Po keleivių susibūrimo Kauno oro uoste naujos žinios: skundų skaičius kyla į aukštumas | Kas vyksta Kaune

Po keleivių susibūrimo Kauno oro uoste naujos žinios: skundų skaičius kyla į aukštumas

delfi.lt 2018/11/06 09:44
Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Skundų skaičius dėl kelionėse patirtų nuostolių, auga kaip ant mielių. Europos vartotojų teisių centro Lietuvoje specialistai skaičiuoja, kad skundų per pirmus dešimt šių metų mėnesių jau viršijo visų praėjusių metų rodiklius. Teigiama, kad lietuviai vis geriau žino savo teises ir vis aršiau jas gina.

Beje, apginti savo teises bei išsireikalauti kompensacijų galima visiškai nemokamai.

Vėlavimai ir bagažas

Pirmadienį Kauno oro uoste surengta akcija, kurios metu keleiviams primintos jų teisės.

„Šiandien mes atvykome informuoti keliautojus apie jų teises, kai jie keliauja lėktuvu, o skrydžiai yra atidedami, nukeliami ar sugadinamas bagažas. Siekiame, kad žmonės žinotų, ką tokiose situacijoje daryti, kur kreiptis pagalbos, kokį skundą pateikti. Mes šią akciją vykdome jau ne pirmą kartą, tik pirmą kartą atvykome į Kauną. Paprastai ši akcija vyksta Vilniuje vasaros metu“, – teigė Miglė Akulevičienė, Europos vartotojų teisių centro Lietuvoje vyriausioji specialistė.

Iš viso Europoje veikia 30 analogiški centrai. 28 iš jų yra ES šalyse. Po vieną įsikūrę Islandijoje ir Norvegijoje.

Kaip minėta, dažniausiai žmonės skundžiasi dėl atšauktų ar vėluojančių skrydžių bei dingusio ar apgadinto bagažo. Tokių skundų sulaukiama vis daugiau.

„Sprendžiant iš paklausimų, tai daugiausiai klausimų kyla dėl atidėtų ar atšauktų skrydžių. Skundų sulaukiame dėl dingusio ar apgadinto bagažo. Tada tenka su aviakompanijomis derėtis dėl kompensacijos ir realiai tokių skundų yra daugiausiai (…). Galime sakyti, kad keleivių teisės šiuo metu yra ant bangos, žmonės pradeda domėtis, ar atšaukus ar atidėjus skrydį priklauso kompensacijos“, – teigė Rasa Tieškevičienė, Europos vartotojų teisių centro Lietuvoje vyriausioji specialistė.

„Pagal gaunamus skundus ir paklausimus galime pagirti, kad žmonės tampa vis žingeidesni. Iš tiesų žmonės domisi savo teisėmis, klausia, kur kreiptis. Pasitaiko, kad žmonės nemoka anglų kalbos, tai mes jiems padedame“, – teigia M. Akulevičienė.

Neaiškumai dėl streikų

Vis dėlto ir keliautojai nėra visais atvejais teisūs. Pasitaiko atvejų, kad kompensacijų prašyti nėra prasmės.

„Kompensacijos priklauso, jei nėra ypatingųjų aplinkybių. Tai tokios aplinkybės, kurių oro vežėjas negali kontroliuoti ir daryti įtakos. Jei oro sąlygos prastos ir skrydis atidedamas, tai be abejo kreiptis kompensacijos yra beprasmiška. Dar vienas atvejis – lėktuvo gedimas, kurio personalas negalėjo pastebėti ir skrydis dėl saugumo atidedamas. Tai yra ypatingi atvejai yra tokiais atvejais nepriklauso teisė į kompensaciją, tačiau priklauso teisė į rūpinimąsi“, – teigė M. Akulevičienė.

Daug klausimų sulaukiama dėl aviakompanijų darbuotojų streikų. Tuomet keleiviai nežino, kaip elgtis, kokios jų teisės.

„Reikėtų žiūrėti kiekvieną atvejį atskirai ir vertinti, kada aviakompaniją paskelbė streiką. Jei paskelbtas oficialus streikas, kurį pripažįsta ir pačios avialinijos, tai tokiais atvejais vartotojams kompensacija nepriklauso. Tais atvejais, jei streikas netikėtas, paskelbtas prieš porą dienų, tai vartotojui kompensacija priklauso. Reikėtų vertinti kiekvieną atvejį“, – teigia M. Akulevičienė.

„Klausimas, ar aviakompanija galėjo tai kontroliuoti. Šiuo atveju reikalinga teisminė praktika. Šioje srityje tai dar pakankamai naujas dalykas, žmonės pakankamai dar nesikreipė į teismą, kad būtų teismo išaiškinimas. Tada turėtume teismo sprendimą ir išaiškinimą, kuriais atvejais priklauso kompensacija, kuriais ne“, – teigia R. Tieškevičienė.

Skaičiuojama, kad apie du trečdaliai skundų išsprendžiama kompromiso būdu. Beje, visos Europos vartotojų teisių centro paslaugos yra visiškai nemokamos.

Pernai Europos vartotojų teisių centras Lietuvoje gavo daugiau nei 360 skundų.

„Tai yra skundai, dėl kurių užvestos bylos, jau vyksta nagrinėjimas. Dar yra paprastieji skundai, kur vartotojui reikalinga teisinė pagalba – tokių gauname virš 400. Informacinių paklausimų, tokių kaip skambučiai, skaičiuojame tūkstančiais per metus. Šiais metais jaučiamas labai didelis augimas. Statistiškai dabar jau viršijome visą praėjusių metų skaičių. Tai yra šaunu ir pagirtina, nes žmonės vis labiau domisi, kas jiems priklauso“, – teigė R. Tieškevičienė.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA