Kompaktiškas – iš 12 greičio ruožų (GR), kurių bendras ilgis 105 kilometrai – finalinis Lietuvos ralio čempionato etapas Druskininkuose jau šį šeštadienį atsidurs automobilių sporto fanų dėmesio centre. Ir nors šiame regione ralio meistrai svarbiausias sezono kovas baigia aštuntus metus paeiliui, todėl sirgaliai pakankamai gerai orientuojasi, kur stebėti varžybas patogiausia ir įdomiausia, trasų architektų rekomendacijas išklausyti visuomet pravartu. Štai ką pataria čempionato finalo „Rally Classic“ varžybų vadovas Donatas Liesis.
[galerija kiek=”4″]
„Bendra ralio charakteristika išlieka nepakitusi – greičio ruožai miškingose Varėnos, Lazdijų ir Druskininkų rajonuose techniškai sudėtingi, iš sportininkų reikalaujantys maksimalios dėmesio koncentracijos iki pat finišo. Tarkim paskutiniajame 20,18 km ilgio GR, prasidedančiame prie Mašnyčių ir pasibaigiančiame netoli Grūto, nėra nė vienos bent kiek ilgesnės tiesiosios. Kadangi čia teks važiuoti visiškai sutemus, gali būti, kad kaip tik čia paaiškės ne tik „Rally Classic“, bet ir viso 2018-ųjų čempionato nugalėtojai“, – akcentuoja D. Liesis.
Tiesa, nors naktinis greičio ruožas sukuria itin didelę sportinę intrigą, tačiau šiek tiek apsunkina žiūrovų gyvenimą: GR 12 viduryje yra keletas patrauklių vietų su tramplinais, tačiau tamsa įspūdį neišvengiamai slopina. D. Liesis norintiems pajusti naktinių GR dvasią rekomenduoja rinktis 11-ojo greičio ruožo pabaigoje esančią zoną, į kurią patogu patekti nuo kelio Druskininkai–Merkinė. Deja, ir čia matyti galima sąlyginai nedidelę kelio atkarpą, nes trasa vingiuoja raižytu reljefu tarp medžių ir krūmų.
Tiek varžybų vadovas, tiek „Rally Classic“, lenktynių sumanytojas Jonas Balčiūnas teigia, kad daugiausia gerų emocijų žiūrovams generuos dieną vyksiančios kovos. GR 1/3 yra net trys puikios „regyklos“ – dvi jų netoli Ricielių kaimo, kur koviniai automobiliai skraidys per tramplinus, o posūkius įveiks šonaslydžio stiliumi. Bene smagiausia vieta varžybų stebėjimui yra už maždaug puskilometrio nuo GR finišo ties Liepiškių kaimu: šuolius per tramplinus patogu ir svarbiausia saugu stebėti nuo greta esančių kalvų šlaitų.
Šia prasme GR 2/4 žiūrovams mažiau patrauklus, nes didžioji pirmą kartą į varžybų programą įtraukto 7,68 km ilgio kelio dalis skverbiasi per krūmokšnius, todėl saugiau stebėti sportininkų vairavimo techniką beveik neįmanoma. Pasiekti šį GR kokiais nors jungiamaisiais keliukais nėra galimybių, todėl įvažiavus į trasos vidų, pajudėti į kitas vietas būtų galima tik pralėkus visam ralio dalyvių karavanui.
Po pertraukos serviso zonoje prasidėsiančioje antrojoje ralio sekcijoje patogiausia rinktis GR 5/8 pradžioje esančią tradicinę „Rally Classic“ trasos atkarpą netoli Didžiasalio. Norint rasti kitų patogių vietų lenktynių stebėjimui reiktų į greičio ruožą įvažiuoti gerokai anksčiau – apie 13 val., likus mažiausiai valandai iki „nulinių“ ekipažų pasirodymo. Tas pats pasakytina apie GR 6/9, kuris neabejotinai bus itin įdomus sportininkams, tačiau dėl riboto matomumo mažiau patrauklus ralio fanams.
Patenkinti reginiu turėtų likti žiūrovai, nusprendę po pietinę lenktynių sesiją stebėti netoli Leipalingio. Maždaug už 800 metrų nuo starto miestelio pakraštyje esančios kalvos leis pilotų kovas asfaltinėse GR 7/10 atkarpose. Varžybų organizatorių teigimu, taip pat labai smagi šio greičio ruožo paskutinioji dalis netoli kelio Druskininkai – Leipalingis: 500-200 metrų nuo finišo linijos matosi didelė GR atkarpa su keletu tramplinų ir posūkių.
Planuojantieji kelionę į greičio ruožus turėtų prisiminti, kad įvažiuoti į būsimų lenktynių trasą leidžiama likus valandai iki starto. T. y. į GR 1/3 „Guobiniai“ patekti bus įmanoma ne vėliau, kaip 9.20 val., o į GR 2/4 „Panara“ – iki 9.20 val.
Ta pati tvarka galios ir antrojoje varžybų sekcijoje bei naktiniuose GR. Po GR 5/8 „Didžiasalis“ trasą judėti bus leidžiama iki 13:40 val., po GR 6/9 „Paliepis“ – iki 14:00 val., o po GR 7/10 „Leipalingis“ – iki 14:25 val. Į du paskutiniuosius greičio ruožus patekti galima iki 18:30 val. Įprastas eismas leidžiamas tik pasibaigus varžyboms.
„Rally Classic“ programą ir žemėlapius galima rasti čia.