Atsako advokatė: ar už pertraukas darbo metu gali būti mokamas atlyginimas?

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

„Dirbu autobuso vairuotoju, pertraukų tarp maršrutų metu nenutolstu nuo savo vairuojamos darbinės transporto priemonės. Ar man priklauso darbo užmokestis už šį pralauktą laiką?“

Į klausimą atsako advokatė Raimonda Lazauskienė:

Visų pirma reikėtų išsiaiškinti ar šis vairuotojas turi būti darbo vietoje, ar turi būti pasiekiamas darbdavio, ar gali disponuoti laiku be didelių suvaržymų savo ir (ar) savo šeimos interesais ir pan.

Pagal Europos Sąjungos Teisingumo Teismo išaiškinimus tam, jog konkretus laikotarpis būtų laikomas darbo laiku, turi būti šios trys sąlygos: 1) darbuotojas turi būti darbo vietoje; 2) jis turi būti darbdavio žinioje; 3) jis turi vykdyti savo veiklą arba atlikti pareigas. Kai darbuotojas dirba pasyviojo budėjimo režimu, pagal kurį turi būti visada pasiekiamas, tačiau neprivalo būti darbo vietoje, tai nors ir būdamas darbdavio žinioje, darbuotojas gali laisviau organizuoti savo laiką ir jį skirti savo interesams tenkinti. Tokiomis aplinkybėmis tik laikas, susijęs su realiu paslaugų teikimu, gali būti laikomas „darbo laiku“ pagal Direktyvą 2003/88/EB.

Darbo ir poilsio laiko pasiskirstymą per parą (kaitą) nustato darbo tvarkos taisyklės. Šios nuostatos suponuoja, kad darbo ir poilsio laiko kaita reglamentuojama darbo (pamainų) grafikuose. Juose, be kita ko, gali būti nustatytas pertraukiamasis darbo dienos (pamainos) režimas, kai darbuotojo darbo laikas padalijamas į kelias dalis ir vežimai vykdomi pagal suderintus darbo grafikus su pertraukomis, kurios savaime nelaikytinos darbo laiku.

R. Lazauskienė / „Advocatera“ nuotr.

Sprendžiant, kuris laikas yra skirtas darbui, kuris – poilsiui ir ar yra taikomas pertraukiamas darbo režimas, atsižvelgtina ir į tai, ar šalys darbo sutartyje sulygo dėl darbo pagal darbo grafikus. Šiuo konkrečiu atveju reikėtų išsiaiškinti ar įmonės, kurioje dirba skaitytojas, vidaus teisės aktuose pertraukų tarp maršrutų metu vairuotojai neprivalo likti darbo vietoje bei ar neprivalo vykdyti darbo, jokių papildomų, tiesiogiai su darbu susijusių, funkcijų (valyti, techniškai prižiūrėti transporto priemonę ir pan.), šioms funkcijoms vykdyti nustatytas kitas laikotarpis, už kurį jiems turėtų mokamas darbo užmokestis.

Jeigu darbo grafikuose nustatytų pertraukų laiku vairuotojai gali disponuoti be didelių suvaržymų ir skirti jį savo interesams tenkinti, tai toks laikas nepriskirtinas darbo laikui ar jam prilygintinam laikotarpiui ir darbdavys neturi pareigos už jį mokėti darbo užmokestį.

Klausimus, į kuriuos pageidaujate advokatės atsakymų, galima siųsti el.paštu: kaunas@kasvyksta.lt.

Dėl asmeninių konsultacijų ir teisinių paslaugų suteikimo atvykite į advokatų kontorą „Advocatera“ Kaune, prieš tai suderinus atvykimo laiką telefonu 8 671 29151. Daugiau naudingos informacijos galite rasti ir advokatų kontoros „ADVOCATERA“ interneto svetainėje.

2 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Kauniečiai gyvenantys griūvančiame name – su pagalbos prašymu kreipėsi į savivaldybę

Šilainiuose iškils naujas Kauno klinikinės ligoninės priestatas

Kauno tarybos verdiktas: ne Kauno gyventojų vaikams darželiai kainuos 16 kartų brangiau

Kauno miesto savivaldybei skirta 4 vieta didžiųjų savivaldybių indekse

Girto vairuotojo kelionė baigėsi įsirėžus į gyvenamąjį namą

Viena Laisvės alėjos dalis rekonstrukcijos greitu metu nesulauks

Ne Kauno mieste registruotų tėvų vaikams – galimai brangesni darželiai

Tiršto rūko pasekmės – Karmėlavoje partrenktas žmogus

Sergamumas gripu ir peršalimo ligomis šalyje didėja

Baltijos regiono lyderiai rinksis Kaune: pagrindinis iššūkis – visuomenės pasitikėjimo stoka