Išsamų eksperimentą atlikęs kaunietis nusivylė: ar atsakingi asmenys patys važinėja autobusais? | Kas vyksta Kaune

Išsamų eksperimentą atlikęs kaunietis nusivylė: ar atsakingi asmenys patys važinėja autobusais?

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Ne vienas kaunietis naudojasi viešojo transporto paslaugomis, ne išimtis ir tokiu oru, kai kepina daugiau nei 30 laipsnių karštis. Visgi vieno kauniečio atliktas eksperimentas jį privedė prie išvados – kokybiškos kelionės vasarą neįmanomos.

Portalas pateikia pilną „Kas vyksta Kaune“ skaitytojo laišką:

„Kaskart atėjus karštoms vasaros dienoms, Kauno viešajame transporte išryškėja salonų vėdinimo problemos. Nors UAB „Kauno autobusai“ atstovai nuolat tikina, kad padėtis kontroliuojama, taip pat vienoje „LRT Radijo“ laidoje, kurioje buvo diskutuojama apie viešąjį transportą, UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius sutiko, kad išvardintos bėdos negali būti toleruojamos ir pažadėjo didesnę transporto priemonių priežiūrą bei vairuotojų kontrolę, jų instruktavimą, tačiau problemos kasmet vėl kartojasi.

Kadangi viešuoju transportu tenka naudotis kasdien, taip pat iš viešai skelbiamos informacijos labai gerai žinau, kokie autobusai važinėja Kauno gatvėmis, kurių nebeliko ir panašiai. Pastaruoju metu UAB „Kauno autobusai“ autobusų parkas iš esmės atsinaujino, šiais metais buvo nupirkti 25 nauji „Temsa“ markės autobusai, taip pat naudoti dujomis varomi „Volvo“, dyzelinu varomi „Scania“ ir „Man“ markių autobusai su priekabomis, nauji „Mercedes-Benz“ markės mikroautobusai.

Reikia pabrėžti, kad turbūt neatsitiktinai visi šie autobusai turi gamykloje sumontuotas oro kondicionavimo sistemas. Tai galima lengvai atpažinti iš ant autobusų stogų esančios įrangos. Oro kondicionavimo sistemas turi ir kiek anksčiau įsigyti dujomis varomi „Solaris“ markės autobusai ir dyzelinu varomi „Van Hool“ markės autobusai. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad pavyzdžiui, nesenai įsigytų dyzelinu varomų „Volvo“ ir „Scania“ markių autobusuose nėra sumontuoti ranka atidaromi langai, todėl šiltomis ar karštomis dienomis oro kondicionierių įjungimas yra iš esmės vienintelis būdas vėdinti saloną (veikiausiai pastarieji autobusai buvo skirti Skandinavijos šalių rinkai).

Šią savaitę teko važiuoti įvairių markių UAB „Kauno autobusai“ autobusais, įskaitant visus aukščiau išvardintus. Oro temperatūra šią savaitę Kaune siekia apie 30 laipsnių karščio ir ji bus panaši kitą savaitę, be to, dar visa vasara prieš akis. Stebėjau situaciją ir žymėjausi autobusų markes, garažinius numerius, pas kuriuos buvo įrengti oro kondicionieriai, nevertinant tų autobusų markių, kurie oro kondicionierių neturi. Rezultatai tokie:

1) Nesenai įsigytos kelios dešimtys Volvo dyzelinu varomų autobusų – garažiniai, kurių numeriai 533 ir 559, važiavo su neįjungtais oro kondicionieriais, viduje buvo labai karšta, tuo tarpu vairuotojas, vairavęs tos pačios „Volvo“ markės autobusą, kurio garažinis 563, net 22 valandą vakaro buvo įjungęs oro kondicionierių, kai lauke jau ne taip karšta, tačiau, žinoma, važiuoti tokiame autobuse buvo malonu; kyla klausimas, kas trukdė įjungti oro kondicionierius kitiems tos pačios markės autobusus vairavusiems vairuotojams? Priminsiu, šios markės autobusuose langai vientisi ir neatsidaro, todėl be oro kondicionieriaus važiuoti karštą vasaros diena yra kančia;

2) Dujiniai „Solaris“ markės autobusai – garažiniai, kurių numeriai 783 ir 790, važiavo su atidarytais langais, o oro kondicionieriai buvo išjungti – vairuotojai visada langų atidarymo rankenėles užrakina, kai oro kondicionierius būna įjungtas, todėl tikrai atmestina versija, kad buvo įjungtas oro kondicionierius ir tuo pačiu atidaryti visi įmanomi autobuso langai. Tuo tarpu važiuojant su šio tipo autobusu, kurio garažinis 788, buvo malonu ir vėsu, nes akivaizdu, kad buvo įjungtas oro kondicionierius, o langų atidarymo rankenėlės užrakintos. Kas trukdė įjungti oro kondicionierių kitiems tos pačios markės autobusus vairavusiems vairuotojams?

3) „Man“ markės dyzelinu varomas autobusas su priekaba – garažinio numeris 887 važiavo su atidarytais langais, kai jame yra įrengtas oro kondicionierius.

4) Šiais metais įsigytas „Temsa“ markės autobusas – nespėjau įsidėmėti garažinio numerio, nes juo nevažiavau, tiesiog mačiau gatvėje, važiavo su atidarytais langais, kai jame įrengtas oro kondicionierius. Teko važiuoti su ne vienu šios markės autobusu kiek anksčiau, kai dar nebuvo karščių, salone langų atidarymo rankenėlės buvo užrakintos, tad ir panorėjus, keleiviai fiziškai be įrankių langų neatidarytų, tačiau tuose autobusuose buvo vėsu, akivaizdu, kad buvo įjungtas oro kondicionierius.

Iš aukščiau aprašytų situacijų peršasi išvada, kad kai kurie vairuotojai galimai piktnaudžiauja ir dėl asmeninių tikslų, taupydami kurą, akumuliatorių resursą ar dėl kitų priežasčių oro kondicionierių nejungia, o atrakina langų atidarymo rankenėlės ir/arba patys langus atidaro prieš išvykdami į maršrutą. Kitas variantas, kad kai kuriuose autobusuose oro kondicionieriai įrengti, tačiau neveikia, bet tai negali būti įmonės pasiteisinimas, nes prieš vasaros sezoną laiko buvo daug patikrinti oro kondicionierių veikimą, ir esant reikalui, juos sutaisyti.

Susidaro įspūdis, kad UAB „Kauno autobusai“ atsakingi asmenys nepakankamai kontroliuoja ir rūpinasi, kad Kauno miesto gyventojai ir svečiai gautų kokybiškas viešojo transporto paslaugas. Tinkamas transporto priemonių vėdinimas šiltuoju metų laiku yra ypač aktualus. Ar mes galime kalbėti apie tai ir prašyti, kad žmonės daugiau naudotųsi viešuoju transportu vietoj automobilių, mažinti spūstis mieste, rūpintis miesto ekologija, kai jiems teikiamos tokios prastos kokybės paslauga? Žmonės važiuoja raudonais veidais, kai kurie iš žmonių turi ir sveikatos problemų, kurias nenormalus karšis viešajame transporto gali tik paskatinti, ypač kalba eina apie vyresnio amžiaus žmones.

Taip pat, ar susigundys žmogus, kuris turi automobilį, keisti jį į viešąjį transportą, kai jis važiuoja į darbą/grįžta iš jo autobusu, kuriame nebuvo įjungtas/neveikė įrengtas oro kondicionierius, žmogus kelionę baigę šlapiais nuo prakaito drabužiais. Gyvenam e 21 amžiuje, 2019 metais ir turint sąlygas teikti kokybiškas viešojo transporto paslaugas, jų negauname dėl aplaidžių tam tikrų asmenų darbo.

Ar UAB „Kauno autobusai“ ir miesto savivaldybės tarnautojai, kurie atsakingi už šių problemų sprendimą ir jų suvaldymą, patys važinėja kasdien viešuoju transportu? Ar jie važiavo viešuoju transportu kitose Vakarų Pasaulio šalyse, ir ar buvo atvejis, kad autobusas turi oro kondicionavimo sistemą, bet ji neįjungta, kai aplinkos temperatūra yra aukšta? Kai kuriose šalyse teko važiuotu su žymiai senesniais autobusais, nei mus veža Kauno mieste, bet oro kondicionieriai veikė ir labai efektyviai. Todėl pasiteisinimas, kad oro kondicionieriai gali būti sugedę autobusuose, kurie tik nesenai įsigyti, skambėtų absurdiškai.

Už mūsų, mokesčių mokėtojų pinigus nuolat perkama dešimtys naujų ir naudotų autobusų, priminsiu, paskutiniai nupirkti „Temsa“ markės autobusai yra visi be išimties su oro kondicionieriais, tai kodėl jie neveikia ar nėra įjungiami? Ar įmonė užtikrina kontrolę, kad vairuotojai nepiktnaudžiautų ir oro kondicionierius įjungtų? Aš kontrolę suprasčiau ne tik kaip patikrinimą, ar sistema veikia, bet tegu atsakingi asmenys pasirinktinai pavažinėja su įvairiais autobusais, įvairiais maršrutais ir realiu laiku patikrina, ar vairuotojai įjungę oro kondicionierius. Ar įmonė skiria nuobaudas vairuotojams, kurie piktnaudžiauja tokiais dalykais?

Paminėtina, kad UAB „Kauno autobusai“ turi nemažą dalį autobusų ir troleibusų, kuriuose langai apskritai neatsidaro ir juose yra tik stoglangiai, oro kondicionieriai neįrengti (tikiuosi, įmonė tokių autobusų daugiau nebepirks). Vėlgi, tenka su tokiais autobusais važiuoti ir karštą vasaros dieną, tačiau vairuotojai stoglangių visiškai neatidaro arba atidaro tik kurį nors vieną ir/arba ne iš abiejų pusių, nes yra autobusų, kur stoglangiai yra elektriniai ir atsidaro tik iš vairuotojų kabinos, todėl keleiviai neturi jokių galimybių patys jų atidaryti.

Kyla klausimas, kuo žmonėms kvėpuoti autobuso/troleibuso viduje, kai aplinkos temperatūra yra aukšta? Kelis kartus paklausus vairuotojų, kodėl neatidaryti autobuso/troleibuso elektriniai stoglangiai, esu sulaukęs atsakymų, kad jie neveikia/sugedę. Jei tai tiesa, ar iki šiltojo sezono pradžios ne įmonės atsakomybė tokius gedimus pašalinti, o jeigu jie atsiranda sezono metu, juos nedelsiant pašalinti, vairuotojus instruktuoti apie tokius gedimus tuoj pat informuoti įmonę.“

Portalui „Kas vyksta Kaune“ susisiekus su „Kauno autobusais“, situacija buvo paaiškinta: problema ta, kad pilnu pajėgumu veikianti kondicionavimo sistema pakankamai greitai sugenda.

„Per dieną vidutiniškai sugenda 4-5 autobusai. Neseniai bendrovė įsigijo antrą kondicionavimo aptarnavimo stotelę, padėsiančią dar operatyviau papildyti kondicionierius. Kondicionavimo sistemai sugedus autobusai iš karto yra taisomi“, – komentuoja bendrovės viešųjų ryšių specialistė Patricija Elžbieta Zarankaitė.

Kaip atskleidė atstovė, transporto priemonėse, kuriose yra sumontuota kondicionavimo sistema, kondicionierius pradeda vėsinti automatiškai, temperatūrai pakilus aukščiau nustatytos minimalios ribos. Tiesa, esant didesnei nei 30 laipsnių temperatūrai kondicionavimo sistemos paveikumas yra mažesnis ne tik dėl kas kelias minutes atsidarančių durų, bet ir atidarytų langinių, tiesa, jie visada būna atidaryti visose transporto priemonėse, kuriose nėra kondicionieriaus.

„Šiuo metu iš visų, autobusų parke esančių autobusų, su veikiančia salono kondicionavimo sistema yra apie pusę transporto priemonių. Dauguma parke esančių autobusų turi kondicionavimo sistemą tik vairuotojo kabinoje“, – pasakoja „Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė.

Situacija, pasak P. E. Zarankaitės, pradės gerėti rugsėjo mėnesį, kai į gatves išriedės 30 naujų, mažos talpos autobusų. Iki metų pabaigos keleivius pradės vežti 85 naujieji troleibusai, o ateinančiais metais transporto parką papildys ir 100 naujų, hibridinių autobusų.

Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA