis).

Žalą padariusio asmens kaltė preziumuojama, todėl į teismą dėl žalos atlyginimo besikreipiančiajam asmeniui nekyla pareiga jos įrodinėti (CK 6.248 straipsnio 1 dalis). Deliktinėje civilinėje atsakomybėje galioja principas, kad kiekvienas asmuo privalo laikytis tokio elgesio taisyklių, kad savo veiksmais ar neveikimu nepadarytų žalos kitam asmeniui (CK 6.263 straipsnis). Asmeniui, kuris šią pareigą pažeidžia arba kuris pagal įstatymą yra atsakingas už žalą padariusio asmens veiksmus (netiesioginė civilinė atsakomybė), kyla prievolė atlyginti padarytą žalą.

R. Lazauskienė / „Advocatera“ nuotr.

Lietuvos aukščiausiojo teismo praktikoje yra išdėstyta, kad pacientą ir gydytoją (sveikatos priežiūros įstaigą) sieja prievolė, kurios turinį sudaro ne pareiga pasiekti tam tikrą rezultatą, bet pareiga užtikrinti, kad pacientui sveikatos priežiūros paslaugos bus teikiamos dedant maksimalias pastangas, t. y. užtikrinant maksimalų atidumo, rūpestingumo, atsargumo ir kvalifikuotumo laipsnį. Todėl šiuo atveju reikia atsižvelgti į konkrečios situacijos aplinkybes t. y. ar sveikatos priežiūros įstaiga tinkamai atliko suteiktas paslaugas ir ar nuo jų atlikto darbo atsirado komplikacijos. Jeigu nustatoma, kad būtent neteisingai atlikti įstaigos darbuotojo darbai yra priežastis atsiradusių skausmingų padarinių, tokiu atveju galima reikalauti turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo.

Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu: kaunas@kasvyksta.lt.

Dėl asmeninių konsultacijų ir teisinių paslaugų suteikimo atvykite į advokatų kontorą „Advocatera“ Kaune, prieš tai suderinus atvykimo laiką telefonu 8 671 29151. Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros „ADVOCATERA“ interneto svetainėje.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA