Kauno IT specialistams – sudėtingi skaitmeninės reklamos iššūkiai | Kas vyksta Kaune

Kauno IT specialistams – sudėtingi skaitmeninės reklamos iššūkiai

Organizatorių nuotr.

Ar kada susimąstėte, kas slypi už internetinės reklamos skydelio (angl. banner)? Kas nusprendžia, kokią reklamą jums šiandien parodyti? Kodėl būtent tokią?
Padarykime eksperimentą – kartu su draugu, kolega ar šeimos nariu prisijunkite prie to paties internetinio portalo iš skirtingų (geriausia – asmeninių) elektroninių įrenginių. Internetinis portalas – tas pats, bet ar reklamą taip pat matysite vienodą? Greičiausiai – ne. Kodėl taip nutinka?

Sudėtingi technologiniai sprendimai – vos per dešimtadalį sekundės

Kad geriau suprastume kaip veikia internetinė reklama, pasitelkime pavyzdį: kaunietis kasdien apsilanko naujienų portale. Kaskart, puslapiui kraunantis, jo naršyklė kreipiasi į dešimtis internetinės reklamos sistemų, kurios analizuoja skaitytojo viešai internete paliktus pėdsakus (angl. cookies) ir bando nuspėti jo pomėgius pagal anksčiau perskaitytų straipsnių temas, e-parduotuvių naršymo istoriją, paieškose naudotus raktažodžius, paspaudimus ant reklaminių skydelių kituose interneto puslapiuose. Įvertinus, kokia reklama kauniečiui būtų aktuali, tarp internetinės reklamos sistemų prasideda aukcionas, kurią reklamą vertėtų parodyti.

 

Galbūt nešiojamojo kompiuterio? Nes skaitytojas anksčiau domėjosi naujais kompiuteriais. Gal dviračio ar atostogų kelionės bilietų? O gal dėmesį patrauks kitą savaitę vyksiantis koncertas? Sudėtingiausi algoritmai ir reklamų aukcionas įvyksta greičiau nei per 50 milisekundžių – tol, kol užsikrauna naujienų portalo puslapis. Aukcioną laimi priimtiniausią reklaminio ploto kainą pasiūlęs pirkėjas ir ekrane pasirodo jo pateiktas reklamos skydelis. Ir štai, skaitytojui net nespėjus mirktelėti, naujienų portalo puslapyje jo dėmesį patraukia kitą savaitę vyksiančio koncerto reklama.

Kaune prieš šešerius metus padalinį įkūrusi IT įmonė „Adform“ tokių ir panašių internetinės reklamos užklausų kasdien sulaukia per milijardą. Internetinės reklamos aukcionai vyksta 24 valandas per parą, skirtingose laiko zonose, skirtingose pasaulio šalyse. Dėl procesų intensyvumo ir didžiulio duomenų srauto IT specialistų kuriamos ir tobulinamos sistemos turi veikti nepriekaištingai. Taip pat – laikantis griežtų asmens duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.

„Esame savotiški tarpininkai tarp įmonių, kurios nori reklamuotis internetinėje erdvėje ir internetinių portalų, parduodančių reklamai skirtą plotą. Mūsų programuotojai kuria reklamos valdymo platformą, padedančią šioms klientų pusėms bendradarbiauti“ – veiklos specifika dalijosi „Adform“ Kauno padalinyje dirbantis techninių sprendimų vadovas Liudvikas Kreivis.

„Iššūkių išties netrūksta. Siekiame maksimaliai automatizuoti skaitmeninės reklamos procesus, supaprastinti reklaminių kampanijų kūrimą ir užtikrinti statistinę kampanijų analizę realiuoju laiku“, – vardijo Liudvikas.

Vardan nemokamo interneto turinio – duoklė reklamai

Dažniausiai už tinklapiuose pateikiamą turinį sumoka reklamą juose užsakančios įmonės. Būtent reklama interneto turinį ir padaro nemokamu, tad savotišką nemokamo interneto duoklę reklamai atiduodame visi. Ar sutiktumėte mokėti papildomą mokestį už naudojimąsi populiariausiais socialiniais tinklais ar naujienų portalais?

„Adform“ darbuotojai siekia, kad ateityje įkyrias, besikartojančias ar visiškai neaktualias reklamas pakeistų pilnai personalizuoti pasiūlymai. Svarstote apie naujo telefono įsigijimą? Štai jums geriausių modelių pasiūlymai. Ieškote, kokius renginius aplankyti savaitgalį? Štai jums kaimynystėje vyksiančių renginių anonsas. Kartą jau paspaudėte šį reklaminį skydelį ir pasiūlymu nesusidomėjote? Antrą kartą ši reklama jūsų turėtų nebepasiekti.

Įspūdingi duomenų kiekiai ir pionieriški sprendimai

Daugiau nei 5 mln. vartotojų užklausų per sekundę, vidinis debesų kompiuterijos sprendimas, kuriame šiuo metu veikia beveik 5000 virtualių mašinų, devyniuose po pasaulį išsibarsčiusiuose įmonės duomenų centruose, Kubernetes konteinerių infrastruktūra, 2 mln. žinučių per sekundę gaunantis Kafka klasteris, 7 petabaitų Hadoop duomenų saugykla ir 2,6 mln. transakcijų per sekundę aptarnaujantis Aerospike klasteris – tai tik dalis technologijų, su kuriomis kauniečiai susiduria palaikydami sklandų sistemų darbą.

Sprendžiant analogų Lietuvos IT rinkoje neturinčius technologinius iššūkius, „Adform“ programuotojai neretai patirties semiasi iš didžiųjų pasaulinių IT rinkos žaidėjų, kurie skaitmeninės reklamos srityje tuo pat metu yra ir partneriai ir konkurentai. 2018 metais pasaulinė tyrimų agentūra „Gartner“, pristatanti tendencijas globalioje skaitmeninės reklamos rinkoje, „Adform“ įtraukė į lyderiaujančių įmonių ketvertą kartu su tokiais pasauliniais žaidėjais kaip „Google“, „Adobe“ ir „MediaMath“.

Kartais „Adform“ programuotojai inovatyvius sprendimus diktuoja pirmieji. “Kadangi dirbame su naujausiomis technologijomis, yra buvę situacijų, kuomet supranti, kad atsakymo į rūpimą technologinį klausimą nei internete, nei kitų įmonių praktikoje nerasi, nes esi pirmasis, susiduriantis su tokiu iššūkiu. Tokiu atveju, džiaugiamės radę sprendimą ir galėdami pirmieji pasidalinti patirtimi su tais, kurie panašius klausimus dar tik kels ateityje” – komentavo vyresniuoju sistemų inžinieriumi „Adform“ dirbantis Linas Daneliukas. Jo manymu, būtent tokie iššūkiai leidžia tobulėti kaip specialistui ir žengti koja kojon su naujausiomis IT rinkos tendencijomis.

Atviri miesto kultūriniams renginiams ir idėjoms

„Adform“ su malonumu prisideda ir prie kultūrinio miesto gyvenimo, tradiciškai šiltuoju metų laiku šalia Rotušės aikštės esantį „Adform kiemelį“ atverdami renginiams. „Nuo pat įmonės įsikūrimo istorinėje miesto vietoje pradžios, sakėme, kad kiemelis bus atviras visiems renginių organizatoriams, kurie miestiečiams ir miesto svečiams norės pasiūlyti kokybiškus, prie miesto kultūrinio ar pramoginio gyvenimo prisidedančius renginius, neprieštaraujančius mūsų įmonės vertybėms. Šie metai – ne išimtis“, – ateities planais dalijosi „Adform” darbuotojai.

Šiuo metu „Adform“ ofisai yra įsikūrę 24 pasaulio šalyse, kompanijoje dirba daugiau kaip 800 darbuotojų, iš kurių 50 – išskirtinai techninio profilio – būtent Kaune. Pasidairyti po Kauno ofisą kviečiame virtualiame ture.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA