Nerimsta aistros dėl Vienybės aikštės: nori svarstyti projektą iš naujo

„Urban Inventors“ vizualizacija
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Šiandien Lietuvos architektų rūmai (LAR) žiniasklaidai ir visuomenei išplatino pranešimą, kuriame teigiama, kad norima sunaikinti Vienybės aikštės Kaune istorinę savastį. Pranešime remiamasi Kauno Regioninės architektūros tarybos (RAT), kurios veiklą finansuoja LAR ir Lietuvos kultūros taryba, išvadomis, išanalizavus projektą „Inžinerinio statinio Vienybės aikštės Kaune rekonstravimo projekto koregavimas“.

Neįvardinti minėtos tarybos ekspertai teigia, jog „projektiniai pasiūlymai neatitinka Architektūros įstatyme nurodytų architektūros kokybės kriterijų“ bei pabrėžia, kad „projekto sprendiniai sumenkina aikštės kaip vienos pagrindinių Lietuvos aikščių istorinę, kultūrinę, politinę ir socialinę svarbą.“

Kritikuoja projekto šiuolaikiškus sprendimus

„Mes, architektai, tikime, jog sunaikinus pagrindinės miesto aikštės istorinę savastį, bus paneigtas Kauno savivaldybės ir miestiečių siekis tapti UNESCO modernistinės architektūros paveldo miestu. Skubotais ir nevisaverčiais sprendimais neturime teisės menkinti tarpukario modernizmo architektūros verčių bei ištrinti savasties, kurios dėka tapome Europos kultūros sostinės 2022 miestu“, – teigia Kauno RAT pirmininkė Gražina Janulytė-Bernotienė.

Pakvietė apžiūrėti buvusio „Pramprojekto“: darbą lygina su gyvenimu viešbutyje 37 nuotr.

Tarybos nuomone, Vienybės aikštės Kaune rekonstravimo projektiniai pasiūlymai „neatitinka viešojo intereso – nebuvo pristatyta jokia tyrimų medžiaga, neįtraukta visuomenė, siekiant nustatyti naujai kuriamos viešosios erdvės daugiafunkciškumą“. Taip pat teigiama, kad „pagal pristatomus sprendinius sunaikinamas Vienybės aikštės monumentalumas, naikinami aikštės savasties ženklai.“

Itin daug dėmesio tarybos išvadose skiriama šiuo metu aikštėje įrengiamo požeminio parkingo įvažiavimo ir išvažiavimo vietoms. „Priešais Laisvės skulptūrą atveriant įvažiavimo / išvažiavimo iškasą bei stoginę, menkinamas jos reikšmingumas, o semantika įgyja idėją iškreipiančių poteksčių“, – rašoma minėtame pranešime.

Komplikuotu vadinamas ir parkingo įvažiavimo ir išvažiavimo vietų įrengimas ties VDU ir KTU studentų skveru, kuris „smarkiai blogins universitetų funkcionavimo sąlygas ir faktiškai sunaikins studentų skverą.“

Projekto kritikai aiškina, kad nuo Putvinskio g. laiptų aikštės link ir pačioje aikštėje nenumatyti pandusai, nuovažos, „o tai yra trukdis žmonių su negalia, tėvų su mažais vaikais bei dviratininkų ir riedutininkų judėjimui.“

Pateikė ir konkrečių siūlymų

Atlikusi Vienybės aikštės rekonstravimo projektinių sprendinių ekspertinį vertinimą, Kauno RAT pateikė ir keletą rekomendacijų. Visų pirma, taryba pasiūlė „parengti Vienybės aikštės projektinių pasiūlymų variantą glaudžiau bendraujant savivaldybei, projekto vystytojui ir projekto autoriams, kuriame būtų respektuojama istorinė aikštės raida ir surastas modernus būdas išreikšti Kauno Naujamiesčio dvasią.“

Taip pat taryba šio projekto rengėjams siūlo suformuoti „socialinę užduotį, įtraukti bendruomenę, akademinius sluoksnius į diskusiją, taikyti tyrimų metodus, leidžiančius išgirsti jos nuomonę prieš priimant sprendimus dėl galutinio teritorijos tvarkymo.“

Situaciją portalui „Kas vyksta Kaune“ pakomentavo šį projektą Kaune vystančios bendrovės „Urban Inventors“ generalinis direktorius Lionginas Šepetys:

„Dar po pirmojo viešojo projekto svarstymo, kuris vyko 2017 m. liepą, atsižvelgėme į visas dabar pateikiamas Kauno RAT rekomendacijas. Vykdydami šį projektą glaudžiai dirbome su miesto savivaldybe, architektų bendruomene, istorikais, paveldosaugos specialistais, nes puikiai suprantame šio projekto svarbą visai Kauno bendruomenei.

Projektas viešam svarstymui buvo pristatytas net 4 kartus. Padarėme gerokai daugiau nei numato teisės aktai: be privalomų ir papildomų pristatymų, su projektu buvo galima susipažinti ir savivaldybės interneto svetainėje, jis buvo eksponuojamas savivaldybės pastate, studentų skvere, ant statybinės tvoros, verslo centre „BLC“.

Vytauto Didžiojo karo ir M. K. Čiurlionio muziejų bei Vytauto Didžiojo ir Kauno technologijos universitetų pasiekiamumas po rekonstrukcijos bus netgi geresnis nei dabar. Įvažiavimai į požeminę automobilių saugojimo aikštelę yra būtent tokie, kokie numatyti 2006 metų miesto plane. Mes siekiame sukurti aikštę, kuri bus patogi Kauno bendruomenei ir pabrėžianti istorinę Kauno savastį bei kartu atspindinti modernų augantį miestą.“

30 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Iš savo įkurto žurnalo pasitraukusi A. Jagelavičiūtė sukasi naujame amplua – kvietė į vakarėlį

Viešumą išvydo peticija: reikalauja nutraukti tarnybų smurtą prieš vaikus ir šeimas

Kauniečių šeimos išgyvenamos dramos vingiai – klydo ir institucijos

Popiežiaus vizito Lietuvoje atgarsiai – kiek kainavo priimti šventąjį tėvą?

Avarija centre: sužeistam žmogui prireikė medicininės pagalbos

„Kauno vandenų“ vadovams ir verslininkams - milžiniškos baudos

„Lietuvos metų automobilio 2019“ startas bus paskelbtas Kaune

Iš kauniečių šeimos išplėštų vaikų drama tęsiasi: specialistai nenorom išklausė tėvo

Po atviru dangumi paliktu prabangiu automobiliu susidomėjo vagys: išlupo „akis“

Sekmadienį Žalgirio areną drebins beveik 200 prekės ženklų