Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) paskelbė viešųjų pirkimų konkursą, skirtą vidutinio greičio matuokliams įsigyti. Nurodoma, kad dar šiemet direkcija turėtų sulaukti pasiūlymų ir įsigyti 100 matuoklių, skirtų 50-iai greičio ruožų.
Šiuo metu Lietuvoje vidutiniai greičio matuokliai yra įrengti 25-iuose ruožuose. Anot LAKD ir Kelių policijos, jų įrengimas yra itin pasiteisinęs. Praėjusių metų rugsėjo pabaigoje apskaičiuota, kad pažeidimų ruožuose, kuriuose atsirado ir pradėjo veikti sektoriniai greičio matuokliai, sumažėjo triskart.
Nuo šių metų vasario Lietuvoje nustojo veikti valstybiniuose keliuose esantys momentiniai greičio matuokliai, tačiau ilgainiui, tikina LAKD, į kelius sugrįš ir jie. Oficialiai nurodoma, kad Iki 2020 m. bus įrengta 130 vidutinio greičio matuoklių (260 įrenginių) ir 70 naujų momentinio greičio matuoklių.
Sąrašas pagal svarbą
Tai, kur atsiras vidutinį greitį stebinti įranga, vertinama remiantis keliais kriterijais – eismo intensyvumu, eismo įvykių pasekmėmis, vertinant, ar nesaugus greitis yra pagrindinė eismo įvykių priežastis, taip pat įvertinus, ar pasirinktame greičio ruože draudžiama lenkti.
Dar praėjusiais metais LAKD paskelbė sąrašą vietų, kuriose planuojama įrengti vidutinio greičio matuoklius, taip pat – ir momentinius. Vietos išdėliotos prioriteto tvarka, kitaip tariant, pirmuoju numeriu sąraše yra atkarpos, kuriose įrengti sektorinio greičio matuoklius reikėtų greičiausiai, mat ten gausiausia eismo įvykių, pažeidimų.
Įdomiai atrodo tai, kad šiame sąraše atsidūrė ir A2 magistralė, vedanti nuo Vilniaus į Panevėžį. Nepaisant to, jog anksčiau buvo žadama, kad magistralėse tokių greičio ruožų, kuriuose stebimas vidutinis greitis, neatsiras, planai pasikeitė.
„Buvo įvertintas visas valstybinės reikšmės kelių tinklas. Paaiškėjo, kad A2 kelyje yra ruožai, kurie, vertinant visą kelių tinklą, yra pavojingi, todėl juose atsiras vidutinio greičio matuokliai“, – aiškino LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas.
Daugiau skaitykite čia.