Kauniečiai kviečiami įvertinti naujuosius pėsčiųjų tiltus per Nemuną | Kas vyksta Kaune

Kauniečiai kviečiami įvertinti naujuosius pėsčiųjų tiltus per Nemuną

KILD architects nuotr.

Architektų komanda KILD kartu su transporto ir infrastruktūros projektavimo įmone TEC Infrastructure visuomenei įvertinti pateikė dviejų pėsčiųjų tiltų per Nemuną projektinius pasiūlymus. Naujosios jungtys kirs upę vakariniame Nemuno salos gale bei tęsis nuo Aleksoto iki salos ir nuo salos iki Karaliaus Mindaugo prospekto.

[galerija kiek=”8″]

Kaip nurodoma KILD architektų pranešime spaudai, mažesnysis tiltas jungs salą su Senamiesčiu bei Naujamiesčiu, didysis iš salos ves į H. ir O. Minkovskių gatvę. Abiejų tiltų prieigose numatytos papildomos viešosios erdvės – Nemuno tilto amfiteatrai, iš kurių bus galima grožėtis aplinkine panorama 360 laipsnių kampu, ir Kanalo tilto parko prieigų aikštė. Nuo vandens paviršiaus abu tiltai bus pakelti tiek, kad netrukdytų laivybai, o jų estetinis vientisumas išryškinamas erdviais tarpatramiais.

Du tiltai sudarys jungtį, į vieną sistemą sujungsiančią plėtojant miestą svarbius objektus: istorinį Kauno miesto centrą, rekreacijai skirtą Nemuno salą, planuojamą Nacionalinį mokslo ir inovacijų centrą „Mokslo sala“, planuojamą M. K. Čiurlionio koncertų salę, ir paskatins kairiojo kranto pramoninių teritorijų Aleksote bei žemutinėje Fredoje konversiją.

Krantinę pratęsęs Kanalo tiltas formuos aikštelę ir tolygiai mažės iki minimalaus tilto parko pusėje. Nemuno tilto atramos bus papildytos amfiteatrais – kelialyge erdve pasisėdėti su panoraminiu vaizdu ir aktyvioms veikloms prie vandens. Pranešime teigiama, kad dėl arkinio charakterio ir santvaros ažūriškumo Nemuno tiltas darys minimalią įmanomą įtaką panoramose tiek iš artimų, tiek iš tolimų rakursų.

Nemuno sala iki XX a. pr. buvo natūralus neurbanizuotas gamtos darinys – nepastovios formos sekluma. Nuo 1917 m. čia veikė Žiemos uostas – suformuotas uosto pusiasalis su geležinkeliu ir išplėtota uosto infrastruktūra. 1974 m. iškėlus uostą, palaipsniui pradėtas kurti parkas, radikaliai pakeista kranto linija ir reljefas, panaikintas uostą formavęs pusiasalis, o uosto akvatorija transformuota į dabartinį kanalą. XXI a. pradėti statyti svarbūs viešieji pastatai naujai suformuotoje saloje-parke.

Architektūrine kalba, tvirtina architektai, didysis tiltas primins Nemuno salos vietoje veikusio uosto charakterį ir neišlikusius santvarinius tiltus Kauno centre. „Tokiu būdu nauja jungtis stiprins miesto savitumą ir suteiks naują formą viešajai erdvei prie vandens, atvers naujus vaizdus bei kartu primins apie buvusius istorinius uostamiesčio ženklus Nemuno akvatorijoje“, – skelbiama pranešime.

Kauniečiai kviečiami susipažinti su tiltų projektiniais pasiūlymais nuo sausio 8 d., 14 val., Kauno architektų namų galerijoje, Vilniaus g. 22, Kaune – čia pateikiamos 3D vizualizacijos, vaizdo medžiaga ir maketas. Projekto paroda-pristatymas veiks iki sausio 20 d., kasdien nuo 14 iki 19 val. Sausio 11 ir 12 dienomis parodos darbo laiku čia bus galima susitikti su projekto autoriais.

Projektas iki sausio 14 d. pristatomas ir Vilniuje, TEC Infrastructure pagrindinėje buveinėje L. Zamenhofo g. 3, darbo dienomis 7.30–16.30 val. Viešas projektinių pasiūlymų svarstymas numatytas 2019 m. sausio 14 d., 17 val., Kauno miesto savivaldybės administracijos Mažojoje salėje, Laisvės al. 96, Kaune.

KILD architektai Kauno savivaldybės skelbtą pėsčiųjų tiltų architektūrinės vizijos konkursą laimėjo praėjusių metų rugpjūtį. Konkurso sąlygose savivaldybė nurodė, kad bendras abiejų tiltų ir jiems skirtų takų per Nemuno salą projektavimo ir statybos biudžetas turi tilpti į 8 mln. eurų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA