Vilnius įvertino naujuosius Kauno ženklus ant asfalto: tai saviveikla

„Kas vyksta Kaune“ nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Pirmadienio vakarą savo nuomonę apie Kauno gatvėse atsiradusį rombo formos ženklinimą prieš kai kurias perėjas pasakė ir Susisiekimo ministro patarėjas Vidmantas Pumputis. Jis pritarė nuomonei, kad paišyti ant kelio pačių susigalvotus ženklus, yra nusižengimas taisyklėms bei savivaldybės vykdoma saviveikla.

„Kelių ženklinimas ir kelio ženklų įrengimas yra reglamentuotas Kelių eismo taisyklėse, o pakankamai griežta eismo tvarka yra nustatyta kiekvienai savivaldybei. Ir, jeigu yra siūlymų, pavyzdžiui, tobulinti pėsčiųjų perėjų aplinką, tai tam yra Susisiekimo ministerija ir Vyriausybė“, – savo mintis LRT „60 minučių“ laidoje dėstė V. Pumputis.

Toks ženklinimas lengvai „sumėtė“

Susisiekimo ministro patarėjas neslėpė, kad toks Kauno miesto savivaldybės sprendimas buvo netikėtas. Pasak jo, žymėjimas „sumėtė“ dėl kelių priežasčių: Kelių eismo taisyklės (KET) tokio ženklinimo nenumato, o ir rombo simbolis čia turi kitokią prasmę – pagrindinio kelio.

Tiesa, valdantieji ne vieninteliai, kuriuos būtų galima pavadinti kiek pasimetusiais. Sumaištį šis sprendimas sukėlė ir vairuotojų galvose bei socialiniuose tinkluose.

Kauno vairuotojai dėl šio rombo formos ženklo yra susiskirstę į skirtingus nuomonių frontus.

Pasak LRT žurnalistės Loretos Mačiulienės, vieni vairuotojai tokį entuziazmą sveikina, kiti, visgi, spėlioja jo prasmę. Treti išvis nesupranta, kam to reikia.

„Sumaišties iš tiesų yra ir kol kas, rodos, ji dar nesibaigė – diskusijos verda ir toliau“, – situaciją apibūdino L. Mačiulienė.

Tai savotiškas eksperimentas

„Kauno valdžia aiškina, kad toks kelio ženklinimas – savotiškas eksperimentas ir tikisi, kad tai būdas atkreipti vairuotojų dėmesį, įspėti, kad artėjama prie pėsčiųjų perėjos“, – teigia Kaune viešėjusi laidos žurnalistė.

Rombo formos ženklai įrengiami iki perėjos likus trisdešimčiai ir penkiolikai metrų.

Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas Paulius Keras teigia, kad būtent toks atstumas reikalingas, jog vairuotojas sureaguotų ir laiku sustabdytų automobilį.  Pasak jo, rombo formos ženklas turėtų perspėti ne tik vairuotojus, bet ir pėsčiuosius.

„Matydamas, kad vairuotojas pravažiavo rombą, nesulėtinęs greičio, pėsčiasis turėtų nežengti į perėję. Tai savotiškas perspėjimas, kad vairuotojas, tikėtina, nesuspės sustabdyti automobilio“, – L. Mačiulienė citavo P. Kerą.

Kauno miesto savivaldybė žada, kad toks ženklinimas dar prieš metų pabaigą bus įrengtas ties visomis miesto perėjomis.

271 KOMENTARAS
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Vairuojantys mirusių giminaičių automobilius turės suskubti - kitaip negalės dalyvauti eisme

Sprendimas priimtas: nuteistieji iki gyvos galvos galės anksčiau išeiti į laisvę

Telefone - slapti ginklai nuo nemigos

Prezidento rinkimų mįslė: kam nukeliaus V. Matijošaičio balsai

D. Grybauskaitė įsitikinusi - ES nukels „Brexit'o“ terminą

Kaupimą pensijai sustabdė tūkstančiai gyventojų

Piketas Kaune: iš besiskiriančių tėvų vaikai paimti jau metus – motina nesupranta, kodėl

Intriga iki pat pabaigos: paskutinę minutę „Žalgiris“ nugalėjo „Maccabi“ (atnaujinta)

Nekasdienis reginys: iš įvykio vietos spruko su kelio ženklu po ratais

Kraupus radinys Dainavoje: pareigūnams beliko kviesti katafalką