Iš banko grįžusi moteris apstulbo: galėjo laisvai ištuštinti svetimo žmogaus sąskaitą

Asociatytvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Internetinę bankininkystę susitvarkyti norėjus Ieva (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – DELFI) nuėjo į „Luminor“ banką, gavo sutartį, tačiau grįžusi namo suprato, kad jai atiteko visiškai svetimo asmens duomenys.

Lape buvo surašyti visi kito asmens duomenys – asmens kodas, gyvenamoji vieta, sąskaitos numeris, identifikavimo kodas, nauji prisijungimai, todėl ji lengvai galėjo prisijungti prie nepažįstamojo sąskaitos.

Nieko nelaukdama ji kreipėsi į patį „Luminor“ banką, tačiau susidūrė su banko darbuotojų abejingumu.

Tuo metu „Luminor“ bankas pradėjo vidinį tyrimą ir pripažino, kad į klientės pastangas reagavo netinkamai.

Gavo nepažįstamojo sutartį su banku

Ieva į „Luminor“ banko padalinį nuvyko norėdama susitvarkyti internetinę bankininkystę.

„Einamąją sąskaitą turėjau DNB banke jau seniai, bet ja nesinaudojau, todėl darbuotoja tiesiog pasakė, kad sutartis dėl internetinės bankininkystės yra seniai sudaryta, taigi ji tik išduos naujas prisijungimo korteles. Man atspausdino seną sutartį, kad turėčiau“, – pasakojo mergina.

Tačiau atvykusi namo ir norėjusi prisijungti prie e. bankininkystės, moteris apstulbo išvydusi ant sutarties ne savo, o visiškai jai svetimo žmogaus pavardę ir visus duomenis jo duomenis.

„Banke aš tos sutarties neskaičiau, nežiūrėjau, nes jos pasirašyti nereikėjo, ji buvo atspausdinta tik žiniai. Po poros valandų nusprendusi prisijungti prie interneto banko pasižiūrėjau sutartį, o ji – kito asmens, t. y. atskleisti visi to asmens duomenys: asmens kodas, sąskaitos nr., gyvenamoji vieta, vartotojo identifikavimo kodas, su kuriuo galima prisijungti prie interneto banko – viskas mano rankose su naujais prisijungimais“, – prisimena ji.

Bankas išgirdo tik per feisbuką

Moteris pripažįsta neišdrįsusi jungtis prie e. bankininkystės, kai ji galimai kito asmens, todėl iš karto paskambino į „Luminor“ banką.

„Tikėtina, kad jei turiu kito asmens naujus kodus, jam negalioja jo seni, ir jis negali prisijungti prie savo e. bankininkystės, todėl iškart paskambinau į banką. Niekas neatsiliepė -atsakiklis pranešė, kad bus perskambinta. Buvo penktadienis, bet man perskambino tik pirmadienį, pradėjome pokalbį ir numetė ragelį, nebeperskambino. Gal, aišku, netyčia numetė ragelį, bet jie net neperskambino“, – banko komunikacija nusivylė mergina.

Ieva ne tik skambino bankui, bet ir rašė tiesiogiai per interneto svetainę, bandė susisiekti ir per banko feisbuko paskyrą.

„Luminor“ sureagavo tik tada, kai Ieva kreipėsi per feisbuką: „Per feisbuką daviau jiems savo numerį, tai tik tada sureagavo – paskambino po valandos. Buvo pasakyta, kad reikia atvykti į banko padalinį ir tiek, bankas nieko neužblokavo, neklausė, kieno informaciją gavau, o gal aš tik po mėnesio į tą banką eisiu arba išvis neisiu“, – stebėjosi banko abejingumu.

Į DELFI mergina kreipėsi norėdama perspėti kitus, nes juk jei būtų norėjusi – būtų galėjusi ištuštinti svetimo žmogaus sąskaitą.

„Gal tai tik pirmas kartas, bet gal ir ne. Esmė, kad tu negali žinoti, kam nukeliauja tavo duomenys, kuriuos patiki bankui, ir vieną dieną savo sąskaitoje gali rasti neatitikimų“, – neslėpė nusivylimo.

„Luminor“: dėl darbuotojų klaidų tokių įvykių kartais įvyksta

DELFI kreipusis į „Luminor“, banko komunikacijos vadovė Giedrė Bielskytė teigė, kad dėl šio atvejo pradėtas vidinis tyrimas.

„Siekdami užtikrinti duomenų saugumą, tokiais atvejais mes visada blokuojame prisijungimus prie interneto banko, kurios duomenis bankas netyčia atskleidė. Tad visada prašome, kad klientai praneštų, jeigu gavo ne savo asmeninius duomenis ar prisijungimus.

Pradėjome tyrimą banko viduje, norėdami išsiaiškinti, kas konkrečiai įvyko ir kurioje vietoje nebuvo laikomasi nustatytų banko taisyklių. Jeigu ištyrus įvykį bus nustatyta, kad įvyko asmens duomenų saugumo pažeidimas, nedelsiant imsimės veiksmų, numatytų Bendrajame duomenų apsaugos reglamente, pvz., nedelsiant informuosime Duomenų apsaugos inspekciją“, – teigė ji.

Ji tikino, kad bankas susisieks ne tik su svetimo asmens duomenis gavusia Ieva, bet ir pačiu nukentėjusiu asmeniu: „Su asmeniu, kurio duomenys per klaidą buvo atskleisti, mes atskirai susisieksime ir pasiūlysime patogiausius variantus, kaip jam toliau naudotis interneto banku.“

G. Bielskytė pripažino, kad „Luminor“ su kliente komunikavo netinkamai.

„Iš tikrųjų į klientės bandymus susisiekti su mumis iš pradžių sureagavome netinkamai.

Apgailestaujame dėl įvykio ir atsiprašome už netinkamą klientės aptarnavimą.

Dedame visas pastangas, kad tokių atvejų išvengtume, turime vidinius procesus ir taisykles, darbuotojai, dirbantys su klientais, nuolat apmokomi, kaip elgtis su klientų duomenimis. Banke esame pasitvirtinę griežtus klientų aptarnavimo standartus, tačiau dėl darbuotojo klaidos tokių įvykių kartais įvyksta“, – pripažino ji.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

22 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Pagalbos šauksmas: Akademijoje dingo jaunas vyras

Išsamų eksperimentą atlikęs kaunietis nusivylė: ar atsakingi asmenys patys važinėja autobusais?

Kaunietis užfiksavo pėsčiųjų elgesį – komentarų, manau, nereikia

Teismas karo policininkams ir kariuomenės instruktoriams švelnus nebuvo – teks susimokėti baudas

Automobilių pardavimo pokyčiai – reikės specialaus numerio

Rekonstrukcija Aleksote pasiekė piką – uždaromas tiltas

Vyriausybė: stojantiesiems į aukštąsias sąlygos bus vienodos

Graikijoje užgimusią svajonę įgyvendino Kaune

Paskelbti mokyklinio lietuvių kalbos egzamino rezultatai: ne visi gali džiaugtis

Pasaulio universitetų reitinge VDU – tarp šalies lyderių