Nors pasaulyje nėra vienintelio apibrėžimo, kas yra startuolis, internete pokštaujama, jog pirmas startuoliškas verslas buvo katalikų bažnyčia, kuri prasidėjo kaip vieno žmogaus šou su keliais sekėjais, šiais laikais turinti kelis milijardus lojalių narių. Dar kiti kaip startuolių pavyzdį įvardina akmens amžių, kuomet žmonės iš medžio pagamindavo lankus ar ietis, kiti augino grūdus ir prekiavo iš jų pagamintais miltais.
Nors startuoliški verslai šiais laikais suprantami kaip inovatyvių idėjų sugalvojimas ir jų pritaikymas versle, savo esme tai nedaug skiriasi nuo pirmųjų žmonijos idėjų, kaip uždirbti pinigų.
Kaip kauniečiams sekasi įgyvendinti verslo idėjas ir kurti verslus? Kokių nesėkmių jie patiria ir ko reikėtų pasimokyti, kad verslo pradžia būtų kuo sklandesnė? Kokią pačią neįtikėčiausią idėją pavyko įgyvendinti kauniečiams?
Šiuos ir kitus klausimus „Žinių radijo“ laidoje „Kas vyksta Kaune“ penktadienio popietę aptarė Kauno technologijos universiteto akademinio jaunimo verslumo centro – KTU „StartupSpace“ vadovas Donatas Smailys ir Kaune įsikūrusio Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto vadovė ir startuolių bendruomenės aktyvistė bei mentorė Simona Šimulytė.
Laidos pradžioje S.Šimulytė pabrėžė, kad Kauno stiprybės kaip startuolių miesto yra technologinės pakraipos mokymo įstaigos, pažymėjo, kad lietuviai turi stiprų atsakomybės jausmą, kūrybiškumo gyslelę, tačiau kaip ir daugelyje sričių, labai dažnai trūksta vadybinių gebėjimų. O šių visų savybių tikrai reikia, nes anot laidos pašnekovų, statistiškai Europoje startuoliško verslo stadija trunka apie 7 metus.
„Praktinis patarimas, pirmiausia nepradėti nuo įmonės steigimo. Pirmiausia reikėtų pajusti ar tau idėja patinka ir tinka, o ne tik ar tai apsimoka. Jeigu tai apsimoka, kalbėsime apie labai trumpą laikotarpį. Reikia apsišarvuoti kantrybe, turėti daug valios bei suvokti, kad tave palieka pakeleiviai. Tam kad galėtum motyvuoti save ir kitus, turi suvokti, kad tu tai myli ir turi santykį su tuo, ką nori auginti“, – teigė S.Šimulytė.
Laidos pašnekovai pabrėžė, kad dažniausiai pasitaikanti klaida kuriant naują verslą – pirminės idėjos nekoregavimas, net ir gavus atgalinį žmonių ryšį.
„Bandoma ieškoti argumentų, kad aš sugalvojau gerai ir net nebandau įsiklausyti į mentorių ir pirminių vartotojų atgalinį ryšį. Pati pradžių pradžia turėtų būti, kad reikėtų pasitvirtinti, kad idėja tavo būsimam klientui tinka ir patinka. Nes kol nepasidarai mini rinkos tyrimo, tol tu neturi patvirtinimo, kad rinka laukia tavo naujos prekės ar paslaugos“, – sakė pašnekovė.
Laida „Kas vyksta Kaune“ transliuojama kiekvieną penktadienį 14:35 val. „Žinių radijo“ eteryje.
Visą laidos garso ir vaizdo įrašą galite peržiūrėti žemiau arba čia.