Sulaikytas vogtų „BMW“ detalių krovinys, nuostoliai – iki 0,5 mln. eurų | Kas vyksta Kaune

Sulaikytas vogtų „BMW“ detalių krovinys, nuostoliai – iki 0,5 mln. eurų

R. Tenio nuotr.

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) pareigūnai vakar sulaikė didelį vogtų apynaujų „BMW“ detalių krovinį – nukentėjo ne mažiau kaip 31 automobilio savininkai. Nors ilgapirščiai siekė kaip galima labiau blokuoti signalą, aptikti dalis padėjo viename iš nugvelbtų įrenginių sumontuotas sekimo prietaisas.

Kauno apskrities VPK Kriminalinės policijos Nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos 3-iojo skyriaus vyriausiasis tyrėjas Eugenijus Lenkaitis pranešė, kad detalės rastos vasario 13 d. apleisto pramoninio kvartalo sandėlyje. Dėl vagysčių sulaikytas vienas asmuo, gimęs 1989 m., deklaravęs gyvenamąją vietą Kauno rajone. Dėl vagysčių kriminalinei policijai šis vyras nežinomas, tačiau dukart buvo teistas Norvegijoje.

„Sulaikytasis prisipažįsta, kad atliko vagystes, bet smulkesnės informacijos dar nėra. Detalės gali būti ir iš Norvegijos. Vien pagal vairų skaičių, iškomplektuotas ne mažiau kaip 31 automobilis. Skaičiuojant vairo, multimedijos įrenginio ir prietaisų skydelio komplektą, 30 gal nebus“, – kalbėjo E. Lenkaitis.

Anot jo, vieno tokio rinkinio vagystė gali sudaryti iki 20 tūkst. eurų nuostolį. Nors juodojoje rinkose visas krovinys būtų parduotas už 15-20 tūkst. eurų, žalos atstatymas draudimo bendrovei gali atsieiti iki pusės milijono. Tai – vien „BMW“ automobilių, pagamintų 2009-2017 m., įranga. Taip pat tarp vagių populiarių „Audi“, „Volkswagen“ dalių šįkart neaptikta.

„Susekėme šiokį tokį signalą, kurį skleidė viename iš šių multimedijos įrenginių sumontuotas sekimo prietaisas, nors nusikaltėliai signalą ir bandė slopinti. Dalys buvo labai stipriai suvyniotos į foliją, polietileną, kad signalas neišeitų ir dalys pasiektų užsakovą. Visgi, sekimo prietaiso galimybės pasirodė esančios geresnės ir pavyko susekti krovinį“, – pasakojo E. Lenkaitis.

Kaip priminė jis, ypač Švedijos ypač draudimo bendrovės reikalauja itin stipriai saugoti visą elektroninę automobilių įrangą. Pasisėmus patirties iš skandinavų, šios priemonės populiarinamos bei skinasi kelią ir Lietuvoje. Transporto priemonės jau žymimos ne tik pasyviomis priemonėmis, kaip graviruojami, žymekliais užrašomi kodai, tačiau ir aktyviomis priemonėmis, kurios skleidžia signalus ir taip vogtas dalis leidžia susekti lengviau.

„Dažniausiai vagiami apynaujų „Audi“, „BMW“, „Volkswagen“ automobilių veidrodėliai, vairai, oro pagalvės, parkavimo sistemos – viskas, kas susiję su elektronika, ką galima lengvai realizuoti“, – komentavo pareigūnas.

Kaip sakė „BMW“ automobiliais Lietuvoje prekiaujančios bendrovės „Krasta Auto“ atstovas Sigitas Jovarauskas, švedai tokias technologijas kaip sintetinis DNR kodas, kuriuo ženklinami tam tikri automobilio komponentai, pradėjo diegti pirmieji. Taip pat – individualias sekimo priemones, kuriomis galima surasti net išmontuotas iš automobilio dalis.

„Ir gamintojai dirba tuo klausimu, diegia technologijas, kad pavogtus daiktus būtų galima susekti lengviau. Draudimo bendrovei tokios vagystės atsieina daug brangiau nei vien pagrobtų dalių kaina, kadangi nusikaltimo metu išdaužiamas stiklas, apgadinamos sėdynės, išlupama priekinė panelė, nukarpomi laidai – žala susikaupia tikrai nemaža“, – aiškino S. Jovarauskas.

Jis patikslino, kad ji gali būti ir didesnė, ir mažesnė nei įvardijo E. Lenkaitis, priklausomai nuo kitų automobilio dalių apgadinimo. S. Jovarausko teigimu, vagių taikiklyje dažniausiai atsiduria nauji automobiliai, bet apsaugos sistemas diegia ir senesnių transporto priemonių savininkai.

Tendencijos išlieka tos pačios – įprastai pradingsta veidrodėliai, vairai, multimedijos. Nukenčia ne tik „BMW“, bet ir kitų automobilių markių savininkai – nusikaltėlių veiksmus diktuoja paklausa antrinėje rinkoje. Patys mašinų gamintojai dabar rekomenduoja žymėti dažnai vagiamus daiktus, naudoti sekimo sistemas – tokią sumontavus, galima tikėtis mažesnės draudimo įmokos.

„Folija slopina signalą – dėl to, matomai, nepakankamai gerai, dalys ir buvo suvyniotos į ją. Kitų signalo slopinimo būdų girdėti neteko. Tiksliai įvardyti, kiek kainuoja sekimo prietaisai, negaliu – už juos moka pats automobilio savininkas“, kalbėjo S. Jovarauskas.

Visgi veidrodėliai, kitos dalys, pasak jo, žymimos itin intensyviai – kai kurios bedrovės neapsaugoto turto net nedraudžia. Tuo tarpu sekimo įrenginiai, kurių dėka rastas šis konkretus krovinys, gali būti išdėstyti bet kurioje automobilio vietoje. „Krasta Auto“ atstovas spėjo, kad šiuo atveju prietaisas buvo sumontuotas ne vaire, o multimedijoje.

E. Lenkaitis pridūrė, kad suveikė vieno vogto įrenginio sekimo prietaisas, nors sumontuoti jie buvo keliuose. Pareigūnas detalizavo, kad vagys viską supakavę buvo nepaprastai tvarkingai – sudėję į folijas, celofanus – vien išpakuoti truko porą valandų. E. Lenkaitis, spėjo, tai daryta, kad prekinė vogtų dalių išvaizda išliktų iki paskutinės minutės .

„Tikriausiai, skaičiuojamas kiekvienas euras. Automobilio negaili, bet savo pelnu itin rūpinasi. Tetrūkęs vienas prietaisų skydelio stikliukas, matyt tai – darbo brokas“, – svarstė E. Lenkaitis.

Viską apžiūrėję, pareigūnai susižymėjo gamintojo dalių numerius – „BMW“ toliau nustatys, kurioje mašinoje jos originaliai buvo sumontuotos. Pagal tai bus nustatyta, kur ir kada parduotas automobilis ir mėginami atsekti nuostolius patyrę „BMW“ savininkai.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA