Pavasario aktualijos: kaip plauti automobilį nepažeidžiant jo paviršiaus?

Organizatorių nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Vos pašvietus saulei, ne vienas vairuotojas skuba blizginti savo automobilio. Bet ar tikrai žinome, kaip taisyklingai tai daryti? „Nuo to, kaip prižiūrime automobilio išorę, priklauso ne tik automobilio estetika, bet ir ilgaamžiškumas“, – vieningai teigia automobilių verslo atstovai ir pastebi, kad nors į automobilius investuojame vis daugiau, juos prižiūrime ne visada tinkamai, o dažnai ir patys apgadiname, pavyzdžiui – paliekame mikro įbrėžimus.

Kas spartina paviršiaus susidėvėjimą?

„Daugelis mano, kad saulė ir lietus yra pagrindiniai veiksniai, kurie skatina automobilio blukimą ar jo tekstūros pokyčius. Iš dalies tai tiesa: temperatūrų kaita, tiesioginiai spinduliai, rūgštus lietus ir jo sukelta drėgmė tikrai veikia dažų ar lako sluoksnius. Tačiau šiuos procesus galima suvaldyti, jeigu žinome, ką daryti“, – pasakoja „Polizinginiai.lt“ pardavimų vadovas Justas Budrius, kasdien matantis skirtingai paveiktus, vos kelis metus gatvėmis riedėjusius automobilius.

„Pirmieji pažeidimai gali atsirasti nuo pirkimo praėjus vos metams. Daugelis juos skuba „nurašyti“ gamintojo kaltei ar aplinkos veiksniams, tačiau dažniausiai problema slypi tiesiog netinkamoje priežiūroje. Puikus to įrodymas – automobiliai, kuriuos superkame iš Pietų Europos: pavyzdžiui, Ispanijos ar Prancūzijos. Nors tiesioginės saulės šiose šalyse yra gerokai daugiau, polizinginių automobilių būklė dažnai yra tiesiog puiki: būtent todėl, kad ten automobiliai prižiūrimi ypač kruopščiai“, – pasakoja J. Budrius ir pabrėžia, kad tokia priežiūria prasideda nuo subtilaus plovimo.

„H2Auto“ plovykla / Organizatorių nuotr.

„Pavyzdžiui, griežtai nerekomenduojame naudoti šepečių ir taip rizikuoti sukelti mikro įbrėžimus, nuo kurių viskas ir prasideda“, – paaiškina J. Budrius.

Tinkama chemija ir kuo mažiau mechaninio poveikio

J. Budriui pritaria ir bekontakčių plovyklų tinklo „H2Auto“ operacijų vadovas Justinas Buterlevičius. „Įsivaizduokime, kad šepetys, nuo ratlankių nubraukęs (ar surinkęs) žvyro bei asfalto likučius, tuos pačius grumstelius dar „pašveičia“ ir ant šalia esančių durelių. Tai yra tiesioginis automobilio braižymas!“ – pasakoja J. Buterlevičius ir papildo, kad svarbu ne tik plovimo būdas, bet ir tinkamas chemijos parinkimas.

„Reikia parinkti optimalų cheminių medžiagų balansą: jos turi maksimaliai paveikti purvą, tačiau nekenkti mažiau atsparioms detalėms, pavyzdžiui, ratlankiams ar pavienėms gumelėms. Beje, jeigu turime nepriekaištingą chemiją, mechaninio kontakto ir šveitimo poreikis sumažėja iki minimumo, nes purvo skaidymas vyksta be išorinės jėgos įsikišimo“, – pasakoja J. Buterlevičius, kuris kartu su „H2Auto“ komanda ypač atidžiai seka automobilių plovimui skirtos chemijos tendencijas.

„Kokybei „H2Auto“ plovyklose nedarome jokių kompromisų: kiekviena naudojama cheminė priemonė privalo būti patvirtinta sertifikatais. Šiuo metu labai džiaugiamės atradę Belgijoje gaminamas medžiagas, kurios yra draugiškos ne tik automobiliui ir kiekvienai, net jautriausia medžiaga dengtai jo detalei, bet ir aplinkai. Na, ir, žinoma – žmogui. Norime užtikrinti, kad smagus plovimo procesas bekontaktėje plovykloje dar ir būtų visiškai saugus“, – aiškina ekspertas.

Pasak J. Buterlevičiaus, plaunant automobilį svarbi ir tolimesnė prevencija: rekomenduojama naudotis nurodyta plovimo programų seka, kuri padeda sukurti specialią apsauginę plėvelę – tokia plėvelė, kurį laiką apsaugo nuo kontakto su purvu, riebalais ar dervomis – pastarieji tiesiog taip lengvai neprilimpa prie paviršiaus.

J. Buterlevičius / Organizatorių nuotr.

„Sistemą nuolatos tobuliname ir tuo tiesiog gyvename, nes norime pasiekti, kad švarus automobilis taptų Lietuvos kultūros dalimi. Turėti galimybę pasirinkti aukščiausios kokybės paslaugą bet kuriuo paros metu – toks yra sprendimas, jeigu norime matyti daugiau gražių automobilių gatvėse“, – sako J. Buterlevičius.

Pirmieji trys mėnesiai – tik bekontaktėje

UAB „Autojuta“ kėbulų serviso vadovas Mintauta Savukynas pabrėžia, kad jautriausi įbrėžimams yra nauji automobiliai. „Dažai galutinai kristalizuojasi tik maždaug po mėnesio nuo jų padengimo, todėl visiškai naujus automobilius reikėtų plauti ypač atsargiai, – pasakoja M. Savukynas.

– Griežtai įspėjame naujo automobilio neplauti šepetinėje plovykloje, nes visada yra rizika, kad „papulsite“ po jau nebeminkštu, nusidėvėjusiu šepečiu, kuris gali palikti ir labai ryškius ruožus ant automobilio paviršiaus arba, mažų mažiausiai, sukelti matinio paviršiaus efektą. Kai kurie gamintojai laikosi nuomonės, kad šepečių reikėtų vengti ir tris mėnesius arba atsisakyti iš viso.“

Plovyklų atstovai tvirtina, kad atšilus orams prasideda pats automobilių plovimo sezonas bekontaktėse plovyklose: tai tampa ne tik darbu, bet ir pramoga „Kuo šiltesnė diena, tuo daugiau norinčių „nusiprausti“ sulaukiame. O jiems išriedėjus į gatves akį glosto tvarkingi švarūs automobiliai“, – šypsosi plovyklų atstovai, tačiau pataria nelaukti kol būtinai pašvies saulė, o automobilį plauti reguliariai.

149 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Kauno „Žalgiris“ pradėjo pasirengimą sezonui: Š. Jasikevičius patikslino gandus apie žaidėjus

Premjerui S. Skverneliui atlikta operacija: artimiesiems dėkoja už palaikymą

Savaitgalį Kaune siautėjo vagys: nuostoliai siekia tūkstančius

Lietuvos kazino ir lažybų rinkos pokyčiai neaplenkia ir Kauno

Prie privačių namų Vilijampolėje – senojo Laisvės alėjos grindinio plytelės

Prie avaringos Kauno sankryžos partrenktas dviratininkas

„Kauniečio testas“: nuo patyčių iki melagysčių

Sunku patikėti: į kaunietės automobilį magistralėje parskriejo elektrinis įrankis

Šilainiškiai būrėsi į atnaujinto parko atidarymą

Situaciją Kaune ėmėsi spręsti nacionaliniu mastu: A. Kupčinskas siūlo keisti įstatymą