„Mazda CX-5“ – bekompromisis vairavimo malonumas už protingą kainą | Kas vyksta Kaune

„Mazda CX-5“ – bekompromisis vairavimo malonumas už protingą kainą

R. Tenio nuotr.

Ne vienas vairuotojas norėtų įsigyti prabanga nors kiek dvelkiantį automobilį, tačiau geresnės Vakarų gamintojų komplektacijos piniginę tuština tiesiog per daug. Japonijoje nuo pradžios iki pabaigos gimstanti „Mazda“ iš esmės siūlo kompromisą kišenei be kokybės ir važiavimo malonumo aukų. Priešingai, vienas „Mazda“ flagmanų „CX-5“ žiba modernių sistemų gausa, o atnaujinti pagrindiniai mazgai išpildo Jinba Ittai filosofiją – raitelis susilieja su žirgu.

Lietuvoje pirmaujantis „japonas“

Kaip pabrėžė šiam prekės ženklui atstovaujančio „Inchcape Motors“ Kauno salono vadovas Darius Armonas, „Mazda“ yra vienintelis japonų gamintojas, pelnęs du „Lietuvos metų automobilio“ titulus.

„Lietuviai anksčiau labiausiai palaikė ir daugiausia balsuodavo už Vakarų gamintojus – tai, kad lyderio poziciją perima pašalietis iš tolimų kraštų, yra dvigubas pasiekimas. Panašu lyg mums nuvažiuoti į Japoniją ir gauti kokį nors kovos menų diržą“, – kalbėjo D. Armonas.

Kaip primename, „Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimuose „Mazda CX-5“ geriausiu įvardytas trijų komisijos narių, o daugelio kitų žurnalistų skalėse japoniškas krosoveris užėmė antrą-trečią vietas, tad surinktų 49 taškų pakako užtikrintai pergalei.

7 balus automobiliui skyręs „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius taip argumentavo savo pasirinkimą: „Visų pirma – medalis dizaineriams. Išorė atrodo idealiai. Kažkoks tobulas harmonijos gogelmogel, kuriame galima rasti ir saldžių, ir aštrių prieskonių. Įlipus į vidų – gimti namai, tvarkingi, suprantami ir patogūs. Atrodo, kad net nebesvarbu, kaip „CX-5“ važiuoja, bet ir važiuoti šis modelis moka puikiai.“

Automobilį optimizavo iš pagrindų

Šių važiavimo pamokų „CX-5“ išmokė revoliucinė naujų „Mazda“ automobilių „SkyActiv“ technologija, kuri optimizuoja keturis transporto priemonės elementus: variklį, pavarų dėžę, kėbulą ir važiuoklę.

„SkyActiv“ varikliai itin sumažina CO2 emisiją, nors tai pasiekiama ne galios, dinamikos ir komforto sąskaita. Pavarų dėžė – automatinė, tačiau adaptyvinė, prisitaikanti prie važiavimo stiliaus. Kėbulas tapo lengvesnis, tačiau dėl unikalios technologijos standesnis, o važiuoklė – optimaliai sugerianti nelygumus ir tarsi prilipdanti automobilį prie kelio“, – aiškino D. Armonas.

„Inchcape Motors“ Kauno atstovybes vadovas Darius Armonas

Anot „Inchcape Motors“ vadovo, tokiose rinkose kaip Skandinavijos, kur už automobilių anglies dioksido išmetimą reikia mokėti didelius mokesčius, šio gamintojo pardavimai labai geri – Lietuvoje klientui ekologiškumas irgi tampa vis svarbesnis kriterijus.

Įlipus, palikti mašinos nesinori

Išgirtąsias „Mazda CX-5“ savybes teko išbandyti ir portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistams. Pirmas įspūdis, kuris užklumpa sėdus į „Luxury“ komplektacijos modelį, atsiribojus nuo malonaus naujo automobilio kvapo – japonai nesileidžia į kompromisus dėl kokybės.

Minkšta oda apglėbia ne tik atsidūrus sėdynėse – nepagailėta patvarios medžiagos ant priekinės panelės, durų apmušalų. Prabangos pojūtis, medį imituojanti apdaila pasitinka ir gale įsitaisiusius keleivius, o sustirusiems jų kaulams gyvybę grąžina tik aukštos klasės mašinose randamos trijų padėčių šildomos sėdynės. Be abejonės, papildomi šildymo sprendimai siūlomi ir vairuotojui bei priekyje sėdinčiam keleiviui.

Salono gėrybes galima vardyti be sustojimo: elektra valdomos sėdynės, automatinis bagažinės dangtis ir vienu svirtelės patraukimu konfigūruojamas krovinių skyrius, „Bose“ garso aparatūra ir įvairiausius prisijungimo bei valdymo būdus teikianti multimedijos įranga, keturi USB ir trys 120 W/12 V krovimo lizdai – tik keli minėtini punktai.

Stebinantis SUV vikrumas

Visgi iš tikrųjų „Mazda CX-5“ blizga suburzgus jos padidintos kompresijos „SkyActiv“ agregatui – numynus akceleratorių iki dugno, apsukos mikliai kyla iki 6 tūkst., o tolygus variklio riaumojimas maloniai paglosto ausį. Žinoma, sportinio automobilio parametrų čia tikėtis nereikia, tačiau kaip tokio dydžio automobiliui įsibėgėjimas puikus. Norite dar veržlesnio važiavimo? Jūsų paslaugoms po ranka – „Sport“ režimo svirtelė, kurią spustelėjus laikomos aukštesnės variklio apsukos ir bet kuriuo momentu išnaudojama daugiau jo galios.

Kad greičiu būtų galima mėgautis saugiai ir ekonomiškai, „Mazda“ prifarširavo automobilį išmanių technologijų. Greičio palaikymo sistema fiksuoja priekyje esančias kliūtis bei automatiškai lėtina iki visiško sustojimo ir greitina automobilį – su srautu galima judėti visiškai neliečiant pedalų. Trumpam sustojus, aplinką ir augmeniją tausoja „i-Stop“ sistema, išjungianti variklį optimalioje stūmoklių pozicijoje kitam užvedimui.

„CX-5“ taip pat fiksuoja horizontalųjį kelio žymėjimą ir padeda palaikyti transporto priemonę toje pačioje juostoje. Tuo tarpu atliekant staigų posūkį stabilumą užtikrina „Mazda“ sukurta gravitacinės jėgos kontrolės sistema, įvairiose posūkio fazėse mažinanti ir didinanti variklio trauką. Aukštu miesto visureigiu posūkiuose išties galima pasitikėti, nors ekstremalių fokusų geriau privengti.

Klasikinių saugos sistemų, kurios visos įdiegtos „CX-5“, vardinti nė neverta – automobilis išsiskiria avarinio stabdymo sistema ir ant priekinio automobilio stiklo projektuojama vairuotojui aktualiausia informacija. Tamsiu paros metu asistuoja išmanieji šviesos diodų priekiniai žibintai, automatiškai įjungiantys ilgąsias šviesas ir išplėšiantys iš tamsos kritines posūkio vietas.

Stoja šalia aukščiausios klasės

„Kalbant apie kokybę, „Mazda“ save priskiria pusiau premium klasės gamintojui. Premium klasė – tai „Audi“, „Mercedes-Benz“, „BMW“ ir „Lexus“, kaip ąžuolai įaugę šiame ringe. Visgi, jei uždengtum gamintojo ženklus ir pasodintum bet kurį iš pastarojo segmento automobilių savininkų į „Mazda“, pagal apdailos, surinkimo ir važiavimo kokybę jis tikrai neatskirtų „CX-5“ nuo aukščiausios klasės automobilių“, – pasakojo D. Armonas.

Dėl minėtų priežasčių vairuoti „Mazda CX-5“ yra tikras džiaugsmas – tiek interjeras, tiek eksterjeras sukurtas maksimalistiškai. Be to, visiems „Mazda“ modeliams birželį taikomi išskirtiniai pasiūlymai, išskyrus „CX-5“, nes tapus „Lietuvos metų automobiliu“ jo paklausa stipriai išaugo.

„Bet kokiu atveju, šios mašinos kaina, lyginant su kitų markių tokios komplektacijos automobiliais, yra viena geriausių rinkoje. Klientai, niekada negalvoję apie „Mazda“, ateina į saloną ir, pamatę japonų gamintojo mašiną, ją įsimyli, lygiai moterys ir vyrai.

Kauniečiai renkasi išmintingai

„Inchcape Motors“ Kauno atstovybės pardavimų vadybininkas Eidvilas Zailskas pridūrė, kad populiariausias tarp „CX-5“ perkančių kauniečių – „Luxury“ įrangos lygis su 2,0 l darbinio tūrio benzininiu varikliu. Tai yra pats prabangus, tačiau ekonomiškas automobilis – protingai prabangus, kurio per akis kasdieniam važinėjimui. Yra dar vienas galingesnis variklis – jį renkasi pačios aukščiausios dinamikos ieškantys klientai.

„Iš viso yra galimi keturi komplektacijos lygiai ir trys varikliai: 2,0 l ir 2,5 l benzininiai bei 2,2 l dyzelinis agregatas. Galima komplektuoti su mechanine arba automatine greičių dėže. Gama yra didžiulė, o daugiausia klientai renkasi 3-4 modelius ir raudoną „Mazda“ spalvą, kuri, beje, yra unikali“, – sakė E. Zailskas.

Į spalvotą kėbulo laką įmaišytas papildomas metallic sluoksnis, žiūrint į automobilį kuriantis gilumos įspūdį, tarsi žvelgtum į gelmę. Tai bando atkartoti ir kiti gamintojai, bet, E. Zailsko teigimu, kai tik padaro ką nors panašaus, „Mazda“ išgauna dar geresnį efektą. Ši spalva – vizitinė japonų gamintojo kortelė, šviečianti iš tolo. Kol kas, beje, dabar šitaip dažomas tik „Mazda CX-5“ – kiti modeliai ją gaus tik nuo 2019-ųjų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA