Ore išbuvo beveik 11 valandų – užbaigė tai, kas nepavyko S. Dariui ir S. Girėnui | Kas vyksta Kaune

Ore išbuvo beveik 11 valandų – užbaigė tai, kas nepavyko S. Dariui ir S. Girėnui

D. Liegaus asmeninio archyvo nuotr.

Rugpjūčio 5 d. Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome, po beveik 11 valandų ore, motorizuotu parasparniu „Lituanica“ sėkmingai nusileido Dainius Liegus. Savo skrydžiu jis užbaigė prieš 85 m. pradėtą, bet nepabaigtą lakūnų S. Dariaus ir S. Girėno skrydį.

Iš rugpjūčio 4 d. į rugpjūčio 5 d. D. Liegus vykdė kelionę nuo Pščelniko (Lenkija), kur 1933 m. sudužo S. Dariaus ir S. Girėno lėktuvas, iki Kauno.

Maršrutas: Pszcselnik kaimas šiaurės vakarų Lenkijoje (apie 100 km piečiau nuo Szczecin miesto), toliau praskridimas šiauriau Bydgoszcz miesto, vėliau šiek tiek piečiau Olsztyn miesto bei šalia Suwalki miesto pasukimas link Lietuvos teritorijos ir šalia Marijampolės – tiesiai į Kauną.

Ore jis praleido 10 val. ir 50 min. bei įveikė 650 km. „Sekmadienį sėkmingai nusileidau Aleksoto aerodrome. Jausmas neįtikėtinas!“, – komentavo daugkartinis Lietuvos parasparnių čempionas, „Laisvo skrydžio“ klubo prezidentas D. Liegus ir tęsė: „Šiemet sutapus Lietuvos valstybės 100-mečio ir „Lituanica“ skrydžio 85-mečio progoms, norėjosi pažymėti šias svarbias sukaktis ir padaryti tai būdu, kurį mėgstu, t.y. skristi parasparniu. (…) Įveikti 650 km parasparniu – ganėtinai didelis iššūkis“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ sakė D. Liegus.

Vyras pasakojo, kad gan ilgokai teko laukti palankaus oro skrydžiui. Pačios kelionės metu patyrė netikėtumų: pirmos dienos vakarą sugedo variklis, tad teko neplanuotai leistis. Sekmadienio rytą jis su atsarginiu varikliu vėl pakilo į orą. Dar vienas netikėtumas – iki S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo likus vos 10 kilometrų – užklupo audra, tad kol ji baigėsi, D. Liegus turėjo laukti ant žemės. Po to sėkmingai baigė skrydį.

Motorizuotas parasparnis „Lituanica“./Asmeninio archyvo nuotr.

„Ankstyvą šeštadienio rytą visiškai nepūtė vėjas, tad buvo labai sudėtinga startuoti su daug kuro ir įrangos. Po kelių bandymų, pakeitus pakilimo aikštelę, vis tik pavyko pagaliau atsiplėšti nuo žemės ir pradėti ilgą bei varginantį skrydį. Pirmas dvi skrydžio atkarpas (185 ir 163 km) pavyko įveikti pakankamai sklandžiai. Tačiau, pakilus trečiai atkarpai, po 34 km skrydžio sugedo variklis ir teko neplanuotai leistis. Kadangi nusileidimo vieta nebuvo visiškai palanki ar planuota – lydintysis ekipažas šiek tiek užtruko, kol atvyko ir jau artinosi didelė audra, tad apsistojome Olsztyn miesto aerodrome“, – pasakojo D. Liegus.

Ryte jis pasiruošė atsarginį motorą ir sėkmingai pradėjo dar vieną skrydžio atkarpą. Likus 13 km iki Aleksoto – pasibaigė kuras ir variklis užgeso, tad teko leistis. Tuomet užėjo audros debesis ir reikėjo slėptis nuo lietaus bei stipraus vėjo pas vietos gyventojus.

D. Liegus Lenkijoje./Asmeninio archyvo nuotr.

„Kadangi skrydžio tempas buvo pakankamai greitas – žemės komanda atsiliko daugiau nei pusvalandžiu. Kol jos laukiau, beveik praėjo ir lietaus debesis, horizonte matėsi šviesėjantis dangus. Pasibaigus lietui užsipyliau šiek tiek kuro ir sėkmingai pakilau baigiamajam skrydžiui. Po paskutinių 15 min. praleistų skrydyje, man pagaliau pavyko pasiekti tikslą ir nusileisti istoriniame S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome!”, – džiaugėsi D. Liegus.

Motorizuotu parasparniu „Lituanica“ jis pakilo į maždaug 0,5-1,5 km aukštį.

D. Liegus per 11 valandų užbaigė legendinį S. Dariaus ir S. Girėno skrydį./Asmeninio archyvo nuotr.

Primenama, kad S. Darius ir S. Girėnas eksperimentiniu lėktuvu „Lituanica“ iš Niujorko Floido Beneto (Floyd Bennet Field) oro uosto pakilo 1933 m. liepos 15 d. 6 val. 24 min. Lėktuvas liepos 17 d. 0 val. 36 min. (Berlyno laiku) sudužo šalia Kuhdamo kaimo, Soldino apylinkėse (dab. Lenkija, Pščelniko k.).

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA