Naujasis „Ford Focus“ jau Kaune: toks įvairialypis, kad nustebins net išrankiausius (foto)

„Ford Focus“ nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Dairantis naujo automobilio, pirminis norų, kriterijų bei galimų variantų sąrašas gali būti toks ilgas ir painus, kad šio rebuso sprendimas prilygsta tikram galvos skausmui. Tačiau „Ford“ gamintojai, pristatydami ketvirtąją „Focus“ modelio seriją, tikisi savo naujuoju kūriniu išvaduoti klientus nuo tokių kančių. Ir tam jie turi pakankamai pagrindo, mat naujojo „fokuso“ versijų įvairovė netrukus perkops pusšimtį skirtingų modifikacijų.

Lengvas būdas įsimylėti vairavimą

Jei nuo mažų dienų žavėjotės iliuzionistų atliekamais magiškais triukais, beveik nėra abejonių, kad vienas iki šiol nematytas fokusas nepaliks abejingų ir brandesniame amžiuje. Tiesa, tai jau nebe iliuzija, o tikrovė – naujasis „Ford Focus“.

„Sukurtas mylintiems vairuoti.“ Toks šūkis puikuojasi ant bandomiesiems važiavimams skirto mėlyno „ST-line“ versijos „Ford Focus“, kurį jau galima pamatyti šmėžuojantį Lietuvos keliuose. Geresnio apibūdinimo čia ir nesugalvosi.

Kita vertus, net jei iki šiol vairavimas nebuvo jūsų ypatinga aistra, įsėdę į šį automobilį, tą procesą neabejotinai pamilsite. Ir šį faktą patvirtina visa eilė argumentų, kurie privedė prie išvados, jog tai išties potencialus kandidatas kaunietiškiausio automobilio titului pelnyti.

Naujasis „ST-line“ versijos „Ford Focus“ / „Ford Focus“ nuotr.

Nuo hečbeko ar universalo iki sedano bei prastesniems keliams skirtos „Active“ versijos. Skirtingi komforto lygiai pagal užgaidas ir kišenę: „Trend“, „Business“, „Titanium“, prašmatnioji „Vignale“ ir minėti „ST-line“ bei „Active“. Bene didžiausia vieno modelio įvairovė rinkoje – iš viso beveik pusšimtis modifikacijų ir ši gama toliau augs, jei gamintojai neišsižadės galingojo RS. Tad išsirinkti gali tikrai kiekvienas.

Paprastai kauniečiai pasižymi racionalumu, o čia „Ford“ turi dar vieną neatremiamą kozirį – jau 7 metus „Engine of the Year“ titulą pelniusių benzininių „EcoBoost“ ir ekologiškų bei galingų dyzelinių „EcoBlue“ variklių paletę.

Tačiau už bet kokius žodžius visada geriau kalba reali patirtis bei įspūdžiai. O jų „Ford Focus“ gali suteikti daug – ir matomų, ir juntamų. Ryškus ir išraiškingas ne tik žvilgsnius traukiančia spalva, bet ir skulptūriškomis kėbulo linijomis. Šiek tiek žemesnis ir sykiu sportiškesnis. Komfortiškas ne tik mieste, bet ir už jo ribų. Ypač, jei kalbame būtent apie „ST-line“ variaciją, kurią praktiškai išmėgino ir šių eilučių autorius.

Išbandyta Kauno gatvėse

Pasaulyje egzistuoja daugybė automobilių bandymo poligonų, tačiau šiandieninis Kaunas daugeliu aspektų jiems nė kiek nenusileidžia. Būkime atviri ir sąžiningi: automobilių spūstys vis labiau kamuoja ne vien sostinės vairuotojus, bet ir kauniečius.

Naujasis „ST-line“ versijos „Ford Focus“ / „Ford Focus“ nuotr.

Daug kur vykstantys kelio remonto darbai verčia ieškoti alternatyvių maršrutų, o tai dažnu atveju reiškia „nardymą“ siauromis kvartalų gatvelėmis. Būtent jas pirmiausia ir pasirinkome vadinamajam testdrive važiavimui: Žaliakalnis, Vilijampolė, Senamiestis ir galiausiai – platieji miesto prospektai bei vingiuoti užmiesčio keliai.

Jau vien techniniai automobilio parametrai leidžia susidaryti pirmąjį įspūdį, jog laukia smagi bandymų sesija. Dėl pažangių technologijų visą eilę apdovanojimų susižėręs ir pasaulinį pripažinimą pelnęs trijų cilindrų „EcoBoost“ 1,5 litro darbinio tūrio turbovariklis, išvystantis 182 AG pajėgumą, puikai dera su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Jame įdiegta vieno cilindro atjungimo funkcija esant mažoms apkrovoms savaime kalba apie inžinierių ambiciją paversti jį kuo ekonomiškesniu.

Gamintojų skaičiavimais, vidutinis šio variklio „apetitas“ turėtų siekti vos penkis su puse litro benzino šimtui kilometrų. Tenka prisipažinti, kad bandymų metu nesistengta pernelyg paisyti važiavimo ekonomijos. Juolab kai žinai, jog 100 km/val. greitį šis automobilis gali pasiekti per 8,3 sekundės, tuo pačiu pamalonindamas ausis neįkyriu, bet gerai nuteikiančiu išmetimo sistemos garsu. Tačiau net ir kiek azartiškiau spaudžiant akceleratoriaus pedalą, galutiniai rezultatai privertė maloniai nustebti – mišriu režimu tik nežymiai viršyta 6 litrų riba.

Beje, pirkėjai iš plataus skirtingų variacijų asortimento gali rinktis ir naujos konstrukcijos automatinę 8 laipsnių pavarų dėžę. Tačiau mylintys vairuoti turėtų įvertinti, kad mechaninė transmisija, važiuojant tokiu žvitriu automobiliu, tik dar labiau sustiprins prie vairo patiriamas emocijas.

Tyliai, bet efektyviai

Akmenuotas grindinys aplink Kauno Rotušės aikštę – idealus būdas patikrinti pakabos darbą. Čia net ir geriausios klausos savininkai nepagailėtų komplimentų „Ford“ gamintojams už nepriekaištingą garso izoliaciją, iki minimumo slopinančią bet kokius pašalinius triukšmus. Tam įtakos turi ir salono apdailai pasitelktos aukštos kokybės medžiagos.

Verta pastebėti, jog šis „Focus“ sukurtas naujos platformos pagrindu, todėl važiuoklė gerokai standesnė, tylesnė ir užtikrinanti mažesnes vibracijas kelyje. O tai vis dar aktualu mieste, kur net ir didelių pastangų dėka toli gražu ne visos duobės išnykusios.

Erdviame salone vyraujanti ramybė sudaro optimalias akustines sąlygas mėgautis sodriais muzikos garsais, sklindančiais iš 10 garsiakalbių, įsitaisius itin patogiose sėdynėse su efektingu šoniniu prilaikymu. Garso sistemos galia siekia 675 vatus. Apie jos kokybę daug pasako raidės „B&O Play“, reiškiančios ratuotiems melomanams gerai žinomą „Bang & Olufsen“ vardo trumpinį.

Bendras interjero dizainas – modernus ir atspindintis šiandienines tendencijas. Prietaisų skydelyje patogiai išrikiuoti tik būtiniausi mygtukai, o nemaža valdymo dalis integruota į multimedijos sistemą su aukštos raiškos liečiamu ekranu.

Kita stiprioji šio automobilio pusė – valdymas. Vairo mechanizmas savo funkciją atlieka precizišku tikslumu, o šis, puikiai derėdamas su efektyviu pakabos darbu, suteikia daugiau aštrumo vairuotojui įsijautus į „fokusininko“ vaidmenį.

Tad jei tik simpatijos atves jus iki šio pasirinkimo, sėdę prie vairo neaplenkite palei Zoologijos sodą vingiuojančios Radvilėnų plento atkarpos ar iš kitos pusės besidriekiančios Slėnio gatvės. Lygiai taip pat tinkama ir „uošvės liežuviu“ nuo seno praminta Švenčionių gatvė. Svarbiausia, saugiai ir be avantiūriškų pasikėsinimų viršyti savo ar automobilio galimybių ribas!

Vokiškos kokybės etalonas

„Ford Focus“ pradėtas gaminti prieš daugiau kaip du dešimtmečius. Iki šiol parduota per 2 mln. šio modelio egzempliorių.

Jau nuo pat ištakų kompaktiški „Ford Focus“ hečbekai, universalai ar anapus Atlanto populiaresni sedanai išsiskirdavo savitu stiliumi. Vis dėlto ketvirtos kartos modeliai, kaip ir derėtų, savo pirmtakus pranoksta tiek dizaino elementais, tiek ir šiuolaikiškais technologiniais sprendimais.

Dvi intensyvias testų dienas Kauno gatvėmis sėkmingai įveikęs mėlynasis „Ford Focus“ buvo aprūpintas inovatyviais priekiniais LED žibintais, adaptyvia greičio palaikymo sistema ir elektroniniais pagalbininkais – aklųjų zonų stebėjimo bei eismo juostos vidurio laikymosi asistentais. Išrankesni klientai gali papildomai rinktis automatinio parkavimo, avarijos perspėjimo, kelio ženklų stebėjimo sistemas, 180 laipsnių kampu „matančią“ galinio vaizdo kamerą ir kitas įmantrias elektronikos naujoves.

Jei 10 mm žemesne pakaba pasižyminti „ST-line“ versija pasirodytų pernelyg sportiška, „Ford“ turi pasiūlymą ieškantiems didesnio pravažumo. Tai 3 centimetrais aukštesnė, plastikinėmis kėbulo apsaugomis padailinta „Active“ versija, pretenduojanti pakliūti į akiratį tiems, kurie žvalgosi vadinamojo miesto visureigio (SUV). Atitinkamai čia skiriasi ir pakabos konstrukciniai ypatumai.

Beje, jei vis dar trūksta argumentų, jog šis automobilis subalansuotas kauniečiams ir ne tik, reikia atkreipti dėmesį, kad JAV automobilių gamintojas šį „Ford Focus“ modelį sukūrė Kelne įsikūrusioje būstinėje, o nuo konvejerio jis rieda iš atnaujintos gamyklos Saarlouis mieste, Vokietijoje. Taigi kiekvienas sutiks, kad vokiška kokybė yra tai, kas transporto priemonei suteikia kur kas daugiau pasitikėjimo ir lietuviškų simpatijų.

8 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Tarptautinės operacijos metu Lietuvoje sulaikyta šimtai tūkstančių suklastotų saldainių

Netoli Kauno atgabentos pirmosios kovos mašinos „Vilkas“

Vokietijoje dirbęs mokslininkas su žemėmis sumaišė garsiai nuskambėjusį V. Matijošaičio planą

Kauniečiai teiraujasi: gal jau ruoštis karui? (papildyta)

„Orus atlygis“ darbo skelbimuose lieka vis toliau už nugaros

Ant Seimo stalo - nauji ribojimai tabako gaminiams

Teisme prabilo tragišką avariją A. Juozapavičiaus prospekte sukėlusi moteris

Uždarius vieną pagrindinių Kauno jungčių, kelininkų laukia trys darbai

Ties derybų dėl koalicijos finišo tiesiąja žlugo „tvarkiečių“ frakcija

Seimas išsuko P. Gražulio uodegą: neleido patraukti baudžiamojon atsakomybėn