Į darbus Airijoje iš Kauno oro uosto norėję grįžti lietuviai liko ant ledo | Kas vyksta Kaune

Į darbus Airijoje iš Kauno oro uosto norėję grįžti lietuviai liko ant ledo

delfi.lt 2018/07/09 17:16
Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Lietuvoje užstrigę emigrantai negali grįžti atgal į darbus. Kai kurie priversti darbdavių prašytis atostogų pratęsimo, vėluoti į darbus, kadangi „Ryanair“ atšaukė šiandien turėjusį įvykti skrydį Kaunas–Dublinas.

Lygiai taip pat atšauktas šiandien turėjęs vykti Dublinas–Kaunas skrydis. Keleiviams buvo pasiūlyta grąžinti pinigus už pirktus bilietus arba pasikeisti skrydžio datą. Tačiau toks pasiūlymas tenkino ne visus.

Kai kuriems sistemoje kaip galimas datas grįžti į Dubliną rodė tik nuo liepos 30 d. vyksiantiems skrydžiams, taigi Lietuvoje jie turėtų praleisti dar kone mėnesį.

Tokioje situacijoje atsidūrė prieš 12 metų į Airiją emigravusi moteris. Jos sūnus Nerijus Vasiliauskas papasakojo daugiau apie šį įvykį.

„Šiuo metu mano mama yra Lietuvoje, nes čia atostogavo porą savaičių. Šiandien ji turėjo skristi atgal, todėl vakar ją registravau skrydžiui, tačiau man iš karto išmetė lentelę, kad skrydžiui jos užregistruoti negaliu, nes jis atidėtas. Buvo pasiūlyta atgauti pinigus už bilietą arba pasikeisti datą.

Pažiūrėjau sistemoje, kada galima pasikeisti datą, tačiau ten rodė tik skrydžių pasirinkimus nuo liepos 30 d. Tada užėjau į oficialų „Ryanair“ puslapį ir pamačiau, kad bent šią savaitę – nėra skrydžių, prie visų jų rodo, kad bilietai išpirkti.

Galiausiai susisiekiau su Kauno oro uostu ir iš Kauno buvo rastas artimiausias skrydis tik penktadienį. Tebuvo viena laisva vieta, taip pat pora laisvų vietų į sekmadienio skrydį“, – pasakojo jis.

N. Vasiliauską papiktino, kad toks netikėtas skrydžio atšaukimas sujaukė ne vieno tautiečio ir užsieniečio planus. Jis svarstė, kad gal skrydžio atidėjimas susijęs su liepos 12 d. planuojamu „Ryanair“ pilotų streiku, tačiau pats suabejojo, mat iki planuojamo streiko dar liko pora dienų. Pati aviakompanija jokios priežasties keleiviams nepateikė.

Atostogos sutrumpėjo savaite

Panašioje situacijoje atsidūrė ir tautietė Karolina. Apie tai, kad skrydis neįvyks, ji e.laišku ir žinute buvo informuota tik vakar apie 18 val. Merginai pavyko pasikeisti skrydžio datą į sekmadienį, taigi planuota kelionė nusikėlė kone savaitei.

Kad šią savaitę skrydžių nėra matyti ir pačioje „Ryanair“ sistemoje. Prie skrydžių rodoma informacija, kad visi bilietai išparduoti, o artimiausias skrydis, į kurį galima nusipirkti bilietus – liepos 16 d., pirmadienis. Tačiau bilieto kaina į vieną pusę siekia net 145 eurus.

Karolina stipriai dėl atšaukto skrydžio neišgyvena, tačiau ją liūdina, kad planuotos atostogos sutrumpėjo savaite: „Planavau atostogauti iki rugpjūčio 1 dienos. Važiavau šiaip atostogų ir giminių aplankyti.“

Tuo metu N. Vasiliauską situacija itin piktina: „Žmonės juk planuoja, turi darbus ir yra priversti prarasti savaitės uždarbį dėl avialinijų kaltės.

Be to, juk ne kiekvienas gyvena prie oro uosto, kitam gal 200 kilometrų iki oro uosto tenka važiuoti, todėl susiplanuoja, susitaria kad Airijoje kas nors tą dieną juos pasiimtų, tas žmogus paima laisvą dieną darbe – ir nieko. Visokių situacijų yra, o dabar išėjo taip, kad žmonės negali atgal į Dubliną grįžti.“

N. Vasiliauskas dar svarsto, ar mama prašys kompensacijos dėl to, kad buvo priversta praleisti darbą. „Tiksliai nežinau, kaip dėl tų kompensacijų, čia teisininkai ar aviakompanijos atstovai turėtų pasakyti, ką turėtų daryti žmogus, atsidūręs tokioje situacijoje“, – sakė jis.

Kompensacija nepriklauso

DELFI kreipusis į „Ryanair“, kompanijos atstovai pripažino, kad buvo atšauktas ne tik šiandien turėjęs vykti skrydis iš Kauno į Dubliną, bet ir vakar dienos.

„Mes apgailestaujame, kad skrydžiai buvo atšaukti dėl oro eismo kontrolierių personalo trūkumo visoje Europoje, kuris lėmė ir tam tikrų skrydžių vėlavimus.

Apgailestaujame kartu su visais mūsų klientais dėl šios ne nuo mūsų kaltės susiklosčiusios padėties ir jau kreipėmės į Europos Oro eismo kontrolierių centrus, Europos Komisiją ir atsakingas institucijas dėl situacijos pablogėjimo vasaros sezonu, kad kuo skubiau būtų imtasi veiksmų“, – komentavo „Ryanair“ atstovai.

Kompanija taip pat patikino, kad visi klientai apie atšauktus skrydžius buvo informuoti e. laiškais ir SMS žinutėmis, jiems buvo pasiūlyta grąžinti pinigus už skrydžius, pasirinkti kitą datą ar alternatyvų skrydį.

„Ryanair“ atstovai taip pat patikino, kad ši situacija yra visiškai nesusijusi su Airijos pilotų planuojamu streiku liepos 12 d., taip pat pridūrė, kad tokiu atveju, kai nepatogumų keleiviams kyla ne dėl pačios aviakompanijos kaltės, keleiviams kompensacija nepriklauso.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA