A. Juknevičiui šių metų Dakare išnaudoti saulę padeda ir KTU doktorantas | Kas vyksta Kaune

A. Juknevičiui šių metų Dakare išnaudoti saulę padeda ir KTU doktorantas

Organizatorių nuotr.

2019 m. Dakare Antanas Juknevičius su Kauno technologijos universiteto (KTU) doktorantu, elektros energetikos sistemų magistru Jonu Vaišniu iš bendrovės „SoliTek“ bei patyrusia inžinierių komanda žengia naują, galbūt istorinį žingsnį atsinaujinančių energijos išteklių ir sporto istorijoje. Aptarnavimo sunkvežimyje instaliavęs naują saulės modulių sistemą su įmonės „ABB“ energijos kaupimo sprendimu, visų lenktynių metu bandys išsiversti autonomiškai – be išorinių energijos šaltinių.

[galerija kiek=”16″]

2018 m. Dakare 12-ąją vietą bendroje įskaitoje su komanda „CRAFT bearings“ iškovojęs A. Juknevičius šiame Dakare taip pat pelnė ir išskirtinį lenktynių organizatorių įsteigtą „Eco-Label“ apdovanojimą.

Lietuviams iškovoti ekologiškiausios komandos titulą leido ant aptarnavimo sunkvežimio stogo įrengta saulės modulių sistema. Jau pernai 80 % komandos „CRAFT bearings“ elektros poreikių bivuakuose naktimis buvo patenkinama panaudojant per dieną sukauptą saulės energiją, dyzelinius generatorius įjungiant tik tais atvejais, kai remonto dirbtuvėse pajungiama itin daug prietaisų.

„Pernai susiklostė sąlygos, kad įsirengti saulės modulių sistemą sumanėme jau pasirengimo pabaigoje ir tai padaryti turėjome labai greitai – per 2 savaites. O dar sužinojome, kad Dakaras pradėjo organizuoti „Eco-Label“ konkursą. Nedelsdami kreipėmės į „SoliTek“, kurių inžinieriai ir pirmiausia Jonas, be dvejonių sutiko padėti.

Tada ant sunkvežimio stogo pritvirtinę saulės modulius vargiai tikėjomės, kad lenktynių metu galėsime beveik nejungti elektros generatorių, juos naudodami tik išskirtiniais atvejais – suvirinant automobilio detales. Dirbome visiškoje tyloje, nedeginome kuro, neteršėme oro“, – pasakoja Antanas.

Čia pat jis prisimena, kad prieš praėjusį Dakarą vyriausias „CRAFT bearings“ komandos inžinierius irgi kaunietis Marius Bernotas į naujai sumontuotus „SoliTek“ saulės modulius žiūrėjo skeptiškai. Nemanė, kad verta gaišti laiką „apsikarstant sunkvežimį visokiomis nesąmonėmis“.

Pasibaigus Dakarui, Marius pripažino klydęs ir pats pradėjo aktyviai domėtis platesniu saulės modulių panaudojimu, netgi įsirengiant juos ant savo namo stogo.

Įsitikinęs saulės energijos technologijų galia praėjusiame Dakare, šiemet Antanas su komanda žengia toliau – ant stogo įsirengė 10 kv. m ploto naujos kartos stiklas-stiklas dvipusę saulės modulių sistemą, kurią ir vėl pritaikyti ekstremaliems poreikiams padėjo modulių gamintojas „SoliTek“, glaudžiai bendradarbiaudamas su koncernu „ABB“.

Pastarosios bendrovės įdiegta inovatyvi hibridinė energijos valdymo sistema leis Antano komandai P. Amerikos klimatinėmis sąlygomis per vieną dieną iš saulės pasikrauti tiek elektros energijos, kad jos užtektų visiems komandos poreikiams net dvi dienas.

„Šiemet turime uždavinį – iš viso nejungti generatoriaus. Mes uždėsime plombą ant generatoriaus ir, jei „SoliTek“ ir „ABB“ inžinieriams viską pavyko apskaičiuoti ir įrengti pagal planą, tai 2019 m. Dakare mes nė karto nekursime generatoriaus; kai grįšime – ta plomba turės būti nepaliesta“, – sako A. Juknevičius.

„Naujoji dvipusių, itin patvarių išorės poveikiams grūdinto stiklo saulės modulių sistema ypatinga tuo, kad šviesos energiją sugeria ne tik per viršų, bet ir apatinę modulių pusę, taip iš saulės išgaunant iki 10 % daugiau energijos. Moduliai sumontuoti paliekant 5 cm tarpą nuo baltai dažyto sunkvežimio stogo, kad būtų kuo daugiau sugerta ir nuo mašinos atspindėtos saulės energijos“, – techninio sprendimo detales atskleidžia KTU doktorantas, „SoliTek“ techninių sprendimų specialistas Jonas Vaišnys.

Sunkvežimyje instaliuotų ličio jonų baterijų talpa – 8 kWh, maksimalus sistemos galingumas – 3 kW. O sistemoje integruotas „ABB“ dažnio keitiklis leis ir trifaziams agregatams, pirmiausiai oro kompresoriui, dirbti taip, kaip reikia.

„Pilnai iš saulės pakrovę naująsias baterijas, galėsime dvi dienas dirbti pilnu pajėgumu, nenaudodami jokių išorinių elektros šaltinių. Kas dalyvavęs Dakare, puikiai žino, ką reiškia prie kiekvieno bivuako ūžiantys dyzelio generatoriai – po sunkios dienos trasoje, mažiausiai nori dar visą naktį tvyrančio įkyraus triukšmo.

Jau 2018 m. Dakare pastebėjome, kad ir kitos komandos vakarais noriai kūrėsi prie mūsų. Mes buvome tiek šviesiausias, tiek ir tyliausias ekipažas visose Dakaro stovyklose“, – pasakoja A. Juknevičius.

„Tai tikrai stebuklas, jei galima tris savaites su tokiu sunkvežimiu dirbti nesijungiant prie išorinių elektros energijos šaltinių, o viską gaunant tik iš saulės ir su tokiu nedideliu plotu, kaip sunkvežimio stogas – būti pilnai apsirūpinus elektros energija ir nepriklausomiems. Ir visa tai veikia!” – džiaugiasi naujam Dakarui jau pasiruošęs Antanas Juknevičius.

Dakaro organizatoriai „Eco-Label“ ženklu kasmet išskiria ekologiškus projektus vykdančias komandas. Taip (palyginti taršaus) automobilių sporto atstovai skatinami naujai pažvelgti į gamtinių išteklių tausojimą, bei prisidėti prie naujų būdų populiarinimo saugant gamtą ir taupant energiją.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA