Už pirkėjų apgaudinėjimą „Rimi“ ir „Iki“ skirtos tūkstantinės baudos | Kas vyksta Kaune

Už pirkėjų apgaudinėjimą „Rimi“ ir „Iki“ skirtos tūkstantinės baudos

VVTAT inf. 2018/11/07 09:57
Asociatyvi / DELFI nuotr.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą skyrė bendrovei „PALINK“, valdančiai „Iki“ parduotuvių tinklą, 10 tūkst. eurų, baudą, o įmonei „RIMI LIETUVA“, valdančiai „Rimi“ parduotuvių tinklą, – 8 tūkst. eurų baudą.

„Vartotojai dažnai skundžiasi dėl prekybos centruose ar kitose prekybos vietose nurodomų neteisingų kainų bei nepritaikomų skelbiamų akcijų kainų. Prekės, kurią renkasi pirkėjas, kaina turi didelę įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui, todėl prekybininkai privalo laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir kainas nurodyti neklaidindami vartotojų,“ – sako teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė.

Tyrimus dėl galimų Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų pradėjusi VVTAT nustatė, kad 5 skirtingose „PALINK“ valdomose parduotuvėse „IKI“ vartotojams nebuvo pritaikytos nuolaidos, pritaikytos mažesnės nei skelbtos nuolaidos arba prekės kainos kasoje neatitiko kainų, nurodytų kainolapyje. Bendrovėje „RIMI LIETUVA“ atveju nustatyta, kad 2 „RIMI“ parduotuvėse prekių kainos lentynose neatitiko kasoje pateikiamų kainų, taip pat vartotojams nebuvo pritaikytos skelbtos nuolaidos.

„PALINK“ pripažino pažeidimus ir situaciją aiškino žmogiškąja klaida, t. y. tuo, kad vartotojų nurodyti neatitikimai kilo prekybos centro darbuotojams laiku nespėjus pakeisti kainų etikečių. Bendrovė kompensavo vartotojų patirtus nuostolius bei pateikė informaciją apie tokiems atvejams išvengti taikomas priemones: nemokama kokybės linija, mokymai bei konsultacijos darbuotojams.

„RIMI LIETUVA“ pažeidimus taip pat aiškino darbuotojų klaidomis bei informavo apie veiksmus, kurių ėmėsi pažeidimams ištaisyti: pašalino kainų neatitikimus, per lojalumo kortelių informaciją identifikavo vartotojus, kurie įsigijo prekes didesne kaina, ir atlygino jų patirtas išlaidas.

VVTAT komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Šiemet bendrovėms „RIMI LIETUVA“ ir „PALINK“ jau buvo skirtos baudos po 11 tūkst. eurų.

Primintina, kad bendrovės turi pareigą imtis visų įmanomų priemonių, kad parduotuvės darbuotojai atliktų visus veiksmus, susijusius su kainolapių pakeitimu ir vartotojai gautų teisingą bei neklaidinančią informaciją apie prekių kainas ir joms taikomas nuolaidas. Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme įtvirtinta, jog komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA