Kova su tarša Kauno centre: svarstoma automobiliams įvesti įvažiavimo mokestį | Kas vyksta Kaune

Kova su tarša Kauno centre: svarstoma automobiliams įvesti įvažiavimo mokestį

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Kaip pagerinti susisiekimą mieste, sumažinti oro taršą ir eismo spūstis? Atsakymai slypi parengtame Kauno darnaus judumo plane, su kuriuo spalio 3 dieną galės susipažinti visi norintys.

„Kauno miesto darnaus judumo planas – baigtas. Po daugybės diskusijų ir duomenų analizavimo valandų visuomenei pristatysime strateginį planavimo dokumentą, kurio tikslas – spręsti kylančius susisiekimo iššūkius, įgyvendinti tarptautinės transporto politikos nuostatas bei padaryti miestą patogų tiek vietos gyventojams, tiek miesto svečiams“, – pranešime spaudai cituojamas Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tadas Metelionis.

Parengtą itin svarbų dokumentą jo rengėjai pristatys spalio 3 d., 18 val. verslo centre „Kauno Dokas“ (Jonavos g. 7). Renginio metu bus aptartos iš visuomenės gautos pastabos ir pasiūlymai, o lankytojai bus supažindinti su darnaus judumo plane numatytais pokyčiais.

Pristatymo metu didelis dėmesys bus skiriamas Kauno miesto darnaus judumo plano vizijai iki 2030 metų. Vienas svarbiausių darnaus judumo plano tikslų yra mažinti taršiųjų susisiekimo priemonių naudojimą mieste gerinant susisiekimą visomis darniomis transporto rūšimis – viešojo transporto, bevarikliu transportu (dviračiais bei pėsčiomis), riedėjimo transportu (paspirtukais, elektriniais paspirtukais, riedlentėmis, riedžiais, elektriniais dviračiais).

Atsižvelgiant į tai, suformuotas priemonių rinkinys, padėsiantis kurti naujus miestiečių įpročius. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad labiausiai aplinką teršia ir klimato kaitai daugiausiai įtakos turi transporto sektorius. Lietuvoje išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų į atmosferą daugiausiai patenka dėl lengvųjų automobilių naudojimo.

Naujausi duomenys rodo, jog 57 proc. kauniečių kasdienėms kelionėms renkasi automobilius, 29 procentai naudojasi viešuoju transportu, 10 procentų vaikšto pėsčiomis ir 4 proc. važinėja dviračiais. Per pastaruosius 5 metus Kaune įregistruotų automobilių skaičius padidėjo nuo 109 iki 118 tūkst.

„Miestui nieko nedarant automobilių skaičius toliau augtų, didėtų kamščiai ir augtų tarša bei triukšmas. Darnaus judumo planas yra skirtas sumažinti kelionių automobiliais skaičių, ypač miesto centre. Kiti sprendiniai skirti užtikrinti, kad kelionės viešuoju transportu užtruktų mažiau laiko, o dviratininkams bei judėjimo negalią turintiems kauniečiams judėti mieste būtų kur kas patogiau“, – pasakojo T. Metelionis.

Didelis dėmesys įgyvendinant svarbų strateginį miesto dokumentą bus skiriamas skatinant kauniečius judėti pėsčiomis. Bus tęsiamas pėsčiųjų takų tvarkymas, įrengiamos naujos viešojo transporto juostos, toliau atnaujinami autobusai ir troleibusai, plečiamas dviračių takų tinklas.

Kauno miesto savivaldybė taip pat paskelbė planus iki 2030-ųjų Kauno centre įvesti taip vadinamą „Zoną be CO2“. Suformavus šią zoną, norint patekti į centrą savo automobiliu reikėtų atverti piniginę.

Zona, kuriai siūloma taikyti įvažiavimo mokestį / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Anot plano rengėjų, įvedus 2 eurų mokestį, centrinėje Kauno dalyje sumažėtų automobilių srautas, miestas į biudžetą per metus surinktų apie 40 mln. eurų, tačiau dėl to gali išaugti eismo spūstys, kelionių atstumai.

Taip pat zona reikštų, jog būtų mažinamas stovėjimo vietų skaičius, teikiant prioritetą „žalioms“ transporto priemonėms.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA