Kaip atpažinti nesąžiningus pardavėjus internete?

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Pirkimas internetu – puiki alternatyva tiems, kurie taupo savo laiką, vengia prekybos centruose ūžiančio šurmulio, eilių prie kasų arba tiesiog siekia apsipirkti patraukliomis sąlygomis. Kad patrauklūs pasiūlymai bei didelės nuolaidos „neapakintų“, o skubotas pasirinkimas neprivestų prie gerokai ištuštėjusios piniginės bei katės maiše – svarbiausi patarimai, kaip atpažinti galimai nesąžiningą prekybininką, rašoma Valstybinės vartotojų teisių apsaugos interneto svetainėje.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba balandžio 1–7 dienomis skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę.

Išsiaiškinkite, su kuo turite reikalų

Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje pasigedote, arba pardavėjas susisiekimui pateikė tik kreipimosi formą tiesiogiai interneto svetainėje – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo.

Pastebėjote nemažai gramatinių klaidų? Kažin, ar šis pardavėjas skyrė pakankamai dėmesio savo internetinei parduotuvei, o galbūt paprasčiausiai pasinaudojo automatinio vertimo programa, tad tokiu pardavėju taip pat geriau nepasikliauti.

Pasikliaukite savo intuicija

Jei pasiūlymas atrodo per geras, kad būtų tiesa – greičiausiai taip ir yra. Prekės ar paslaugos kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis pirkinį, todėl internetiniai sukčiai tikrai nesikuklina tuo pasinaudoti. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, atlikite trumpą apžvalgą ir palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

Be to naudinga patikrinti kitų pirkėjų atsiliepimus.Kitų pirkėjų atsiliepimai yra puikus informacijos šaltinis, padėsiantis apsispręsti – pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės ar, visgi, susilaikyti. Šiuo atveju atsiliepimus rekomenduojama tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje (paprastai fiktyvių parduotuvių atsiliepimai yra itin teigiami), o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse. Jei vis tiek dar dvejojate? Kreipkitės konsultacijos į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistus.

Saugokite savo mokėjimo kortelės duomenis

Prieš suvedant mokėjimo kortelės informaciją, svarbu įsitikinti, kad interneto parduotuvė yra saugi – ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojame rinktis šį atsiskaitymo būdą – taip išvengsite galimų finansinių nuostolių.

Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas

Patikrinkite, ar pardavėjo internetinės svetainės adresas (domenas) yra užregistruotas. Domeno tikrinimui internete rasite tikrai ne vieną naudingą svetainę. Būkite itin atsargūs rinkdamiesi prekes iš trečiųjų šalių, kadangi apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje (dažniausiai – Kinijoje arba JAV), yra labai sudėtinga.

Primename, kad Tarnyba nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, bei tarpininkauja nagrinėjant ginčus, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą, kurio narėmis yra 36 valstybės.

Ką daryti, jei pakliuvote į internetinių sukčių žabangas?

Išsirinkote ir apmokėjote prekę, tačiau pardavėjas netikėtai dingo ir nebeatsako į Jūsų laiškus? Šiuo atveju siūloma kuo skubiau kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo galimybės bei kitų priemonių, kurios padėtų apsaugoti savo duomenis.

Taip pat kreiptis raštu į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite, arba gautas atsakymas netenkins, turite teisę kreiptis į Tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.

Jei prekė įsigyta trečiojoje šalyje – dėl savo teisių gynimo turite teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą arba vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją pagal verslininko registracijos vietą.

4 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

LKL smerkia incidento provokatorius ir skiria griežtus įspėjimus klubams

Policija prašo pagalbos: ieškoma, kas iš spintelės pavogė moters rankinę

Kauno centrinis paštas perkeliamas į Karaliaus Mindaugo prospektą

Po evakuacijos „Akropolyje“ nedirba kelios parduotuvės

Meno paroda netradicinėje vietoje žinomus žmones išprovokavo svajoti

V. Pranckietis išlaikė Seimo pirmininko postą

Aliarmas Kauno centre: buvo evakuojamas „Akropolis“ (papildyta)

„Maximai“ teks sumokėti daugiatūkstantinę baudą už nesąžiningus veiksmus

Kaune oro užterštumas vis dar viršija normas

Advokatė paaiškino, kiek daugiausiai su savo vaiku gali bendrauti buvęs sutuoktinis