Pirmą kartą Lietuvoje prabilta apie papildomą kelių apmokestinimą: pradės nuo „Via Baltica“

DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis penktadienį lankėsi magistralės „Via Baltica“ ruože tarp Kauno ir Marijampolės, kuriame apžiūrėjo ir įvertino čia vykstančius kelio platinimo darbus. Žadama, kad šios kelio atkarpos darbai bus baigti jau šių metų pabaigoje, o pats ministras užsiminė ir apie kelių apmokestinimo sistemą.

„Šis kelio ruožas ir pats projektas yra labai svarbūs todėl, kad „Via Baltica“ nuo Lenkijos iki Kauno pravažiuoja daugiausia sunkiasvorių transporto priemonių, o Lietuva dėl šio kelio tampa vis didesniu logistikos transporto mazgu. Esame suskaičiavę, kad praėjusiais metais per Lietuvą važiavo daugiau užsienietiškų nei lietuviškų sunkvežimių“, – teigė susisiekimo ministras.

Dėl to, pasak R. Masiulio, bus keičiama ir kelių apmokestinimo sistema. Per 2 metus bus įvestas naujas kelių mokestis sunkiasvorėms transporto priemonės.

„Iki šiol mūsų keliai buvo laužomi tų sunkiasvorių transporto priemonių, tačiau už tai nebuvo sumokama, nes pagal euro vinjetės sistemą gali nuvažiuoti kiek nori, o sumoki tik vieną kartą. Tačiau dabar sistema bus pakeista į atstuminę, kiekvienas mokės už nuvažiuotą kilometražą ir tie pinigai keliaus į Kelių priežiūros fondą. Manome, kad dėl teisingai apmokestintų kelių sunkiasvorėms transporto priemonėms, per metus surinksime 70 mln. eurų daugiau“, – tikisi ministras.

Anot R. Masiulio, pagerinus susisiekimą tarp Kauno ir Marijampolės Kaunu, turėtų augti ir šių dviejų miestų konkurencingumas.

„Marijampoliečiai galės greičiau pasiekti Kauną. Mes esame suvedę statistiką, kad Kaune atlyginimai 120 eurų didesni nei Marijampolėje, todėl tikiu, kad tai padės augti miestui ir Marijampolėje didės algos“, – tikisi ministras.

Kalbėdamas apie darbų eigą R. Masiulis turėjo ir šokių tokių priekaištų rangovams, tačiau, atrodo, kad po to, kai ministras viešai kritikavo kelininkus, kad jie savo sąskaita taupo asfaltą, karo kirvis jau užkastas.

„Pagrindiniai priekaištai buvo dėl to, kad darbai vėlavo, tačiau dabar rangovai užtikrino, kad šiais metais darbai bus pabaigti. Pats įsitikinau, kad kliūčių tam neturėtų kilti. Pagrindinės priežastys, kodėl vėlavo darbai, tai praėjusių metų liūtys“, – aiškino ministras.

Šiuo metu nuo 2 iki 4 eismo juostų platinami du „Via Baltica“ ruožai, esantys Prienų ir Marijampolės savivaldybių teritorijose (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožai nuo 23,40 km iki 35,40 km ir nuo 45,15 km iki 56,83 km). Tai paskutiniai kelyje Kaunas–Marijampolė likę nepraplatinti ruožai, bendras jų ilgis – apie 24 km.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

87 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Šalyje dar labiau griežtinamos karantino sąlygos

Kauno klinikinės ligoninės medikas: žmonės privalo žinoti, kas vyksta

Į pagalbą kovojant su koronavirusu Kaune stoja būsimi kariuomenės paramedikai

Dėl koronaviruso sunkmetį išgyvenančiam verslui – specialus fondas

S. Skvernelis: už vienkartinių priemonių saugojimą Kauno ligoninėje turi būti taikoma atsakomybė

Dėl koronaviruso grėsmės „Volfas Engelman“ papildomai investuoja į produkcijos saugumą

A. Veryga prasitarė, kada prognozuojamas užsikrėtimo koronavirusu pikas

Džiugios žinios būsimiems studentams: didėja valstybės finansuojamų vietų skaičius aukštosiose mokyklose

Koronavirusu užsikrėtusių medikų skaičius Lietuvoje viršijo 100

Pareigūnų „trikojis“ įamžino nutrūktgalviškas lenktynes Kaune – greitį viršijo keturis kartus