Ekspertai kritikuoja „Lietuvos geležinkelių“ planus užsiimti prekyba maistu

DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

„Lietuvos geležinkeliams“ paskelbus planuojant įkurti maisto parduotuvėles stotyse, verslo atstovai kritikuoja šiuos bendrovės ketinimus. Verslininkų teigimu, ši veikla turi būti palikta privačiam verslui, o ne valstybės valdomai įmonei.

„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia ketinantys sukurti greito ir šviežio maisto tinklą. Tam nenumatoma kurti naujos įmonės, šia veikla užsiims „Lietuvos geležinkeliai“, BNS sakė įmonės atstovas spaudai Martynas Burba.

Ragina dėmesį sutelkti pagrindinei veiklai

Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas sako, kad „Lietuvos geležinkeliai“ neturėtų užsiimti mažmenine prekyba. Anot jo, tai blogas precedentas, kai įmonė koncentruojasi ne į pagrindinę, o į šalutines veiklas.

„Aš visgi manau, kad strateginė įmonė, kuri įtraukta į strateginių veiklų sąrašą, mažmeninės prekybos tikrai neturėtų vystyti, nes tai nėra jų pagrindinė veikla, ir tai nėra veikla, kurios negalėtų vykdyti kiti“, – BNS teigė Ž. Šilėnas.

„Jei „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda pardavinėti sumuštinius, kodėl to paties negali daryti, tarkime, „Lietuvos energija“ arba Lietuvos paštas?“ – svarstė jis.

Verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus sako, kad matant tokių parduotuvėlių poreikį būtų tikslingiau nuomoti patalpas privačiam verslui.

„Jeigu „Lietuvos geležinkeliai“ manytų, kad stotyse tai reikalinga, tuomet būtų prasminga konkurso tvarka išnuomoti patalpas. Natūralus būdas skaidriai, konkurso būdu išsirinkti tokių paslaugų tiekėją, išnuomoti patalpas privačioms verslo įmonėms ir jos puikiai teiktų tas paslaugas“, – BNS sakė V. Sutkus.

Nori didinti stočių patrauklumą

„Lietuvos geležinkeliai“ kritiką atmeta. M. Burbos teigimu, bendrovės veikla turės teigiamos įtakos prekybininkams, įsikūrusiems ar planuojantiems įsikurti šalia geležinkelio stočių – stotis taps patrauklesnė vieta ne tik keleiviams, bet ir komercinei veiklai. Anot įmonės atstovo, planuojamų parduotuvėlių valstybė tiesiogiai nesubsidijuos, o padidinus stočių patrauklumą gali išaugti ir pajamos.

„Valstybė skiria subsidiją tik keleivių pervežimui vietiniais maršrutais. Jokia kita veikla negali būti finansuojama iš teikiamos valstybės subsidijos. Atvirkščiai, tikime, kad naujos paslaugos ne tik didins klientų pasitenkinimą, bet ir prisidės prie bendrovės siekio auginti pajamas, didinti stočių, kaip traukos centrų, patrauklumą“, – teigė M. Burba.

„Lietuvos geležinkeliai“ šį mėnesį paskelbė tinklo prekės ženklo kūrėjų konkursą, kurio vertė – 30 tūkst. eurų. Ruošiamasi skelbti pirkimus kavos aparatų ir kavos pupelių tiekimo paslaugoms įsigyti. Pernai lapkritį paskelbtas maisto patiekalų ir koncepcijos sukūrimo konkursas.

Pagal bendrovės planus, dvylikoje geležinkelio stočių bus įrengtos atskiros greito, šviežio maisto bei gėrimų zonos. „Lietuvos geležinkeliai“ numato, kad parduotuvėlių tinklo projektas bus įgyvendintas šių metų pabaigoje.

4 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Naujausios žinios

A. Naudžiūnas grįžta į vadovo pareigas Kauno klinikinėje ligoninėje

Skirta pirmoji policijos bauda už saviizoliacijos nesilaikymą

Keičiama automobilių techninės apžiūros atlikimo tvarka

Mokslininkai: mirčių skaičius Lietuvoje dėl koronaviruso pasieks 200 (prezentacija)

Koronaviruso poveikis nekilnojamojo turto rinkai: ko tikėtis būsto nuomotojams ir nuomininkams

Tiesioginė transliacija: mokslininkai pristato scenarijus, kas laukia Lietuvos dėl koronaviruso

Žmonės netenka darbo: dalis įmonių atleidžia darbuotojus

Vietoje kompiuterių nuotoliniam vaikų mokymuisi perkamos pigesnės planšetės

Ignalinos atominėje elektrinėje dėl viruso stabdomi uždarymo darbai

Maisto gamybos įmonės prašo išskirtinių valdžios sprendimų dėl užsikrėtusių darbuotojų