„Amžinos“ nuolaidos žinomiems Kauno restoranams užtraukė tūkstantinę baudą

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Žinomi maitinimo tinklai susilaukė baudų, atsieisiančių nemenką sumą pinigų. Restoranuose „Charlie pizza“ ir „La Crepe“ skleistos reklamos, kuriose skelbta apie picoms taikomas iki 66 proc. ir iki 50 proc. nuolaidų akcijas, klaidino vartotojus, nes sudarė sumažintų kainų regimybę.

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba maitinimo tinklus valdančiai bendrovei „Amber Food“ iš viso skyrė baudų už 13 488 Eur.

Dviem tinklams „Charlie pizza“ ir „La Crepe“ reklamuojant picas su nuolaidomis iki 66 ir 50 proc., vidutinis vartotojas galėjo tikėtis, kad iš visų parduodamų picų maksimali nuolaida bus taikoma reikšmingam kiekiui šio patiekalo rūšių, tad pasinaudojęs akcijų pasiūlymais jis sutaupys, rašoma Lietuvos Respublikos konkurencijos tarnybos pranešime.

Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba nustatė, kad maksimalią 66 proc. nuolaidą „Charlie pizza“ pasiūlė tik vienai rūšiai iš 39 picų asortimento. Tokia tariama akcija minėtame tinkle truko 9 mėnesius – nuo 2017 m. balandžio iki 2018 m. sausio. „La Crepe“ taip pat daugiau kaip 10 mėnesių (nuo 2017 m. gegužės iki 2018 m. kovo) reklamavo iki 50 proc. tariamas nuolaidas picoms.

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas atkreipė dėmesį, kad itin ilgai ir nepertraukiamai skelbiant akciją su pasiūlymu sutaupyti, mažesnė kaina tampa įprasta, standartine kaina. Tokiu atveju vartotojas yra klaidinamas, nes jam sudaromas įspūdis, kad jam prekės siūlomos išskirtinai gera – sumažinta – kaina, nors iš tiesų tai įprasta kaina, už kurią prekes galima įsigyti iš esmės bet kada.

„Būtent akcijos laikinumo pobūdis skatina pirkėjus kuo greičiau pasinaudoti pasiūlymais ir jų sukuriama nauda – įsigyti prekių ar paslaugų mažesne kaina, sutaupyti. Tai yra akcijos pasiūlymo esmė, skirianti sumažintą prekės kainą nuo įprastos, standartinės kainos“, –teigia Š. Keserauskas.

Jo teigimu, tikėtina, kad jei vartotojai būtų žinoję, jog maksimali 66 proc. nuolaida tinkle „Charlie pizza“ taikoma tik vienai picai, o abiejuose tinkluose tariamos akcijų kainos iš tiesų yra tiesiog įprastos kainos, jie galbūt būtų pasirinkę kitą maitinimo paslaugas teikiantį ūkio subjektą.

„Verslas turėtų sąžiningai nustatyti prekių ir paslaugų kainas ir neklaidinti vartotojų tariamomis nuolaidų akcijomis, kurių metu taikomos mažesnės kainos iš tiesų yra įprastos kainos“, – sakė Š. Keserauskas.

Už klaidinančias reklamas minėtus tinklus valdančiai bendrovei „Amber Food“ Konkurencijos taryba skyrė 8 688 Eur ir 4 800 Eur baudas.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

53 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Paskelbtas verdiktas dėl tėvams užkliuvusių „Simpsonų“ transliacijų

S. Skvernelis parašų lenktynėse liko toli už nugaros: mato nešvarią konkurentų schemą

Tarp gražiausiai pavadintų įmonių - Kauno ir Kauno rajono bendrovės

Pašiurpino Laisvės alėją rekonstruojančių darbininkų elgesys: kirviu kapojo liepos šaknis

Vairuotojai įspėja: Savanorių prospektą sukaustė spūstis

Kauno senamiestyje atsirado vieta, kurioje pasijausite lyg ant vandenyno kranto

Korupcijos tyrime sulaikyti aštuoni teisėjai ir penki advokatai: įkliuvo ir kaunietis

Kandidatai į Kauno merus mieste žada kosminį viešąjį transportą

Blogiausias „Brexit“ scenarijus atrodo neišvengiamas: viskas, ką reikia žinoti

Kalniečiuose girtas vyras nepilnamečiams grasino ginklu