Užsienyje šiuo metu gyvenanti Agnė ne juokais sunerimusi. Kaip DELFI pasakojo moteris, prieš porą dienų kažkas pasinaudojo jos „Revolut“ banko kortelės duomenimis ir už keletą šimtų eurų apsipirko prekybos milžinėje „AliExpress“. Kaip teigė pati Agnė, ji kortelės nebuvo nei pametusi, nei išvis kada ja gryninusi pinigų.
Skaitytoja pasakojo startuolio „Revolut“ kortelę iš viso turinti jau apie ketverius metus, tačiau prieš porą dienų pinigų likutį pasitikrinusi programėlėje liko nemaloniai nustebinta – kažkas pasinaudojęs jos kortelės duomenimis apsipirko „AliExpress“ internetinėje parduotuvėje.
„Pirmą kartą nuo mano sąskaitos buvo nuskaityti 87 Eur, o antrą kartą suma buvo didesnė – 145 Eur. Sumos visai rimtos“, – apie patirtus nuostolius pasakojo Agnė.
Tiesa, vagis, pasak jos, bandė nusipirkti ir trečią pirkinį, tačiau kortelės pinigų likutis užsakymui, kuris siekė 217 Eur, jau buvo per mažas, todėl pirkimas buvo atmestas.
„Svarbi detalė, kad kortelės nebuvau nei pametusi, nei su ja gryninau pinigus, o iš „AliExpress išvis niekada nieko nepirkau“, – iš kur vagis galėjo gauti kortelės duomenis stebėjosi Agnė ir aiškino, kad tai – ne pagrindinė moters kortelė, mat ji ją įprastai daugiau naudojanti viešbučių rezervacijoms.
Pamačiusi nuskaitytas sumas moteris iškart kreipėsi į „Revolut“, tačiau jie tada jai teigė nieko negalintys padėti ir patarė užblokuoti kortelę.
„Šiuo metu situacija tokia, kad man buvo pasiūlyta grąžinti pinigus“, – sakė ji.
Tiesa, didžiausia problema, pasak jos, ne prarasti pinigai, o tai, kad nors šįkart nuskaičiuota suma nebuvo labai didelė, pasitikėjimas „Revolut“ jau sugriautas.
„Paskaitinėdavau apie asmens duomenų saugumą, apie „Revolut“ saugumo „skyles“, bet numodavau ranka. Pasirodo, kad saugumo „skylės“ realios.
Mano realaus nuostolio suma nedidelė – 226 Eur, tačiau jis galėjo būti ir didesnis“, – kalbėjo Agnė.
Visgi paklausta, ar gali būti, kad kortelės duomenys galėjo būti nutekinti ir atsiskaitinėjant už viešbučių rezervacijas, moteris neneigė, tačiau, kaip patikino, „Revolut“ kliente daugiau nebebus.
„Neberizikuosiu. O kur garantija, kad nebus nuskaičiuota didesnė suma?“, – klausė ji.
Revolut“ atstovė Ieva Elvyra Kazakevičiūtė DELFI sakė labai apgailestaujanti dėl taip susiklosčiusios situacijos ir teigė, kad įmonė daro viską, kad būtų užtikrintas maksimalus klientų duomenų saugumas.
„Deja, tačiau sukčiavimo būdai labai sparčiai tobulėja, ir sukčiai randa įvairių būdų nusikopijuoti kortelės duomenis.
Kaskart, įvykdžius atsiskaitymą, „Revolut“ programėlė telefone atsiunčia momentinį pranešimą apie tai, kur, kada ir už kiek buvo atsiskaityta – tokiu būdu klientai gali greitai pastebėti, jei su jų kortele vykdomi įtartini atsiskaitymai, ir tada jiems užkirsti kelią galima iš karto, blokuojant kortelę programėlėje“, – teigė ji ir sakė konkrečios situacijos negalinti komentuoti dėl duomenų saugumo reglamento.
I. E. Kazakevičiūtė teigė, kad tokiu atveju, jei klientas užblokavo kortelę dėl duomenų vagystės, naują kortelę įmonė jam pristato nemokamai, o paaiškėjus, kad asmuo iš tiesų tapo sukčių auka, patirti nuostoliai yra kompensuojami.
„Visada primename, kad klientai saugotųsi ir patys – nefotografuokite savo kortelių duomenų, nediktuokite jų telefonu, neduokite savo kortele naudotis tretiems asmenims, taip pat – įvertinkite elektroninio puslapio patikimumą, apsiperkant internetu.
Internetiniams apsipirkimams visada rekomenduojame naudotis vienkartinėmis virtualiomis kortelėmis, kurių duomenys sunaikinami iškart po atsiskaitymo“, – situaciją komentavo „Revolut“ atstovė.
Daugiau naujienų skaitykite čia.