Pernai naują nealkoholinio alaus skonį pristatę „Kalnapilio“ aludariai džiaugiasi savo darbo rezultatais. „Kalnapilio“ nealkoholinis alus buvo išrinktas skaniausiu, o jo pardavimai 2018 metais išaugo daugiau nei du kartus.
„Kalnapilio“ nealkoholinį alų skaniausiu išrinko jį ragavę ir vertinę aklo skonio tyrimo, kurį atliko nepriklausoma tyrimų bendrovė „Rinkos tyrimų centras“, dalyviai. Keli šimtai žmonių žiemą buvo pakviesti dalyvauti pirmajame tyrimo etape ir išrinkti geriausio skonio nealkoholinį alų.
Tyrime galėjo dalyvauti ne rečiau nei kartą per dvi savaites nealkoholinį alų vartojantys asmenys. Kas antras tyrimo dalyvis patvirtino, kad skaniausias iš visų ragautų jiems yra būtent „Kalnapilio“ nealkoholinis alus.
Aklo skonio tyrimo metodas labai paprastas – jo dalyviai vertina jiems patiekiamus maisto produktus ar gėrimus nežinodami jų prekės ženklo, todėl sprendimo neveikia jokios išankstinės nuostatos.
Receptūros formulės raktas – ypatingos mielės
Kaip pasakoja „Kalnapilio“ vyriausiasis aludaris Ričardas Barakūnas, darykloje nuoseklus kūrybinis darbas ieškant geriausio naujo nealkoholinio alaus skonio užtruko daugiau nei metus. To rezultatas – unikalus gamybos būdas, niekuo nesiskiriantis nuo įprasto alkoholinio alaus gaminimo.
„Nealkoholinio alaus gamybai naudojame visas tradicinio alaus sudedamąsias dalis – apynius, salyklą, vandenį, mieles. Mūsų receptūros raktas – ypatingos mielės, kurias atradome Vokietijos mielių banke. Jos „užkuria“ alui įprastą fermentacijos procesą, tik, priešingai nei įprasto alaus gamyboje, neišskiria jokio alkoholio. Tai reiškia, kad nealkoholinis alus gali būti supilstomas tiesiai į butelius be jokių papildomų alkoholio šalinimo etapų“, – pasakoja „Kalnapilio“ vyriausiasis aludaris.
R. Barakūnas priduria, kad paprastai nealkoholinis alus gaminamas fermentuojant standartinį alų ir vėliau iš jo išfiltruojant alkoholį, taip rizikuojant prarasti arba susilpninti jo aromatą ir skonį.
„Kalnapilio“ pasirinkta nealkoholinio alaus gamybos technologija Europoje imta taikyti vos prieš kelerius metus. Ričardas teigia, jog dabar Lietuvos alaus mėgėjai turi galimybę rinktis nealkoholinį alų, gaminamą pagal naujausias tarptautines tendencijas. Tokiu būdu gaminamas nealkoholinis alus ypač populiarus ir Vokietijoje, lagero gimtinėje.
„Kalnapilio“ nealkoholinis alus dabar yra ypač švelnaus ir lengvo skonio bei išreikšto apynių kartumo. Kaip pastebi R. Barakūnas, būtent tai žmonėms ir patinka.
Prie geriausio skonio tyrimo kviečia prisijungti 20 tūkst. žmonių
Savo darbo rezultatu – geriausio skonio nealkoholiniu alumi – neabejojantis aludaris Ričardas atskleidžia, kad jau visai netrukus kiekvienas galės pats dalyvauti antrajame tyrimo etape ir pareikšti savo nuomonę. Balandžio pradžioje prasideda analogų neturintis ir visoje Lietuvoje vyksiantis beveik 20 tūkst. žmonių nuomonę sujungsiantis aklo skonio tyrimas. Jame bus vertinamas nealkoholinio alaus skonis.
Antrasis skonio tyrimo etapas prasidės balandžio pradžioje. Jo vietos skelbiamos kalnapilisnealkoholinis.lt. „Didžiuojuosi mūsų pasiektu rezultatu, todėl drąsiai kviečiu prisijungti prie mūsų tyrimo. Neabejoju, kad „Kalnapilio“ nealkoholinį alų sėkmė ir įvertinimas lydės ir kitame tyrimo etape“, – sako žinomas aludaris, tarptautinių konkursų komisijos narys.
Labiausiai nealkoholinį alų mėgsta europiečiai
Pasakodamas apie kintančius vartotojų poreikius, R. Barakūnas pabrėžia, kad nealkoholinis alus sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Vis dėlto Europoje, kaip nė viename kitame žemyne, jo populiarumas auga sparčiausiai – vien pernai jo pardavimas mūsų žemyne išaugo beveik 80 proc.
„Stebime reikšmingus visuomenės gyvenimo būdo pokyčius, ir jie vyksta labai sparčiai. Naujos gyvenimo būdo tendencijos, kurios apima sveiką gyvenseną, aktyvų laisvalaikį, augantį žmonių poreikį judėti ir visur suspėti, labai prisideda prie nealkoholinio alaus vartojimo augimo. Nealkoholiniu alumi žmonės gali mėgautis įvairiose gyvenimo situacijose“, – sako Ričardas.
Pasak aludario, nealkoholinio alaus sudėtis ir mažas kaloringumas atitinka daugumos sveikesnį gyvenimo būdą propaguojančių žmonių poreikius. Jis tampa labai rimtu, o kartais – ir sveikesniu konkurentu tradiciniams gaiviesiems gėrimams.