Netikėta žinia: „Bolt“ startuoja su paspirtukais Kaune – Puslapis 2 – Kas vyksta Kaune

Netikėta žinia: „Bolt“ startuoja su paspirtukais Kaune

Pirmadienis ratinio transporto mėgėjams pažėrė netikėtų naujienų. Pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“, įvairiuose Europos miestuose siūlanti ir elektrinius paspirtukus, šią naujovę pristatė Kaune.

Įsibėgėjus pirmadienio rytui pro Kauno savivaldybės pastatą Laisvės alėjoje žygiuojantys praeiviai galėjo išvysti paspirtuku skriejantį Visvaldą Matijošaitį. Tiesa, naujovėms atviras miesto vadovas šoko ne ant nuosavos transporto priemonės – su pavaduotojais, savivaldybės administracijos ir „Bolt“ atstovais jis pristatė kauniečiams naują paslaugą.

„Paspirtukų dalijimosi paslaugą turi daugelis didžiųjų Europos miestų. Šiandien į šį klubą įstoja ir Kaunas. Tikiu, kad kauniečiai bus atsakingi paspirtukų vairuotojai ir mieste judės atsargiai ir saugiai“, – pristatyme kalbėjo Kauno meras.

Startavus Vilniuje, sulaukė didelio susidomėjimo Kaune

„Vis dar esame startuolis, nors veikiame ne vienoje pasaulio valstybėje. Gera idėja – nesvarbu, kokia spontaniška – jeigu skaičiai sueina, žmonės to nori, ir būna įgyvendinama“, – kiek netikėtą žingsnį „Kas vyksta Kaune“ komentavo renginyje dalyvavęs „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.

Anot jo, paleidus paspirtukus Vilniuje, sulaukta didelio susidomėjimo iš Kauno gyventojų – žmonės komentavo, įmonė gavo daug žinučių, žiniasklaidos užklausų, geranoriškai į iniciatyvą žiūrėjo ir miesto savivaldybė.

„Kadangi pas mus viskas gana paprasta, susitarėme, paskaičiavome, atvežėme paspirtukus ir paleidome. Kauniečiai dabar gali džiaugtis“, – sakė A. Pacevičius, pažymėjęs, kad paspirtukais naudotis galima nuo pirmadienio, 10.30 val. Nauja paslauga pradėjo veikti simboliniu mygtuko paspaudimu su Kauno meru.

„Paspirtukų šiuo metu yra virš 100, tačiau jų skaičius gali svyruoti, esame lankstūs. Žiūrėsime pagal poreikį. Stebimas vidutinis paspirtuko krūvis – jeigu matome, kad popiet jie išsikrovę, analizuojame, kiek turime resursų ir kiek dar paspirtukų galima skirti“, – aiškino „Bolt“ vadovas Lietuvoje.

Pasitiko išskėstomis rankomis

Kauno vicemeras Andrius Palionis „Kas vyksta Kaune“ pripažino keliskart jau važiavęs elektriniu paspirtuku Kaune, jį buvo pasiskolinęs iš draugų. „Tikiu, kad tokia naujovė mūsų mieste prigis šimtu procentų. Jau dabar matome, kad nemaža dalis žmonių renkasi paspirtukus važinėtis laisvalaikiu ar keliauti į darbą. Ir laiko sąnaudos dažnai žymiai mažesnės nei centre važiuojant automobiliu, stovint prie šviesoforų, kamščiuose“, – svarstė A. Palionis.

Jis sakė pats anksčiau į darbą mindavęs ir dviračiu – esą didžiausia problema buvo, jog vykstant su kuprine ar kitu nešuliu turi gana lėtai važiuoti, kad nesušiltum. Paspirtuku atstumą įveikti galima pakankamai greitai, ir prakaituoti netenka.

„Svarbiausia, kad paslaugos naudotojai įvertintų greitį, kuriuo važiuoja, ir rinktųsi dviračių takus, ne pėsčiųjų. O jeigu tenka judėti pėsčiųjų sraute – žinotų esantys šiek tiek pavojingesni“, – apie eismo saugumą priminė Kauno vicemeras.

A. Palionio teigimu, miesto savivaldybėje jau prieš kelis mėnesius tarybos sprendimu buvo priimta, kad gali būti teikiama tokia paslauga, tiesiog užtruko, kol viena ar kita bendrovė ryžosi ateiti į Kauną. „Natūralu, kad iš pradžių dažniausiai pasirenkamos sostinės, kur didesnis žmonių srautas. Džiugu, kad šiandien ir Kaunas sulaukė elektrinių paspirtukų“, – kalbėjo pašnekovas.

Veikia centre ir Žaliakalnyje

Pirmą savaitę, iki kito pirmadienio, „Bolt“ paspirtukų atrakinimas bus nemokamas, po to kainuos 50 euro centų, o kiekviena kelionės minutė atsies 10 centų.

Paspirtukų vairuotojai turi būti bent 18 metų amžiaus, jį programėlėje prašoma patvirtinti perėjus į naują paspirtukų sritį. A. Pacevičius pastebėjo, kad pernelyg jaunų keliautojų naudojimąsi paslauga iš dalies turėtų užkardyti ir privalomas jos apmokėjimas banko kortele.

Naująja transporto priemone naudotis galima visoje centrinėje miesto dalyje nuo Jonavos gatvės pradžios, Kauno pilies žiedo iki geležinkelio stoties, „užgriebtas“ ir artimesnis gabalėlis Žaliakalnio su S. Dariaus ir S. Girėno stadionu, Lietuvos sporto universitetu. Kelionę paspirtuku užbaigti galima bet kurioje šioje zonoje esančioje vietoje.

Gamintojų duomenimis, elektriniu paspirtuku galima nuvažiuoti apie 45 km, tačiau realus įveikiamas nuotolis, priklausomai nuo kelio, greičio, vairuotojo svorio, siekia 25-30 km. Esant geroms oro sąlygoms, paspirtukais bus galima naudotis iki pat lapkričio.

Elektrinių paspirtukų paslaugą „Bolt“ taip pat teikia Taline, Pernu, Rygoje, Vilniuje ir Madride. „Bolt“ platforma įkurta 2013 m., o Lietuvoje veikia nuo 2014 m. Šiuo metu pavežėją išsikviesti galima Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje ir Mažeikiuose. Dar šiemet „Bolt“ pavežėjimo paslaugas ketina pristatyti Marijampolėje.

Esminiai reikalavimai

Kauno savivaldybė primena svarbiausias taisykles, kurių turi laikytis paspirtukų vairuotojai. Reikalavimai iš esmės tokie patys kaip dviratininkams:

– Važiuoti pėsčiųjų perėjomis elektriniais paspirtukais draudžiama;

– Vežti keleivius ir trukdančius vairuoti krovinius draudžiama;

– Leidžiama važiuoti tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais, o kur jų nėra – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu;

– Tik tuo atveju, kai tai neįmanoma, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto;

– Važiuojant kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privaloma duoti kelią pėstiesiems, netrukdyti ir nekelti jiems pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val.), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA