„Ford“ Kaune pasiūlė išbandyti pagirių kostiumą – sunku vien įsitaisyti prie vairo | Kas vyksta Kaune

„Ford“ Kaune pasiūlė išbandyti pagirių kostiumą – sunku vien įsitaisyti prie vairo

R. Tenio nuotr.

Lietuvoje per „Ford“ atstovybes keliauja koncerno sukurtas pagirių kostiumas, imituojantis simptomus, kuriuos jaučia už vairo po išgertuvių sėdantis žmogus. Neįprastas kostiumas pasiekė ir Kauno „Inchcape Motors“ saloną, kur jį išbandyti gavo progą „Kas vyksta Kaune“: su tokia našta prie vairo – tikrai ne vieta.

[galerija kiek=”8″]

Daugelis savo kailiu yra patyrę ryto po smarkesnių išgertuvių „malonumus“. Alkoholio skaidymas ir šalinimas organizmui tampa nemenku iššūkiu, pasireiškiančiu galvos skausmu ir svaigimu, dehidratacija, nuovargiu, pykinimu, nerimu ir emocinio balanso išsiderinimu.

Jeigu tragiškos savijautos nelaikote pakankama kliūtimi sėsti prie vairo, verta priminti, kad pagiriojantis kraujyje dažnai tebebūna daugiau alkoholio nei vairuotojams leidžiama Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.

Apribota orientacija ir judesių koordinacija

„Ford“ pagirių kostiumas sveria kiek daugiau negu 17 kilogramų – jis susideda iš specialios liemenės, rankų ir kojų svarmenų, kepurės, akinių bei ausinių. Šie elementai imituoja klasikinius pagirių simptomus: apsunkimą, pykinimą ir galvos svaigimą.

Užsidėjus visą atributus, bene ryškiausiai pajaučiamas bendras sunkumas. Svarmenimis apkarstytos kūno dalys tampa inertiškos, jų beveik neįmanoma judinti staigiai ir tiksliai. Ausinės vienu metu neleidžia tiksliai užfiksuoti aplinkos garsų ir simuliuoja nemalonų jautrumą garsiniams dirgikliams.

Atskiros pastraipos verta kostiumo kepurė ir akiniai. Pastarieji, su šviesos diodu, tvoskiančiu į vieną akį, greitai sukelia diskomfortą ir lengvą svaigulį. Galiausiai, visai kaip esant pagiringam, pasidaro sunku tiksliai nustatyti objektų išsidėstymą ir judėjimą trimatėje erdvėje – šiuo atveju, todėl, kad vienos akies dalyvavimas regėjime smarkiai apribotas.

O ant galvos uždėtas ne šiaip stabilus svarmuo, bet tam tikrą laisvumą turintis „pakabintas“ svoris. Žvilgtelėjimas į šoną, galvos nuleidimas ar kilstelėjimas, kaip tenka daryti vairuojant automobilį, reikalauja papildomų pastangų. Atvirai pasakius, su šitokia smegenine vieta – tik lovoje arba kitoje visiškai stacionarioje padėtyje, ne prie vairo.

Jei jau kalbame apie vairą, apsikarsčius imitacine technika sudėtinga pasidaro vien įsitaisyti ant automobilio sėdynės. Sunku perkelti rankas nuo vairo ant pavarų perjungimo svirties, problematiška adekvačiai vertinti eismą.

Alkoholis prie vairo – tragiškos policijos suvestinės

Be to, įsibėgėjimo ir stabdymo jėgos dėl išaugusios masės kūną veikia smarkiau – tai tampa savotišku siurprizu, neleidžiančiu normaliai valdyti transporto priemonės. Silpnumo apnikti, energiją praradę pagiringi vairuotojai, negalintys pilnai naudotis savo raumenų jėga, turėtų jaustis panašiai.

Pagirių kostiumą „Ford“ kompanijai sukūrę Vokietijos „Meyer-Hentschel“ instituto mokslininkai, atlikę daugybę bandymų, akivaizdu, padirbėjo iš peties. Anot prevencinės priemonės kūrėjų, net praėjus kuriam laikui po išgėrimo, pagirias jaučiantys vairuotojai kelia tokį patį pavojų, kokį keltų ir būdami neblaivūs – dėl mieguistumo, nuovargio sumažėja jų reakcijos laikas.

Lietuvos Policijos departamento statistika rodo, kad 2017 m. neblaivūs vairuotojai sukėlė 186 įskaitinius eismo įvykius, kurių metu žuvo 11 žmonių ir 250 buvo sužeisti. Nors tai – geresni rodikliai nei 2016-ųjų, tobulėti vietos apstu. Nėra abejonės, kad vienintelis visuomenę visiškai tenkinantis sužalotų ir gyvybę praradusių eismo dalyvių skaičius turėtų būti 0.

Jaučia pareigą šviesti visuomenę

O prie šio tikslo siekimo smarkiai prisideda „Ford“ kuriamos prevencinės priemonės ir automobiliuose diegiamos saugos sistemos. Kaip pridūrė „Inchcape Motors“ Kauno atstovybės vadovas Darius Armonas, kostiumas skirtas ugdyti sąmoningumui ir skleisti žiniai apie pavojų, kurį kelia vairavimas ne tik esant išgėrus, bet ir apsvaigus nuo narkotikų.

„Svarbiausia, kad dažnai patys nejaučiame adekvačiai nereaguojantys į aplinką, bet gebėjimai laikytis atstumo, saugaus greičio, manevruoti kritinėje situacijoje, staigiai stabdyti yra menki. Tai veda tiek prie žūčių, tiek prie suluošinimų ir finansinių nuostolių“, – kalbėjo D. Armonas.

Pagirių kostiumas Kaune buvo kelias dienas, per kurias jį išbandė dalis salono klientų ir darbuotojai. „Vieno kostiumo didelis skaičius žmonių fiziškai nepadėvės, tačiau paviešinta žinia apie sulėtėjusią reakciją, apsunkusį kūną gali pasiekti daugelį esamų ir būsimų vairuotojų, pilietiškų miesto gyventojų. Kostiumas keliauja per „Ford“ atstovybes – mes esame socialiai atsakingi ir prisidedame prie šio projekto“, – sakė „Inchcape Motors“ vadovas.

Daug kur – pirmieji

D. Armono teigimu, įdomu tai, kad „Ford“ yra pirmas gamintojas, serijinės gamybos automobiliuose įdiegęs saugos diržus (nuo 1955 m. – kaip pasirenkama įranga – „Kas vyksta Kaune“). Visuomenė, pridūrė pašnekovas, nepriėmė – ši inovacija kuriam laikui buvo nutraukta, tačiau būtent „Ford“ buvo pirmieji.

„Pagrindinis šio gamintojo išskirtinumas tai, kad investuojama į įperkamas ir panaudojamas technologijas. Ne į kosminius laivus, vienetinius gaminius, naudojamus viešųjų ryšių kampanijoms, o serijinei gamybai taikomas inovacijas. „Ford Focus“, pavyzdžiui, eismo juostos laikymosi, avarinio stabdymo, krypties koregavimo sistemas turėjo prie 6-erius metus“, – realią eismo dalyviams teikiamą naudą įvardijo D. Armonas.

Galiausiai, jis atskleidė, kad saugumo sistemos, kurias kiti automobilių gamintojai dabar kviečia išbandyti kaip naujoves, „Ford“ transporto priemonėse papildomai komplektuojamos jau seniai.

Tai – technologinė paspirtis, smarkiai padidinanti eismo saugumą, tačiau jokia sistema negali kompensuoti vairuotojo sąmoningumo trūkumo. Kol automobilius valdome patys, sėsti prie vairo išgėrus ar pagiringam – nevalia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA