Susisiekimo ministerija atsisako anksčiau šiais metais išsakytos idėjos viešinti neblaivių vairuotojų pavardes.
Tokią iniciatyvą ministerija svarstė šiemet balandį po rezonansą sukėlusios avarijos.
Dabar ministerija teigia, kad toks vardų ir pavardžių viešinimas prieštarautų Europos Sąjungos (ES) asmens duomenų apsaugos taisyklėms.
„Susisiekimo ministerijos nuomone, viešas asmenų, kurie vairavo transporto priemones būdami neblaivūs, pavardžių skelbimas be asmens sutikimo būtų neteisėtas“, – rašoma ministerijos BNS pateiktame atsakyme.
Ji cituoja gegužę įsigaliojusį Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą, jog asmens „duomenų tvarkymas yra teisėtas tik tuo atveju, jei duomenų subjektas davė sutikimą, kad jo asmens duomenys būtų tvarkomi vienu ar keliais konkrečiais tikslais“.
Balandį neblaivus dalijimosi paslaugas teikiančios bendrovės „City Bee“ automobilio vairuotojas sostinėje sukėlė avariją, per ją žuvo taksi automobiliu vykusi moteris, apgadintas dar vienas automobilis.
Po šio įvykio Susisiekimo ministerija taip pat svarstė nuomojamuose automobiliuose privalomai įrengti vadinamuosius alkoblokus, tokias pataisas buvo pateikęs parlamentaras Remigijus Žemaitaitis.
Alkoblokas yra specialus variklio užvedimą stabdantis įtaisas, jeigu automobilio vairuotojui nustatomas girtumas.
Visgi Seimas nusprendė grąžinti projektą iniciatoriams tobulinti, taip pritardamas Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadai.
Komitetas teigė, kad nuomoti automobiliai sudaro tik nedidelę dalį eisme dalyvaujančių transporto priemonių, be to, nėra statistinių duomenų, kurie pagrįstų, jog būtent nuomoti automobiliai padaro didesnį transporto įvykių kiekį dėl vairuotojo girtumo.
Anot jo, toks reikalavimas sukeltų neproporcingai didelę naštą automobilių nuomos verslui.
„Nors Susisiekimo ministerijai šis projektas nebuvo teiktas derinti, ministerija mano, kad Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvados buvo pagrįstos“, – BNS nurodė ministerija.
Seimas šiuo metu taip pat svarsto pataisas, kurios nuo 2020 metų įteisintų alkoblokus.
Numatoma, kad teisėsaugos institucijos galės spręsti, kurią iš dviejų administracinio poveikio priemonių skirti asmeniui, kuris vairavo transporto priemonę neblaivus. Pats pažeidėjas taip pat turės teisę pasirinkti, ar sumoka skirtą baudą su teisės vairuoti atėmimu ilgesniam laikotarpiui, ar netenka teisės vairuoti trumpesniam laikui, bet su sąlyga, kad atgavęs vairuotojo pažymėjimą tam tikrą laiką negalės vairuoti automobilio be jame įrengto antialkoholinio variklio užrakto.
Vairuotojui, kuris pasirinks vairuoti automobilį su privalomai įrengtu antialkoholiniu variklio užraktu, pagal naują tvarką bus privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“.