Pirmą kartą Lietuvoje prabilta apie papildomą kelių apmokestinimą: pradės nuo „Via Baltica“

DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis penktadienį lankėsi magistralės „Via Baltica“ ruože tarp Kauno ir Marijampolės, kuriame apžiūrėjo ir įvertino čia vykstančius kelio platinimo darbus. Žadama, kad šios kelio atkarpos darbai bus baigti jau šių metų pabaigoje, o pats ministras užsiminė ir apie kelių apmokestinimo sistemą.

„Šis kelio ruožas ir pats projektas yra labai svarbūs todėl, kad „Via Baltica“ nuo Lenkijos iki Kauno pravažiuoja daugiausia sunkiasvorių transporto priemonių, o Lietuva dėl šio kelio tampa vis didesniu logistikos transporto mazgu. Esame suskaičiavę, kad praėjusiais metais per Lietuvą važiavo daugiau užsienietiškų nei lietuviškų sunkvežimių“, – teigė susisiekimo ministras.

Dėl to, pasak R. Masiulio, bus keičiama ir kelių apmokestinimo sistema. Per 2 metus bus įvestas naujas kelių mokestis sunkiasvorėms transporto priemonės.

„Iki šiol mūsų keliai buvo laužomi tų sunkiasvorių transporto priemonių, tačiau už tai nebuvo sumokama, nes pagal euro vinjetės sistemą gali nuvažiuoti kiek nori, o sumoki tik vieną kartą. Tačiau dabar sistema bus pakeista į atstuminę, kiekvienas mokės už nuvažiuotą kilometražą ir tie pinigai keliaus į Kelių priežiūros fondą. Manome, kad dėl teisingai apmokestintų kelių sunkiasvorėms transporto priemonėms, per metus surinksime 70 mln. eurų daugiau“, – tikisi ministras.

Anot R. Masiulio, pagerinus susisiekimą tarp Kauno ir Marijampolės Kaunu, turėtų augti ir šių dviejų miestų konkurencingumas.

„Marijampoliečiai galės greičiau pasiekti Kauną. Mes esame suvedę statistiką, kad Kaune atlyginimai 120 eurų didesni nei Marijampolėje, todėl tikiu, kad tai padės augti miestui ir Marijampolėje didės algos“, – tikisi ministras.

Kalbėdamas apie darbų eigą R. Masiulis turėjo ir šokių tokių priekaištų rangovams, tačiau, atrodo, kad po to, kai ministras viešai kritikavo kelininkus, kad jie savo sąskaita taupo asfaltą, karo kirvis jau užkastas.

„Pagrindiniai priekaištai buvo dėl to, kad darbai vėlavo, tačiau dabar rangovai užtikrino, kad šiais metais darbai bus pabaigti. Pats įsitikinau, kad kliūčių tam neturėtų kilti. Pagrindinės priežastys, kodėl vėlavo darbai, tai praėjusių metų liūtys“, – aiškino ministras.

Šiuo metu nuo 2 iki 4 eismo juostų platinami du „Via Baltica“ ruožai, esantys Prienų ir Marijampolės savivaldybių teritorijose (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožai nuo 23,40 km iki 35,40 km ir nuo 45,15 km iki 56,83 km). Tai paskutiniai kelyje Kaunas–Marijampolė likę nepraplatinti ruožai, bendras jų ilgis – apie 24 km.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

87 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Kauno progimnazijoje – žarnyno infekcijos protrūkis

Net 10 metų trukusioje didžiausioje kontrabandos byloje – galutinis teismo verdiktas

Vienybės aikštėje Kaune pradėti sodinti medžiai: vienas sodinukas bus ypatingas

Kauniečiai stebisi: Žemaičių gatvės tvarkytojai „pamiršo“ svarbiausią darbą?

Kauno mero patarėjų komandoje – naujas veidas

R. Karbauskis traukiasi iš „valstiečių“ frakcijos seniūno pareigų

Paaiškėjo V. Ušacko brolio kraujo tyrimų rezultatai

Policija ieško populiariame Kauno bare prasisukusio vyro

Į Lietuvą atvyksta JAV karinė technika (papildyta)

Neva dėl ramesnio miego išgėrusiam dviratininkui – tuštesnė piniginė