Akademijoje iškilo netikėtų sunkumų: pagrindiniai darbai pristabdyti | Kas vyksta Kaune

Akademijoje iškilo netikėtų sunkumų: pagrindiniai darbai pristabdyti

R. Tenio nuotr.

Jau beveik du mėnesiai kaip pro Akademijos transporto mazgą važiuojantys vairuotojai susiduria su dideliais eismo ribojimais. Naujų sankryžų įrengimas, tiesa, gali užtrukti ilgiau nei planuota – pasirodo, darbininkai susidūrė su nenumatytomis problemomis.

Kelio pagrindas per silpnas

Darbų rangovo – bendrovės „Autokausta“ projektų vadovo Modesto Petrausko pasiteiravus, kaip progresuoja sankryžų rekonstrukcijos darbai Akademijos miestelyje, šis „Kas vyksta Kaune“ pripažino kaip visuomet statybose atsirandant kažkokių kliūčių, problemų.

„Susisiekimo dalies darbai šiek tiek pristabdyti užsakovo – Lietuvos automobilių kelių direkcijos – sprendimu, nes dėl silpno grunto, aukštai esančių gruntinių vandenų nepavyksta sutankinti sankasos. Laukiame gruntų stabilizacijos“, – pasakojo M. Petrauskas.

Anot jo, inžinerinių tinklų, akustinių sienučių įrengimo, reikalingų elementų ardymo darbai vykdomi visu pajėgumu, tiesiog šiuo metu laukiama patvirtintų sprendinių, kaip ir kada stabilizuoti esamą pagrindą. Dėl drėgmės, iš apačios besiskverbiančių šaltinių sankasa silpna ir „Autokausta“ jos negali priduoti – dėl to kyla nesklandumų ir su gatvės įrengimu.

Sankasa, aiškino M. Petrauskas, sudaro patį kelio pagrindą. Išardžius dangą, darbininkai turi išlyginti ir paruošti esamą pagrindą, jį sutankinti ir priduoti institucijoms, atliekančioms techninę priežiūrą. „Be šio etapo negalime įrenginėti tolimesnių konstrukcijos sluoksnių – šalčiui atsparios dangos, skaldos, asfalto“, – nurodė „Autokaustos“ projektų vadovas.

Gali užsitęsti kelias savaites

Ketvirtadienį, pasak M. Petrausko, atliktas bandomojo ruožo stabilizavimas – pagal technologiją, ruožas tris dienas turi pastovėti, tad pirmadienį bus bandoma jį pridavinėti. Jeigu pasiekiamas sutankinimo rezultatas, sankasa bus įrenginėjama toliau ir judama pirmyn. Visa kita, kas suplanuota, darkart patikino pašnekovas, vyksta, tik paties žiedo darbai pristabdyti dėl silpno grunto.

„Gavę patvirtinimus, tikslius nurodymus iš užsakovo, stengsimės kuo skubiau įrenginėti ir pasivyti grafiką. Manau, pirmojo darbų etapo užbaigimas gali nusikelti dvi-tris savaites, tačiau bandysime vytis numatytą planą“, – paklaustas, kaip smarkiai dėl nesklandumų užsitęs rekonstrukcija, vertino „Autokaustos“ projektų vadovas.

Jis pridūrė, kad preliminarus pritarimas iš Automobilių kelių direkcijos sankasos sprendimui yra, bet reikia įrodyti projektuotojo siūlomą variantą esant tikrai veiksmingu ir įsitikinti nereiksiant iš naujo daryti papildomų tyrimų.

Stengiasi reaguoti į pastebėjimus

„Suprantame, kad statybos kelia nepatogumų eismo dalyviams, transporto pralaidumas čia tikrai sumažėjęs – prašome direkcijos skubinti prieš tai minėtų sprendimų priėmimą, ir patiems sunku dirbti. Statyba įsibėgėjusi, kelias susiaurintas, siekiame kuo greičiau įrengti iškasą, naujas kelio dangas, kad eismą būtų galima paleisti nauju keliu“, – empatijos nestokojo M. Petrauskas.

Jis pripažino, kad šiuo metu situacija sudėtinga, didžiausios spūstys formuojasi piko metu, kai žmonės važiuoja į darbus arba grįžta namo, o šiaip eilių iš esmės nebūna.

„Aktyviai komunikuojame su bendruomene, gyventojai išsako pastebėjimus, į kurios stengiamės reaguoti – ir mums reikia dirbti, ir vairuotojams reikia važiuoti, patekti į miestą. Visgi statybos yra statybos, negalime sudaryti tokių sąlygų lyg judėtum normaliu keliu. Reikia neviršyti greičio, įdėmiai stebėti laikinuosius kelio ženklus“, – dėstė rangovo projektų vadovas.

Įrengs dvi naujas sankryžas

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (6,67 km), valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai (6,04 km) ir valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1903 Akademija–1–asis fortas (0,23 km) sankryžų mazgo rekonstravimo darbai pradėti kovo 16 d.

Grandiozinio projekto metu kelyje Nr. 140 šviesoforu reguliuojama keturšalė sankryža (šiaurinė) bus pertvarkyta į turbožiedinę, o kelyje Nr. 1903 kelio ženklais reguliuojama sankryža (pietinė) – į vienos eismo juostos žiedinę sankryžą. Sankryžas jungiančiame viaduko ruože numatomos trys eismo juostos, o pietinėje sankryžoje atsiras galimybė sukant į dešinę išvažiuoti į magistralinį kelią A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai.

Vykstant darbams, čia taikomi eismo apribojimai – judant nuo Akademijos link universiteto miestelio, važiuojamoji dalis susiaurėjusi, greitis ribojamas, o priešingas kryptimi eismas draudžiamas. Vairuotojams siūloma aplenkti „plytą“ Tiesiąja, Pilėnų ir Margirio gatvėmis arba leistis link Nemuno ir apsisukti Marvelės žiede. Naujausią informaciją apie eismo pakeitimus rasite čia.

Smarkiai pagerės pralaidumas

Kaip „Kas vyksta Kaune“ anksčiau informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja Aušra Ramoškaitė, projektas bus įgyvendintas trimis etapais.

„Pirmasis prasidės kovo 15 d. ir baigsis liepos viduryje – jo metu bus atliekami paruošiamieji darbai, inžinerinių tinklų atnaujinimas, žiedų bei jungiamųjų kelių rekonstrukcija. Antrasis ir trečiasis etapai truks iki rugsėjo pabaigos: antrajame bus tęsiama žiedų ir jungiamųjų kelių rekonstrukcija, trečiajame liks sutvarkyti apdailą. Rekonstrukciją numatoma baigti rugsėjo gale“, – kovą komentavo A. Ramoškaitė.

Remiantis atliktais sankryžų laidumo modeliavimo rezultatais, padarytos išvados, jog vidutinė vieno automobilio, važiuojančio per sankryžų mazgą, patiriama gaištis („prastovos“) rytinio piko metu lyginant su esama situacija sumažės nuo 72 s iki 5 s, o vakarinio piko metu – nuo 35 s iki 4 s.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA