Savanorių prospekte duris atvėręs 290-uoju numeriu paženklintas naujasis verslo centras šiomis dienomis gyvena įkurtuvių nuotaikomis. Iš pagrindų atnaujintame buvusiame „Baldų“ salono pastate nuo šiol klientų lauks kur kas platesnė įvairovė. Didžiausią erdvę čia užėmė iš Mituvos gatvės į naujas patalpas persikėlusi elektronikos dalių ir komponentų parduotuvė „Lemona electronics“.
[galerija kiek=”8″]
Didžiausia stiprybė – kompetencija
Nuo elementų, distancinių pultelių iki sudėtingų išmaniųjų namų bei miestų valdymo sistemų. Daugiau kaip ketvirtį amžiaus skaičiuojančios bendrovės „Lemona“ vardas daugeliui jau seniai tapęs su elektronika susijusių sprendimų sinonimu.
Naujųjų patalpų laikinojoje sostinėje plotas iš viso siekia 500 kvadratinių metrų. Šiai dienai tai didžiausia „Lemonos“ parduotuvė, ryškiai atspindinti pagrindinius bendrovės veiklos prioritetus.
„Visada pasižymėdavome savo profesionaliais konsultantais, padedančiais išspręsti net ir itin sudėtingus klausimus ar įgyvendinti iš pažiūros keistokas idėjas. Šias kompetencijas auginame toliau, nes tai yra mūsų stiprybė ir išskirtinumas“, – kalbėjo bendrovės „Lemona“ generalinis direktorius Raimondas Arlauskas.
Pritardamas jam, įmonės įkūrėjas bei valdybos pirmininkas Giedrius Monkevičius sako, kad darbuotojai yra ypatinga „Lemonos“ vertybė: „Naujas pastatas ir modernios patalpos būtų nieko vertos be gerų darbuotojų. Kai sužinojau apie „Amazon“ parduotuves, veikiančias su automatinėmis sistemomis, supratau, kad mūsų atveju dar ilgą laiką robotai nepakeis patyrusių konsultantų, kurie žino, kada prieiti prie kliento, užmegzti akių kontaktą, galiausiai – nusišypsoti.“
Permainos klientų patogumui
Pristatydami pagrindinius pokyčius, įmonės vadovai išskyrė naujajame salone įdiegtą savitarnos sistemą ir kur kas efektyvesnį klientų srautų paskirstymą: kol vieni pirkėjai konsultuosis su čia dirbančiais specialistais, kiti galės patys greitai ir patogiai išsirinkti bei įsigyti norimas prekes.
„Prieš kelerius metus parengta nauja parduotuvių tinklo koncepcija pareikalavo solidžios, maždaug pusės milijono eurų investicijos. Visa tai neabejotinai pasitarnaus klientų patogumui. Anksčiau parduotuvės išdėstymą vadindavome „muziejumi“, nes tai buvo vitrinos su daugybe daiktų ir aplink vaikštantys „lankytojai“, negalintys nieko paliesti. Net norint nusipirkti lemputę ar elementą, tekdavo atstovėti eilę. Dabar viskas – nepalyginamai operatyviau“, – akcentavo R. Arlauskas.
Šiuo metu UAB „Lemona“ valdo penkių parduotuvių tinklą Lietuvoje – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Dar po vieną filialą veikia Rygoje ir Taline.
„Esame lyderiai ne vien Lietuvoje, bet ir visoje Baltijos šalių rinkoje. Kai kas nors paklausia, kas yra mūsų konkurentai, akimirkai susimąstai ir supranti, kad konkuruoji su visu pasauliu. Prekyba vyksta globaliu mastu, todėl turime būti geresni, paslaugesni. Privalome turėti prekę, greitai ją pateikti klientui, kokybiškai pakonsultuoti. Tai darome nuo pat pirmųjų savo žingsnių. Be to, greta mažmenos tolygiai stipriname ir didmeninę prekybą, kuri šiuo metu sudaro du trečdalius „Lemonos“ pardavimų“, – pagrindinius veiklos principus atskleidė G. Monkevičius.
Milijonai skirtingų prekių
Įmonės savininko žodžius apie būtinybę turėti prekes vietoje patvirtina ir konkretūs skaičiai. Naujojo „Lemonos“ salono klientai ras daugiau kaip 15 tūkst. skirtingų prekių vienoje vietoje. Jų asortimentas nuolat plečiamas ir atnaujinamas, atsižvelgiant į pirkėjų poreikius. Šiuo metu sandėliuojama prekių už 3,7 mln. eurų.
Apie 300 prekės ženklų atstovaujanti bendrovė gali pasiūlyti per 5 mln. skirtingų elektronikos komponentų, detalių, įrenginių bei įrankių pagal klientų užsakymus. Seniai užmegzti tvirti ryšiai su tiekėjais leidžia juos įvykdyti itin greitai, tad užsakomoji prekyba yra dar viena bendrovės stiprioji pusė.
Bendrovės vykdantysis direktorius Algirdas Grybauskas pateikė ir daugiau naujovių per pastaruosius kelerius metus, prisidedančių prie efektyvesnės veiklos. Viena jų – permainos įmonės logistikoje: „Siekdami maksimalaus efektyvumo aptarnaujant mažmeninę prekybą bei tenkindami verslo poreikius, maždaug prieš pusantrų metų perkėlėme sandėlį į naujai įsigytas patalpas logistikos centre A1, Islandijos plente, šalia greitkelio. Strategiškai palanki geografinė vieta bei įdiegta viena pažangiausių sandėlio valdymo sistemų leidžia optimaliai paskirstyti prekes į visas „Lemonos“ tinklo parduotuves Lietuvoje bei kaimyninėse šalyse, o didmenininkai ir elektroninės prekybos klientai pirkinius gali atsiimti jau tą pačią dieną.“
Visas dėmesys inovacijoms
Vadovaudamasi šių dienų tendencijomis, „Lemona“ didelį dėmesį skiria technologinėms naujovėms, tarp kurių dominuoja išmanūs sprendimai. Pasak R. Arlausko, prireikė vienerių metų pateikti išskirtinai plačią išmaniųjų namų sistemų pasiūlą: „Dabar klientai gali rinktis nuo pavienių atskirų elementų iki sudėtingų pastatų valdymo sistemų ir netgi išmaniųjų miestų automatikos. Viena programėlė telefone leidžia įjungti namuose tiek arbatinuką, tiek ir būsto šildymo sistemą, o taip pat įgalina valdyti daug kitų parametrų. Kita sritis, į kurią fokusuojamės – išmanieji apšvietimo sprendimai. Čia irgi siūlome viską, ko reikia net įmantrioms šviesos sistemoms.“
Iki šiol „Lemona electronics“ Kaune nuo pat įkūrimo 25 metus veikė Mituvos gatvėje. Senuoju adresu vis dar užklysta iki šimto žmonių per dieną. Bendrovės atstovai neabejoja, kad nuolatiniai klientai netruks pakeisti senus įpročius ir ilgainiui įvertins patogiau pasiekiamą erdvų naująjį saloną Savanorių prospekte.