Kauno gatvėse debiutuoja naujoji „Mazda3“ | Kas vyksta Kaune

Kauno gatvėse debiutuoja naujoji „Mazda3“

Organizatorių nuotr.

Sakurų alėja Nemuno saloje vilioja daugelį, tačiau jų žydėjimo dar teks apie mėnesį palaukti. Kol japoniškos vyšnaitės parkuose krauna žiedus, Japonijos gamintojo atstovai Lietuvoje pristatė išskirtinį kūrinį – vieną gražiausių kompaktinės klasės automobilių – „Mazda3“. Pirmasis bandymas neleido abejoti, kad ši naujiena į Kauno gatves pagaliau prišauks tikrą pavasarį.

[galerija kiek=”8″]

Kaip reta giedras ir saulėtas rytas Kaune prie naujutėlaičio, nuo konvejerio nuriedėjusio „Mazda3“ vairo. Sakysite, sutapimas? Tik ne šįkart. Šviežiausias japonų kūrinys vien savo ryškiu ir veržliu eksterjeru sukuria pavasarišką emociją. Įsėdus vidun, jau pirmieji kilometrai miesto gatvėmis keleriopai sustiprina tą gaivališką pabudimo nuotaiką. Kviečiu sėsti greta ir įsitikinti patiems skaitant dar karštus įspūdžius iš bandomojo važiavimo.

Daugiau bazinės įrangos

„Mazda“ gamintojai su šiuo semi-premium klasės hečbeku kokybės kartelę kilstelėjo į naują lygį. Galima neabejoti, kad jie turi pagrįstų ambicijų ateities proveržiui į premium segmento gretas. Gerokai išplėtus bazinės komplektacijos sąrašą, už standartinio „Mazda3“ kainą siūloma odinė salono apdaila vietoje gerokai įkyrėjusio plastiko, o įprastą prietaisų skydelį ir centrinės konsolės monitorių pakeitė du skaitmeniniai ekranai.

Sėdint prie 2 litrų darbinio tūrio, 120 arklio galių atnaujintą „SkyActiv G“ variklį turinčio žvitraus hečbeko vairo, privalu nuolat akylai stebėti važiavimo greitį, nes koja ant akceleratoriaus pedalo nevalingai stengiasi spustelėti jį smarkiau. Čia pravers grafinis spidometro rodmenų projektavimas ant stiklo. Vairuotojui nereikia nukreipti žvilgsnio, mat greitis aiškiai, bet neįkyriai rodomas priekyje, tarsi būtų piešiamas ant kelio priešais automobilį. Tuo irgi mėgausis be išimties visų naujųjų „Mazda3“ savininkai.

Beje, prakalbus apie motorą, svarbu pažymėti, kad tai lengvas hibridas („M Hybrid“). Papildomas nedidelis elektros variklis prisideda automobiliui bėgėjantis, tolygiau veikia variklio užgesinimas sankryžose. Taip pat elektros energija aprūpinama visa salono įranga. Važiuojant pastoviu kreiseriniu greičiu sistema atjungia du iš keturių cilindrų, taip taupydama degalų sąnaudas. Šios, anot gamintojo, siekia apie 6,5 litrų šimtui kilometrų mišriu režimu.

Efektyvi elektronikos pagalba

Ilgi ir tiesūs Kauno prospektai dinamiškam debiutantui šiek tiek nuobodūs. Tiesa, čia, atliekant lenkimo manevrą ar tiesiog persirikiuojant į kitą eismo juostą, galima įsitikinti, kaip sėkmingai veikia elektroniniai pagalbininkai – „aklųjų zonų“ indikatoriai ar eismo juostų sekimo sistema.

Sausakimšuose daugiabučių kiemuose pasitarnaus ir kitas bazinės komplektacijos atributas – galiniai parkavimo davikliai, o jei iš papildomos įrangos asortimento dar išsirinksite vaizdo kameras, ekrane matysite vaizdą lyg kas nors filmuotų automobilį iš viršaus, tad galinio vaizdo ir šoninius veidrodėlius naudosite kur kas rečiau nei įprastai.

Įdiegta navigacija – gana įprastas aksesuaras. Kur kas labiau suintrigavo į standartinį paketą įtraukta automatinio stabdžio sistema. Aktyvavus ją vos vieno „Auto hold“ mygtuko paspaudimu, sustoję prie sankryžos ar spūstyje, galite ramiai nukelti koją nuo stabdžių pedalo ir automobilis su automatine pavarų dėže klusniai vykdys komandą „stovėt“. Galima pajuokauti, kad tai aktualiau vilniečiams, tačiau būkime realistai – „kamščių“ užtektinai turime ir Kaune.

Tausoja nervus dėl kelininkų

Manevringas „Mazda“ giminės jaunėlis prašyte prašosi vingiuotų kelių. Serpantinų Kaune ieškoti būtų beprasmiška, tačiau atkarpa nuo Zoologijos sodo iki Tunelio gatvės ar vadinamasis „uošvės liežuvis“ Švenčionių gatvėje – kaip tik tai ko reikia. Nebūtina viršyti leistino greičio, kad suprastum, jog stabilumas ant kelio – lyg antrasis šio automobilio vardas.

Čia juntamai veikia unikali „G-Vectoring“ traukos paskirstymo sistema, prieš posūkius imituojanti stabdymą ir svorio perkėlimą varantiesiems ratams. Preciziškas valdymas leidžia jaustis užtikrintai, kad net ir netikėtose avarinėse situacijose vairuotojas netaps „keleiviu prie vairo“. Galiausiai gamintojai yra numatę „Mazda3“ versiją ir su „i-Active AWD“ visų varančiųjų ratų sistema.

Retai kada mažųjų automobilių klasės atstovai gali veikti taip raminančiai, bet šįkart būtent tokį paradoksą teko patirti. Po žiemos daugelyje vietų išnyrantys gatvių nelygumai nekelia jokio diskomforto.

Galinio tilto balkis dėl savitos konstrukcijos perteikia puikias važiavimo savybes net ir duobėtame kelyje. Jausmas prie vairo niekuo nenusileidžia nepriklausomos pakabos savybėms. Ne veltui šią važiuoklės detalę „Mazda“ užpatentavo, veikiausiai tikėdamasi ateityje pasitelkti ją ir kituose savo modeliuose. Taigi nelieka preteksto piktai keiksnoti kelininkus, o tai reiškia apsaugotas nervų likučių atsargas.

Garso izoliacija kokybiškai muzikai

Siauros akmenimis grįstos Kauno senamiesčio gatvelės – geras testas, atskleidžiantis pakabos galimybes, o tuo pačiu ir garso izoliacijos niuansus. Esami ir būsimi „Mazda“ prekės ženklo entuziastai gali būti tikri, kad pašalinių triukšmų slopinimas šio automobilio salone veikia be priekaištų.

Čia verta paminėti ir kitą susijusį atributą – malonumą ausims teikiančią garso sistemą. Jei ankstesnės kartos automobilyje 8 garsiakalbių kombinacija buvo siūloma už papildomą kainą, tai nuo šiol ja mėgausis visi įsigijusieji naująjį bazinės komplektacijos „Mazda3“ modelį. Tuo metu melomanai, norintys pasijusti, lyg sėdėtų garso įrašų studijoje, gali papildyti įrangos sąrašą „Bose“ garso sistema iš 12 garsiakalbių. Tiesa, preciziškas jos skambesys girdimas būtent automobilio salone, o ne išorėje, todėl tai nebus tinkamas pasirinkimas norintiems tuščiai pasipuikuoti prieš praeivius.

Detalėms precizišką dėmesį skiriantys japonai šįkart savo kruopštumą pademonstravo ir kurdami automobilio sėdynes. Iš pažiūros sportiški, tačiau itin patogūs krėslai – akivaizdus įrodymas, jog gamintojai ne veltui gilinosi į žmogaus fiziologinę sandarą ir iki smulkmenų išnarstė stuburo bei dubens sritis. Atsisėdęs prie vairo ar bet kurioje keleivio vietoje jautiesi lyg komfortiškoje ofiso kėdėje. Erdvės kojoms ir aukštaūgių galvoms čia neturėtų pritrūkti.

Subalansuota kūno padėtis važiuojant įvairiomis sąlygomis leidžia mėgautis stabiliu vairavimu be jokio nuovargio. Tenka pripažinti, kad dėl to netgi susidaro apgaulinga iliuzija, tarsi gatvėse išvis nebūtų likę duobių, nors tai neretai vis dar prieštarauja priešakyje matomam vaizdui.

Akį traukianti gatvių puošmena

Viena aišku: Kauno gatvėse debiutuojančiam „Mazda3“ naujokui adaptacija šiame mieste nereikalinga. Automobilis jaučiasi lyg čia būtų gimęs ar bent jau sukurtas judriam ir ne visada prognozuojamam transporto srautui.

Tuo metu aplinkinių žvilgsniai išduoda, kad vairo broliams prie išvaizdaus naujoko dar teks pratintis. Agresyvių, bet aptakių kėbulo linijų deriniu pasižymintis energingas hečbekas, praturtintas griežtą „žvilgsnį“ pabrėžiančiais šiuolaikiškais LED žibintais, tiesiog savaime priverčia atsigręžti kitus eismo dalyvius. Ne vienas jų mėgino nukreipti savo išmaniuosius telefonus, kad papildytų nuotraukų galerijas dar nematytu eksponatu.

Taigi, kol sakuros ruošiasi žydėjimo periodui, šis pavasario šauklys – puiki alternatyva išraiškingoms asmenukėms. Nepraleiskite pro akis – artimiausiu metu Kaune jų neabejotinai pasirodys vis daugiau.

Naujo kelionėms po miestą ir ne tik subalansuoto automobilio besižvalgantys pirkėjai – vienišiai, poros ar negausios šeimos – neabejotinai turėtų įterpti šį jau trečios kartos „Mazda3“ modelį į savo pageidavimų sąrašą. Tikėtina, kad kainos (nuo 21 590 Eur) ir kokybės santykis tokiam pasirinkimui šiuo atveju taps lemiamu prioritetu.

Jei skaičiuotume nuo legendinės „Mazda 323“ , per daugiau kaip keturis dešimtmečius dienos šviesą išvydo jau septynios šio modelio evoliucijos, o nuo 2003-iųjų gaminamų „Mazda3“ iki šiol parduota daugiau kaip 6 milijonai. Skaičiai kalba patys už save.

Birželį Lietuvą turėtų pasiekti ir naujoji „Mazda3“ sedano kėbulu.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA