Išparduotuvės: nebe naujiena, bet aktualu bus visada

Verslo konsultantas Andrius Ščerbavičius sako, kad išparduotuvės jau nebėra ta stebuklinga naujovė, kuri trauktų minias pirkėjų, tačiau mažos kainos žmones visada domina, todėl ši verslo sritis visada išlieka gana patraukli. O psichologas Robertas Petruškevičius išparduotuvių lankytojų elgesyje įžvelgia ir tam tikrų azartiškos medžioklės elementų.

Subujojo krizės metais

„Pirmosios rimtesnės išparduotuvės Lietuvoje pasirodė maždaug prieš 15 metų. O ypač suklestėjo krizės laikotarpiu, kai vartotojų pajamos krito ir kaina tapo bene svarbiausiu kriterijumi įsigyjant prekę. Tenka pripažinti, kad pradžioje visko buvo ir pirkėjų kaltinimai netikromis nuolaidomis neretai būdavo pagrįsti.

Tačiau laikas ir laisva rinka viską sustatė į savo vietas. Žmonės vis daugiau keliavo į užsienį, matė kainas, pasiūlą, todėl tiesiog sugalvoti kainą ir nubraukti 50 proc. jau nebeužteko. Taip išliko tos išparduotuvės, kurios siūlo daugiau mažiau adekvatų kainos ir kokybės santykį. Kitos priverstos arba užsidaryti, arba žaisti pagal esamas taisykles“, – sakė įmonės „AG Consulting“ atstovas A. Ščerbavičius.

Ir lietuviai sugeba pasiūlyti gerų „perliukų“

Kita vertus, jis atkreipė dėmesį ir į tai, kad ne visada galima tikėtis tokių pat ar žemesnių kainų, nei jos yra Vakaruose.
„Mūsų išparduotuvių verslininkai absoliučią daugumą prekių atsiveža iš užsienio. Tai vadinasi yra ir tam tikri transportavimo kaštai, ir antkainis turi būti, ir masto ekonomika visai kitokia. Didesnėse rinkose veikiantys žaidėjai gali pirkti kur kas daugiau, nei mūsiškiai ir gauti geresnes kainas.

Elementaru, bet yra dalis pirkėjų, kuriems tai nerūpi. Jiems duok pigiau, nes pas mus atlyginimai mažesni. Deja, šias faktorius mažesnei kainai nelabai įtakos turi, greičiau priešingai. Sakyčiau, kad mūsiškiai esamomis sąlygomis kaip tik sugeba pasiekti labai gerų rezultatų ir pasiūlyti nemažai „perliukų“ labai geromis kainomis“, – akcentavo pašnekovas.

Žino, kas yra gera kaina

Patys išparduotuvių atstovai sako, kad geriausiai situaciją atspindi klientų elgesys. Kaune esančiame prekybos miestelyje „Urmas“ veikiančios išparduotuvės „Topmix“ atstovė Monika Blažytė antrino aukščiau išsakytai A. Ščerbavičiaus minčiai, kad pirkėjai dabar puikiai orientuojasi, kokia kaina yra gera.

Monika Blažytė / Organizatorių nuotr.

„Daug lietuvių dabar gyvena, keliauja užsienyje, žino gerus prekės ženklus, mato, kiek tokios prekės kainuoja įprastose parduotuvėse. Mes prekes vežame iš Anglijos ir tai yra Vakarų Europai skirta produkcija, kurios kokybė yra tikrai aukšta. O mūsų taisyklė yra maždaug 30 proc. mažesnė nei rinkos kaina. Nors visada galima rasti ir prekių už labai gerą kainą.

Pavyzdžiui, 12 vienetų Gordono Ramzio pietų servizas paprastai kainuoja apie 100 Eur, o pas mus jį galima įsigyti vos už 35 Eur. Taip pat turime kokybiškų, žinomų prekinių ženklų vaikiškų striukių vos po 9 eurus. Ir tokių pavyzdžių yra tikrai dar ne vienas“, – pasakojo M. Blažytė.

Privalumai – garantija ir įvairovė

Penkerius metus dirbančioje išparduotuvėje parduodama pati įvairiausia produkcija: baldai, buitinė technika, žaislai, drabužiai, įrankiai, indai ir kitokios prekės. „Topmix“ atstovė teigia, kad tai yra dar vienas privalumas lyginant su specializuotomis išparduotuvėmis.

„Atėjęs dėl vieno dalyko, žmogus neretai pamato ir nusiperka daugiau jam reikalingų daiktų. Be to, mes dar duodame ir 3 mėnesių garantiją, ką siūlo tikrai ne visos išparduotuvės“, – sakė pašnekovė.

Išparduotuvė / Organizatorių nuotr.

Anot jos, parduotuvėje daugmaž vienodai populiarios visos prekių rūšis, bet išskirti galima, kad ypatingai vyrai labai vertina „Kärcher“ įrankius, kuriuos čia gali įsigyti už mažesnę kainą.

Psichologas: tai kaip medžioklė

Psichologas Robertas Petruškevičius sako, kad išparduotuvė daliai žmonių visada turės pranašumą dėl to, kad tai yra vieta, kuri siūlo tam tikrą netikėtumą.

„Dalis žmonių lankosi išparduotuvėse iš pragmatiškų sumetimų, siekdami sutaupyti. Tačiau yra nemažai ir tokių, kuriems tas taupymas nėra toks gyvybiškai svarbus. Bet juos vilioja galimybė aptikti gerą laimikį.

Tai yra tarsi medžioklė, azartas, kaip loterija. Tam tikras žaidimas. Ir jei viskas normos ribose, tai yra puikus, sveikintinas gyvenimo paįvairinimas tiems žmonėms“, – sakė psichologas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA