Paviešinti išsamiausių iki šiol atliktų nežemiškos civilizacijos paieškų rezultatai | Kas vyksta Kaune

delfi.lt 2019/06/22 22:12

Nors, kaip sakoma, tiesa slypi kažkur anapus, technologiškai pažangių ateivių kol kas niekur nematyti. Nežemiško intelekto paieškos projekto (angl. „Search for Extra-Terrestrial Intelligence“, SETI) mokslininkų išsamiausio iki šiol atlikto tyrimo, kurio metu buvo ieškoma protingų nežemiškos kilmės būtybių 1 327 artimiausiose žvaigždėse, rezultatai buvo bevaisiai, praneša „Live Science“.

„Neaptikome jokių akivaizdžių nežemiško intelekto požymių, – „Live Science“ sakė Danny’is Price’as, Kalifornijos universiteto Berklyje astrofizikas ir pagrindinis straipsnio apie paieškos rezultatus, kuris buvo paskelbtas žurnale „The Astrophysical Journal“, autorius. – Nėra nepaprastai pažangių civilizacijų, bandančių su mumis susisiekti itin galingais siųstuvais.“

Nors šį kartą komanda nieko nerado, D. Price’as sakė, kad gali būti daug paaiškinimų, kodėl neaptinkame ateivių signalų. Galbūt paieškos buvo atliktos naudojant netinkamą dažnių diapazoną, galbūt nežemiškus signalus paslėpė Žemės trukdžiai. Juk tokias paieškas visuomet riboja žmonių padaryti atradimai ir sukurti metodai bei prietaisai.

„Tam tikra prasme SETI yra tarytum veidrodis, atspindintis mūsų technologijas ir fizikos suvokimą“, – sakė D. Price’as. Atliktos paieškos buvo iniciatyvos „Breakthrough Listen“ dalis. Ši iniciatyva yra 10 metų trukmės, 100 mln. JAV dolerių vertės projektas, kurį finansuoja Rusijos milijardierius Jurijus Milneris.

„Breakthrough Listen“ tikslas – kosmose ieškoti technologijoms būdingų signalų ar kitų nežemiškos gyvybės sukurtų technologijų įrodymų. 2015 m. pradėtos iniciatyvos metu ateivių signalų ieškoma naudojant du galingiausius teleskopus pasaulyje: 100 metrų skersmens „Robert C. Byrd Green Bank“ teleskopą Vakarų Virdžinijoje ir 64 metrų skersmens „Parkes“ teleskopą Australijoje, Naujajame Pietų Velse.

Naujausio tyrimo metu mokslininkai išanalizavo 1 petabaitą, arba 1 mln. gigabaitų, duomenų tiek radijo, tiek optinių bangų diapazonuose, nukreipę teleskopus į daugiau nei 1 000 žvaigždžių, esančių 160 šviesmečių atstumu nuo Žemės. Buvo aptikta keletas tūkstančių įdomių signalų, tačiau vėliau paaiškėjo, kad jų visų kilmė – žemiška, pavyzdžiui, signalą skleidė dirbtinis palydovas.

Milžiniškas informacijos kiekis bus prieinamas visuomenei „Breakthrough“ atvirų duomenų archyve. Tai didžiausias SETI duomenų paskelbimas projekto gyvavimo istorijoje.

Pensilvanijos valstybinio universiteto astrofizikas Jasonas Wrightas tyrime nedalyvavo, tačiau „Live Science“ sakė, kad mokslininkų sprendimas paviešinti duomenis jam padarė įspūdį. „Visi manantys, jog tyrėjai kažką praleido, gali patys peržiūrėti rezultatus“, – sakė jis.

Anksčiau J. Wrightas apskaičiavo, kad, atsižvelgiant į visatos platybes, visos SETI atliktos paieškos atitinka ištyrinėtą apskritą vonią vandens, jei vietoje kosmoso pasirinktume vandenynus. Naujausias tyrimas prideda 50 proc. rezultatų radijo bangų srityje, arba maždaug dar vieną apskritą vonią.

D. Price’as optimistiškai teigė, kad ateityje jo komanda galės labiau išplėsti gyvybės paieškas visatoje. Mokslininkai ketina naudoti „MeerKAT“ teleskopą Pietų Afrikoje. Šią observatoriją sudaro 64 atskiri 13,5 metro skersmens teleskopai, kuriais galima ieškoti nežemiškos kilmės signalų daugiau nei 1 mln. žvaigždžių.

Nors bet kurį nežemiškos kilmės signalą reikėtų kruopščiai išanalizuoti, siekiant užtikrinti jo kilmę, D. Price’as sakė, kad jis padarytų tikrą perversmą. „Manau, kad tai būtų vienas svarbiausių visų laikų žmonijos atradimų“, – pareiškė mokslininkas.

Daugiau naujienų skaitykite čia.